• 25-06-2025, 16:03:27
    #46
    Ülkenin dört bin yanında savaşlar devam ederken askerliğin düşürülmesi son derece mantıklı olur.
  • 25-06-2025, 17:08:49
    #47
    Düşme olasılığı çok çok az.Genç nufus düşüyor askere cok geç geliniyor.şuan 2004-2005liler askere gelmeye başladı.Kışlalarda asker azlığı oldugu için çogu yere asker gitmiyor.İleride askerlik 9 veya 12 aya çıkabilir.astcavusluk rütbesini de kaldırabilirler.
  • 25-06-2025, 21:06:11
    #48
    goktugpek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    12 ay milletin çoluğuna çocuğuna veya anasına babasına kim bakacak ? Eğer devlet evlenenlerin ailesine devlet bakacak ise 1 milyon değil 10 milyon olsun. Herkesin borcu harcı var 12 ay adamın evine ekmek girmeyecek borçları askıya bile alınmayacak askerliğini bitirenler ne güzel bol keseden sallıyor. Profesyonel Askerlik yerine fakir çocuklarının sırtına bu yükü atıyorlar.
    Şimdiye kadar yapanların da çoluğu çocuğu vardı hocam vatan görevi kimse benim çocuğum var ben askere gidemem demedi ben bedelliye baştan karşı birisiyim o yüzden bu fiyatları gerçekten düşük buluyorum olacaksa olsun 1m parası olan versin olmayan da paşa paşa yapsın askerliğini.
  • 25-06-2025, 21:17:22
    #49
    Üyeliği durduruldu
    ByHickimse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdiye kadar yapanların da çoluğu çocuğu vardı hocam vatan görevi kimse benim çocuğum var ben askere gidemem demedi ben bedelliye baştan karşı birisiyim o yüzden bu fiyatları gerçekten düşük buluyorum olacaksa olsun 1m parası olan versin olmayan da paşa paşa yapsın askerliğini.
    Hangi vatan görevinden bahsediyoruz hocam tuvalet temizlemek mi vatan görevi patates soymak mı vatan görevi yoksa burada sözünü edemeyeceğim şeyler mi vatan görevi devlet 3 kuruş para bile vermiyor askerlik görevini yapan mehmetciğine. Burda öncekiler iyi ki gitti mi diyorum ben hocam
  • 25-06-2025, 21:37:16
    #50
    goktugpek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi vatan görevinden bahsediyoruz hocam tuvalet temizlemek mi vatan görevi patates soymak mı vatan görevi yoksa burada sözünü edemeyeceğim şeyler mi vatan görevi devlet 3 kuruş para bile vermiyor askerlik görevini yapan mehmetciğine. Burda öncekiler iyi ki gitti mi diyorum ben hocam
    Tuvalet temizler nöbet tutar evet dediğiniz gibi patateste soyar tam olarak askerlik bu oluyor her asker olan eline silah alıp savaşmıyor, ben 16 ay askerlik yaptım yaptığım zamanlar evli çocuklu asker arkadaşlarım da vardı gocunmuyorlardı evet o konuda haklısınız ona lafım yok devlet 3 kuruş para bile vermiyor ben 2012'de askerdim yanlış hatırlamıyorsam 18-25TL bir maaşım vardı. Ama ne olursa olsun askerliği her genç bireyin yapması gerektiğini düşünüyorum.
    Her bireyin askerlik görevini yapıp yeri gelirse tuvalet temizliği yeri geldiğinde de patates soyması hiç ayıp birşey değil önemli olan bunlar değil o sorumluluk bana göre.
    Askerdeyken komutanımın bir sözü vardı askerlikten korkan gelmek istemeyen etek giysin dansözlük yapsın diyordu bana göre haklıydı da.
  • 25-06-2025, 21:45:40
    #51
    Üyeliği durduruldu
    ByHickimse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tuvalet temizler nöbet tutar evet dediğiniz gibi patateste soyar tam olarak askerlik bu oluyor her asker olan eline silah alıp savaşmıyor, ben 16 ay askerlik yaptım yaptığım zamanlar evli çocuklu asker arkadaşlarım da vardı gocunmuyorlardı evet o konuda haklısınız ona lafım yok devlet 3 kuruş para bile vermiyor ben 2012'de askerdim yanlış hatırlamıyorsam 18-25TL bir maaşım vardı. Ama ne olursa olsun askerliği her genç bireyin yapması gerektiğini düşünüyorum.
    Her bireyin askerlik görevini yapıp yeri gelirse tuvalet temizliği yeri geldiğinde de patates soyması hiç ayıp birşey değil önemli olan bunlar değil o sorumluluk bana göre.
    Askerdeyken komutanımın bir sözü vardı askerlikten korkan gelmek istemeyen etek giysin dansözlük yapsın diyordu bana göre haklıydı da.
    Askerlik korkulacak bir şey değil, asıl etek giymesi gereken insanları zor durumda bırakıp birde üzerine arkasında bıraktığı çoluğuna çocuğuna annesine babasına bakmayanlardır.