• 16-03-2025, 22:57:03
    #1
    Envicti ile Güvenle Barın
    Selamlar arkadaşlar, Allah izin verirse yaklaşık 2-3 hafta sonra bir araba takas yapacağım.
    Benim arabam : Symbol 2008 1.5 DCi Extreme Paket (Bagaj kapalı boyalı, kaput orijinal değişen, arka Tampon lokal boyalı, gerisi değişensiz boyasız.)
    Arabamın motoru, şanzımanı ve ön takımı vs. çok güzeldir. 265bin KM'de fakat gaz tepkimesi ve motor sağlığı vs. çok iyidir.
    Takas yapacağım kişi de arabayı test etti ve motorunu vs. çok beğendi.

    Takas yapacağım araba ise 2020 model Fiat Egea 1.4 Fire Urban Plus. Değişensiz ve sadece arka çamurlukta bir karış lokal boya var. Araba 77bin KM'de.
    Araba genel anlamda sağlam ve tertemiz. Konforunu vs. aşırı beğendim.

    Takas olarak kendi arabamı vereceğim ve üst 350bin TL para vereceğim. Karşı taraf arabasını 650bin sayıyor. Ben de arabamı 300bin sayıyorum. Sizce mantıklı mı?
    Arabanın atmosferik motor olduğunu biliyorum. Bu konuda keşke yapabileceğim bir şey olsa keşke. Nitro şarjlı motorlara baktığımda da fiyatlar yükseliyor veya KM yüksek. KM düşük olanlar da pahalı oluyor.

    Araba gurularının yorumlarını bekliyorum. Saygılarımla
  • 16-03-2025, 23:00:49
    #2
    Sizin araca bakmadım, ama alacağınız arabaya baktığımda 650.000 TL gayet iyi fiyat.

    Bu arada 2-3 defa Egea alıp sattım, güzel arabadır. Benimkiler 1.3 idi, 1.4 zayıf ama siz bunun farkındasınız. İnşaallah hayırlı bir ticaret olur.
  • 16-03-2025, 23:03:19
    #3
    Envicti ile Güvenle Barın
    xdrive adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin araca bakmadım, ama alacağınız arabaya baktığımda 650.000 TL gayet iyi fiyat.

    Bu arada 2-3 defa Egea alıp sattım, güzel arabadır. Benimkiler 1.3 idi, 1.4 zayıf ama siz bunun farkındasınız. İnşaallah hayırlı bir ticaret olur.
    atmosferik olması korkutuyor biraz. Zor satılır vs. diye endişe ediyorum :/
  • 16-03-2025, 23:06:01
    #4
    Priv8 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    atmosferik olması korkutuyor biraz. Zor satılır vs. diye endişe ediyorum :/
    1.3'ler hızlı gidiyor. 1.4'ler genel kanıya bakıldığında evet satış açısından zorluyor. Alırken aşırı hesaplı almanız lazım ki satarken zor olmasın. Sizinki de aşırı hesaplı değil, takas için uygun sadece.

    Ayrıca performans konusunda ciddi manada sizi yorabilir. Bazen araba hevesiyle ilkte gözü görmüyor insanın ama ileri vadede sorgulamaya başlıyorsunuz.
  • 16-03-2025, 23:07:57
    #5
    Envicti ile Güvenle Barın
    xdrive adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1.3'ler hızlı gidiyor. 1.4'ler genel kanıya bakıldığında evet satış açısından zorluyor. Alırken aşırı hesaplı almanız lazım ki satarken zor olmasın. Sizinki de aşırı hesaplı değil, takas için uygun sadece.

    Ayrıca performans konusunda ciddi manada sizi yorabilir. Bazen araba hevesiyle ilkte gözü görmüyor insanın ama ileri vadede sorgulamaya başlıyorsunuz.
    Benim arabayla birlikte sizce karşı tarafa ne kadar teklif vermeliyim? Aşırı hesaplı fiyat olması için.
  • 16-03-2025, 23:10:26
    #6
    Aracınızı nakit satmak isteseniz zaten 300-320 aralığında satarsınız hocam. Genellikle millet takasta 20-30 koyuyor üzerine ama alacağınız aracın fiyatı iyiyse böyle bir şeye gerek yok
    1.4 egea evet kısmen satışı zor olabilir, ayrıca sürüm açısından da 1.5 clio'nun gaza basınca gitmesini ararsınız gibime geliyor
    Ama tabii bunlar beklentiyle ilgili durumlar, ben temiz bineyim, masraf açmasın diyorsanız işinizi fazlasıyla görür. Bize de hayırlı olsun demek düşer
  • 16-03-2025, 23:12:19
    #7
    Envicti ile Güvenle Barın
    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aracınızı nakit satmak isteseniz zaten 300-320 aralığında satarsınız hocam. Genellikle millet takasta 20-30 koyuyor üzerine ama alacağınız aracın fiyatı iyiyse böyle bir şeye gerek yok
    1.4 egea evet kısmen satışı zor olabilir, ayrıca sürüm açısından da 1.5 clio'nun gaza basınca gitmesini ararsınız gibime geliyor
    Ama tabii bunlar beklentiyle ilgili durumlar, ben temiz bineyim, masraf açmasın diyorsanız işinizi fazlasıyla görür. Bize de hayırlı olsun demek düşer
    yorumunuz için çok teşekkür ederim, peki sizce bu paraya fluence mi almak daha mantıklı yoksa 1.4 egea mı?
  • 16-03-2025, 23:14:01
    #8
    Priv8 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yorumunuz için çok teşekkür ederim, peki sizce bu paraya fluence mi almak daha mantıklı yoksa 1.4 egea mı?
    Ben aile babası olarak bakarım ve Fluence tercih ederim hocam, iç hacmi daha geniş diye düşünüyorum Bir de fluence'ların benzinli modeli yok sanırım hepsi dizel, o bakımdan da tercih edilebilir yine.