Minamber adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
İzmir'de yaşayan var mı ?
34
●1.108
- 02-07-2025, 01:57:39Hocam ben alibeyköyde oturuyorum 5 senedir izmirde büyüdüm ayın 5 gününü izmirde geçiririm izmirde evler kooperatif olduğu için bize söylenen 9 büyüklüğünde depreme dayanıklı olduğuydu. Sallanıyor tabiiki ama evkalar ve egekentler tepede olduğu için kayanın üzerinde derler o yüzden alıştık korkmuyoruz. İstanbuldan artısı evler büyük ve dayanıklı istanbulda depreme birçok kez yakalanmış birisi olarak izmir deprem için kaçılacak biryer diyemem ama yaşantı açısından çok fark var deprem ilk sebepse bursa dahil diğer illeri eleyerek başka illere odaklanın. Depremden dolayı taşınıyor olsam İstanbulu aratmayacak ankara dışında bir seçenek yok antalya hem iklim hem maddi açıdan bana mantıklı gelmiyor izmir zaten deprem bölgesicuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-07-2025, 01:58:41Büyük İzmir depreminde İzmir'deydim. Siz istediğiniz kadar sağlam evde oturun 10 saniye daha deprem devam etseydi tüm İzmir yerle bir olacaktı bunu yaşayan bilir. Büyük bir depreme yakalandınız mı bilmem ama Allah göstermesin diyeyim 3 ay psikolojimiz bozuldu tüm İzmir uyuyamadık.cuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Karar sizindir. - 02-07-2025, 09:05:11İzmirde baya deprem görmüş biri olarak evka 3 altı kayalık en sağlam yerlerden birisi hocam karşıyakada biz ekim depremini iyi şekilde hissederken eski komşularımız evka 3 te o kadar da etkilenip hissetmemişti. Orası dışında Sasalı ya çok iyi diyorlar depremden sonra baya o tarafa göçte aldı izmir. Nerede yaşayacağınız konusuda birazda bütçe meselesi açıkçası. Ben evka 3 te kirada oturuyordum çok eski binada var yeni binalarda var ama altı kayalık vs pahalı bir yer sasalı içinde son dönemde fiyatlar iyice arttı diyorlar ama orasına hakim değilim ben karşıyakada şemiklerdeyim buradada 5 - 10 yıllık binalar genelde 4 katlı sağlam altyapıda ama tabi dediğim gibi bir evka3 değil
- 02-07-2025, 10:17:50izmire hiç gittin mi acaba hocam. izmir antalyadan daha sıcakcuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-07-2025, 12:12:32Hocam açık söylemek gerekirse ben en başından beri antalyayı istiyorum. Ama bizimkiler izmir diye tutturdular.seftali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-07-2025, 14:46:52Pek fazla dillendirilmese de büyük İzmir depremi daha yaşanmadı, 2020'de olan deprem Sisam depremiydi. Konuda bahsedilen Bornova, Evka 3 gibi yerlerde bayağı bayağı hissedildi ve yıkılan yerler Bayraklı'ya bağlı olsa da Bornova'nın dibinde gerçekleşti. 1 metre yürüsen Bornova, 1 metre yürüsen Bayraklı öyle düşün. Bornova'nın zemini alüvyon zemindir, zaten gelirseniz hala onarımda olan, yıkılmak için sıra bekleyen binalar olduğunu görebilirsiniz.
Yukarıda Evka 3'ün sağlam olduğu belirtilmiş ama Evka 3 dediğiniz yer tamamen tepelik değildir, 4. sanayi sitesi ve Evka 3 Metro'dan itibaren başlar ve Bornova Merkeze yalnızca 1-2 km uzaktadır ve tepelik değil aynı düzlemde yer alır. Önceden Evka 3'de oturuyordum, yukarıdaki binalar genellikle 4 katlı ve çoğunlukla villa varken aşağı taraflarda yüksek binalar var, neredeyse hepsi 8 katlı binalar. Ve bu binalar eski. Evet, zemin yine kayalık ama binalar eski, yaşlı, bir sürü deprem görmüş ve yukarısı kadar asla sağlam değil. 2020'deki depremde zemin kayalık olmasına rağmen bina yıkılacak sandık, zeminden kurtulduk. O sebeple Evka 3'ün aşağı tarafları ile Bornova arasında pek bir fark yok. Ancak yukarıları gerçekten sağlam çünkü tepelik yerler ama oralar zaten aşırı pahalı ve çoğunlukla villalardan oluşmakta.
Dolayısıyla İzmir'in en sağlam yerleri Evka 4, Evka 3'ün üstü yani tepe yerler. Onun dışında İzmir, bir deprem şehri. Depremden kaçmak için İzmir'e gelinmez, aksine kaçılır.