• 19-02-2025, 15:55:37
    #10
    Microsoft firmalara veya kurumlara (üniversiteler, emniyet, afad vb.) firmalara (dell, casper vb.) toplu lisans satıyor.

    Kurumlara verilen lisans MAK (Multiple Activation key)
    - Üniversitelere verilenler ise KMS (Key Management Service) lisanları

    Bu lisanslara belli bir adet etkilenleştirme hakkı veriyorlar. Özellikle KMS'lere örneğin 1 lisans 5 adet etkileştirme bile oluyor genelde üniversitelerde. MAK 'larda da olabilir tam bilmiyorum

    Millet bu lisansları bu kurumlardan ve firmalardan alıyorlar "dijital lisans" olarak aslında kaçak olarak satıyorlar daha sonra aşağıdaki gibi etkinleştirme yapıyorlar.

    https://support.microsoft.com/tr-tr/...9-2820fda32227

    Etkinleştirme haliyle MİCROSOFT SUNUCULARINA BAĞLANARAK yapılıyor.

    Aslında microsoft kimin hangi lisansının piyasada dolaştığını biliyor. Buna rağmen neden güncellemeleri ve etkinleştirmeeleri iptal etmediğini anlamıyorum. Aslında dediğim gibi HERŞEYİN FARKINDA MICROSOFT

    Bunun dışında bazen versiyon geçişlerinde kurum ve firmalar MAK lisansı alıyor tekrar. Eski lisanslar BOŞA DÜŞÜYOR. Örneğin Windows 10 kullanıyor belediye Windows 11 alıyor Windows 10 boşa düşüyor. Windows 10 lisanslarını bilgi işlemci satıyor. Belediye örnek verdim şirket bilgi işlemcileride yapıyor bunu Bu sebeple aslında Eski SÜRÜMLER daha sağlam olabilir. Çift pc'de kullanılmadığı için.

    KMS lisanslarında da üniversiteden mezun olunca 4-7 sene içinde kapanıyor normalde ben bunu kullanıyorum baya oldu hiç kapanmadı. Bizimkinde windows yok ama diğer herşey var office vs 1tb onedrive son sürüm kullanıyorum 5 pc'ye kurmayada izin veriyor

    OEM (Original Equipment Manufacturer) lisanslar direkt ana kart seri numarasına göre işlem yapıyor aslında ama OEM 'de kullanıyor diyorlar bunun nasıl olduğu hakkında fikrim yok.

    Bu lisanslarda FATURA ALIYORSAN hiç birşey olmaz ALICI olarak SATICI'lar çok problem yaşayabilir.

    SATICI'larda genelde 90 yaşındaki dedesinin üzerine yapıyor şirketi birşey olursa almasınlar diye.

    ALICI'lar eğer FATURA almıyorsa yüklü CEZASI var.

    Tabi bunun helallik boyutuda var. GAVUR'dan nasıl helallik alacaksın. HADİ BAKALIM YENİ TARTIŞMA KONUSU.


    Windows Server 2016 bu arada kaçak kullanmak veya lisans almak yerine kendi sitesinden indirdim kurdum. Lisansda almadım başka birşeyde yapmadım.
    Kurun kullanın arada sırada bu çıkıyor kapatıyorsun devam ediyor.

    • AFNaNTiK
    AFNaNTiK bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 19-02-2025, 15:55:44
    #11
    sunucuoptimizasyon.com
    Microsoft şirketlere, eğitim kurumlarına, partnerlerine kendi donanımlarında kullanmaları için oem lisans keyleri veriyor o keyler de bir şekilde ana lisans sağlayıcılarına satılıyor onlar da 3. kişilere satılıyor. Microsoft’un lisans sunucusundan onay alan bir lisans keyi crackleyip üretemezsiniz.

    Crack apayrı bir konu ekstra yazılım kurmanız falan gerekir tamamiyle güvensiz o yöntemler.

