• 24-06-2025, 15:03:56
    #1
    Merhaba, bir yakınım var. Şu anda ağızlarına kadar borç içindeler. Aylık gelirleri asgariyi ödemeye yetmiyor ve borç faizlerle katkanmış durumda. Tüm borçları tek yerde toplamak için ne yapabilirler? Kredi kartı da çıkmıyor artık bildiğim kadarıyla. Nasıl bir süreçle ilerlemeleri gerekir?
  • 24-06-2025, 15:05:26
    #2
    düzenli geliri varsa bordrosuyla beraber x bir banka şubesine gidip, borç ödeme kredisi alabilir ama onun da taksidi yüksek olur hocam
  • 24-06-2025, 15:07:01
    #3
    Borç ödeme için kredi çekmek hayatımda yaşadığım en kötü tecrübe oldu kesinlikle tavsiye etmiyorum her geçen gün daha derine gidiyor çünki mümkünse elden borç bulup elden nakit borçlanmak
  • 24-06-2025, 15:12:23
    #4
    frknbrc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Borç ödeme için kredi çekmek hayatımda yaladığım en kötü tecrübe oldu kesinlikle tavsiye etmiyorum her geçen gün daha derine gidiyor çünki mümkünse elden borç bulup elden nakit borçlanmak
    +1

    Borç ödemek için borç edinmek bir batalıktık. Ben bu bataklığa düştüm ve çıkamıyorum resmen.
  • 24-06-2025, 15:17:08
    #5
    Borç borçla ödenmez diye güzel bir laf var.

    Örneğin 100k kart borcun var gidip 100k kredi çekip borcunu kapatırsın ayda 8-9k krediyi ödersin. Kağıt üzerinde güzel duruyor.

    Ama insanların %90'ı boş kartı görünce dayanamıyor ve tekrar karta girişmeye başlıyor. Böyle olunca 100k kredi +100k kredi kartı borcu olarak tekrar geri dönüyor.

    Yani 100k'lık borcu kapatıp 200k + faizlerle daha çok borca sahip oluyorsun.

    En güzel borç alabileceğin birinden para al kartı kır at, yak artık ne yaparsan yap bir daha bulaşma.
  • 24-06-2025, 15:22:43
    #6
    Kurumsal PLUS
    Borcu borçla kesinlik ile kapatmayın o zaman tam çıkmaza giriyorsunuz. Eğer çok zor durumda ise adına kayıtlı bişey yoksa bıraksın ödemesin
  • 24-06-2025, 15:29:12
    #7
    CLass16 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    düzenli geliri varsa bordrosuyla beraber x bir banka şubesine gidip, borç ödeme kredisi alabilir ama onun da taksidi yüksek olur hocam
    frknbrc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Borç ödeme için kredi çekmek hayatımda yaladığım en kötü tecrübe oldu kesinlikle tavsiye etmiyorum her geçen gün daha derine gidiyor çünki mümkünse elden borç bulup elden nakit borçlanmak
    dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    +1

    Borç ödemek için borç edinmek bir batalıktık. Ben bu bataklığa düştüm ve çıkamıyorum resmen.
    Meraboy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Borç borçla ödenmez diye güzel bir laf var.

    Örneğin 100k kart borcun var gidip 100k kredi çekip borcunu kapatırsın ayda 8-9k krediyi ödersin. Kağıt üzerinde güzel duruyor.

    Ama insanların %90'ı boş kartı görünce dayanamıyor ve tekrar karta girişmeye başlıyor. Böyle olunca 100k kredi +100k kredi kartı borcu olarak tekrar geri dönüyor.

    Yani 100k'lık borcu kapatıp 200k + faizlerle daha çok borca sahip oluyorsun.

    En güzel borç alabileceğin birinden para al kartı kır at, yak artık ne yaparsan yap bir daha bulaşma.
    Armerian adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Borcu borçla kesinlik ile kapatmayın o zaman tam çıkmaza giriyorsunuz. Eğer çok zor durumda ise adına kayıtlı bişey yoksa bıraksın ödemesin
    Şuanda geliri asgari ücret. Kira + kredi kartı asgari ödemeleri 24-25k yapıyor. Aidat mutfak masrafı faturaları saymadan bile eksiye giriyor her ay. Çevresinde nakit alacağı kimse yok. Benim yapabileceğim yardım da anca mutfak masrafını karşılar.
  • 24-06-2025, 15:32:48
    #8
    eratalay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuanda geliri asgari ücret. Kira + kredi kartı asgari ödemeleri 24-25k yapıyor. Aidat mutfak masrafı faturaları saymadan bile eksiye giriyor her ay. Çevresinde nakit alacağı kimse yok. Benim yapabileceğim yardım da anca mutfak masrafını karşılar.
    Büyük konuşmamak lazım tabi de asgari ücretli birinin bu kadar borçlanması da normal değil. Herkes birbiriyle yarışıyor. 1-2 sene geçince o borçlar herkesin elinde tek tek patlıyor.

    Bu durumda evliyse eşi de çalışmalı, değilse daha yüksek maaş veren bir işe girsin. Asgari ücret ne ya. Bugün gidip Bim'de, Migros'ta çalışsa bile 35-36 bin lira veriyorlar.

    Evli değil bekar ise ve ailesi hayattaysa aile evine dönüp borcunu rahatlıkla kapatabilir. Birkaç ay dişini sıkacak her türlü tabi.

    Not: Asgari ücrete asla izin vermeyin. Çoğu insan sırf masa başı diye gidip asgari ücrete razı geliyor. Halbuki yanındaki inşaatta çalışan kalifiyesiz eleman bile günde 2-2.5k yevmiye alıyor.

    Ciddi para kazanılacak çok reel sektör var. Sadece biraz ufkunu genişletsin.
  • 24-06-2025, 15:34:41
    #9
    Meraboy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büyük konuşmamak lazım tabi de asgari ücretli birinin bu kadar borçlanması da normal değil. Herkes birbiriyle yarışıyor. 1-2 sene geçince o borçlar herkesin elinde tek tek patlıyor.

    Bu durumda evliyse eşi de çalışmalı, değilse daha yüksek maaş veren bir işe girsin. Asgari ücret ne ya. Bugün gidip Bim'de, Migros'ta çalışsa bile 35-36 bin lira veriyorlar.

    Evli değil bekar ise ve ailesi hayattaysa aile evine dönüp borcunu rahatlıkla kapatabilir. Birkaç ay dişini sıkacak her türlü tabi.

    Not: Asgari ücrete asla izin vermeyin. Çoğu insan sırf masa başı diye gidip asgari ücrete razı geliyor. Halbuki yanındaki inşaatta çalışan kalifiyesiz eleman bile günde 2-2.5k yevmiye alıyor.

    Ciddi para kazanılacak çok reel sektör var. Zaten biraz ufkunu genişletsin.
    Hocam bu kişi 45-50 yaşlarında bir ablamız. Eşi yok, ailesi yok. Bir kız çocuğu var ve bir yandan o çocuğu okutuyor. Anlayacağınız zor bir hayatı var, borçlanmak zorunda kalmış. Bende şuanda elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum.