Dolandırıcılık suçlamasından korunma
13
●758
- 02-05-2025, 18:33:56Merhaba iyi akşamlar iyi forumlar bir sorum var daha önce r10 da gezinirken bir kaç kez ödeme aldığı müşterinin dolandırıcılık dosyalarının olmasından ötürü ifade mahkeme vs vs . uğraştıklarını anlatan satıcıları gördüm .biz forumda masum bir şekilde lisans yorum vb alışverişi yaparken bu tehlikeli ihtimalden kendimizi nasıl koruyabiliriz yada bu iddiaların aslı varmıdır ? bilgim olmadığı için değerli r10 kullanıcılarına danışmak istedim bilgisi olanlar fikrini esirgemezse çok sevinirim
- 02-05-2025, 18:35:51Üyeliği durdurulduHocam dijital ortamda teslim ettiğin birşeyden hiçbir şey çıkmaz en kötü durum olarak ifade verirsin dijital ortamda teslim ettim dersin dosya kapanırpkedzias adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-05-2025, 18:36:32"Masum" bir şekilde bu ülkede korunabilmeniz genel kapsamıyla zor, reisi eleştirenin TCK 309 ile yargılandığı bir ortamda bu tarz olaylara kimse acımazlar hocam, şans işi yaşıyoruz bu hayatı.pkedzias adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-05-2025, 18:38:28Merhaba, tam olarak bahsettiğiniz olaydan yargılanmış ve beraat etmiş birisi olarak,
Kesin ve net yöntem kişi ile iş yaptığınıza dair fatura kesmektir. Bu sayede dava süreci başlamadan takipsizlik alırsınız.
Eğer fatura kesmediyseniz suçlamadan beraat etmek adına yazışma kayıtları, dijital belge sayılabilecek her şeyi toplamak gerekir.
Dekont açıklaması da büyük önem taşır. - 02-05-2025, 18:39:54Öyle olmuyor o işler. Yaşadığım için biliyorum.DijitalDahi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Müşterime hizmet verdim o da parayı müşterisi üzerinden bize attı. O da müşterisine sözde ürün gönderecekmiş ama göndermemiş dolandırmış. Haliyle ihale bize kaldı para bize gönderildiği için.
İyiki whatsapp mesajları duruyordu da onları gösterdik sıyrıldık. Kanıt olmasaydı halimiz dumandı.
Öneri olarak, her müşterinizle para alışverişi yaparken, iş anlaşması yaparken ekran görüntüsü alın saklayın yapacak hiçbir şey yok. Ya da şirket açın fatura kesin.
Sosyal medya üzerinden gelir elde edenler mutlaka bir defa ağır cezalık olacak
- 02-05-2025, 18:42:10gokdeniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülefatura keserken komısyon vergi nasıl oluyorMeraboy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-05-2025, 18:43:16Stopaj, muhasebe ücreti, sigorta primi, kdv, gelir vergisi derken iflahın ters dönüyor.pkedzias adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-05-2025, 18:45:39böyle olması beklenen bir durum o zaman mantıklı olarak yedekte bir flash bellekte konuşmaları yedeklemeyi düşünüyorum .birde hocam benim yaşım genç öğrenciyim bu işler sicil konusunda nasıl olur bir fikrin ,tecrüben varsa alayımMeraboy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-05-2025, 18:47:35Hüküm giymediğin müddetçe sicile işlemez. Zaten bu gibi durumda kanıtladın mı direkt takipsizlik verilir.pkedzias adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
29'dan gençsen sigorta primini bir süre devlet ödüyor ve vergide de belli bir orana kadar muafiyet var. Şirketi değerlendirebilirsin. 29 yaş altı için avantaj.