• 31-07-2025, 13:47:31
    #1
    Selamlar.

    Eşim limited şirket üzerindeki tüm haklarını başkasına devir etti, yani şirketi devrettik. LTD üzerindeki Bağ-Kur şimdi düşecek.

    Şahıs işletmesi kurmak veya birisinin aynında SGK'lı göstermek yerine isteğe bağlı Bağ-Kur ödeyelim diyoruz.

    Bunun farkı nedir? Bilen var mıdır?
  • 31-07-2025, 13:54:35
    #2
    Herhangi bir yerden teşvik, prim, hibe gibi şeyler kurulan şirketler olduğunda devreye giren şeyler. Eğer ileride böyle bir desteğe ihtiyaç duyarım diyorsanız şirket kurmak mantıklı. Yoksa ek-5 veya esnaf bağkuru ile herhangi bir yerde çalışıp prim ödemenin emeklilikte pek bir farkı kalmadı.
  • 31-07-2025, 13:55:25
    #3
    şahıs işletmesi kurarsanız da bağkura tabi olur zaten. ayrıca sgk yatırmak kanaatimce daha avantajlı. başka bir yerde sgk yatırmak daha makul gibi geliyor. bağkurda emeklilik için prim gün sayısı çok fazla diye biliyorum.
  • 31-07-2025, 18:01:56
    #4
    bemre38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şahıs işletmesi kurarsanız da bağkura tabi olur zaten. ayrıca sgk yatırmak kanaatimce daha avantajlı. başka bir yerde sgk yatırmak daha makul gibi geliyor. bağkurda emeklilik için prim gün sayısı çok fazla diye biliyorum.
    Şahıs işletmesinde aylık muhasebe ücreti, beyanname vs. bir sürü kaleme para çıkıyor. Şahıs işletmesi kurmak mantıklı değil sadece SGK ödemek için.