    Microsoft neden buna izin veriyor? Onu da microsoft’a sorun ben ne bileyim.
  • 19-02-2025, 15:56:40
    #12
    MuhammedE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasıl geçmiyor hocam? Geçenlerde bir konu gördüm arkadaşı uyarmışlar eğer kaldırmazsan hukuki süreç başlatacağız diye.
    Milyonlarca oem, crack vs benzeri lisans piyasada satılmakta sorum şu ki hangi birisiyle davalık olacaksın kendi adına misal düşün ya koskocaman windows lisanslarına sanki bir hwid sistemimi tanımlayamıyor göz yumuluyor işte bariz bu işin ekmeğini yiyenler var sayısızca gelecek olsa onların başına gelirdi yani
  • 19-02-2025, 16:20:11
    #13
    Eski adı ile DreamSpark, yeni adı ile Microsoft Imagine gibi kurumlara verilen ve tek serial ile 50 cihaz bile aktifleştirilebilen lisanslar var. Çoğunluğu bu lisanslarla sağlanılan kodları dağıtıyor. Microsoft'un buna benzer birçok programı var. Üretilebilecek lisans sayısı sınırsıza yakın.

    Örneğin: X Üniversitesine verilen bir lisans altında, onbinlerce öğrenciye erişim imkanı tanınabiliyor. Her öğrenci kendi paneli üzerinden binden fazla Microsoft ürününün lisans kodunu yaratabiliyor.

    Microsoft'ta buna benzer lisans dağıtım program sayısı çok fazla olduğu için, doğrudan aldığınız bir lisansın eğitim kurumlarından mı ya da başka kurum/topluluklardan mı alındığını, son kullanıcı kolay kolay kestiremez.

    Bu lisansların satışı kesinlikle suçtur. Şirket için kullanılamaz. Ticari amaçla kullanılamaz.
    Ticari amaçla kullanılabilenler sadece ticari amaçla kullanma lisansı verilen işletmelerce kullanılabilir.

    Sizin bu yazılımları kullanıyor olmanız Microsoft'un zerre kadar umrunda değil. Ancak, eğer ticari amaçla şirket bilgisayarınıza kurarsanız o zaman uyarı + ceza biçiminde cevap alırsınız. Bunun dışında satışını yapıyorsanız, ceza alırsınız.

    Bundan 15 yıl önce falan, cezalar ticari kullanıcılar için yazılım lisans bedelinin 3 katı + $75.000 civarındaydı.
    Satışını yapanlara açılan cezalara hiç şahitlik etmedim çünkü o tarafta çalışmadım. Ancak, buna göre cezasının çok daha ağır olacağından eminim.
  • 12-03-2025, 21:05:55
    #14
    Caty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eski adı ile DreamSpark, yeni adı ile Microsoft Imagine gibi kurumlara verilen ve tek serial ile 50 cihaz bile aktifleştirilebilen lisanslar var. Çoğunluğu bu lisanslarla sağlanılan kodları dağıtıyor. Microsoft'un buna benzer birçok programı var. Üretilebilecek lisans sayısı sınırsıza yakın.

    Örneğin: X Üniversitesine verilen bir lisans altında, onbinlerce öğrenciye erişim imkanı tanınabiliyor. Her öğrenci kendi paneli üzerinden binden fazla Microsoft ürününün lisans kodunu yaratabiliyor.

    Microsoft'ta buna benzer lisans dağıtım program sayısı çok fazla olduğu için, doğrudan aldığınız bir lisansın eğitim kurumlarından mı ya da başka kurum/topluluklardan mı alındığını, son kullanıcı kolay kolay kestiremez.

    Bu lisansların satışı kesinlikle suçtur. Şirket için kullanılamaz. Ticari amaçla kullanılamaz.
    Ticari amaçla kullanılabilenler sadece ticari amaçla kullanma lisansı verilen işletmelerce kullanılabilir.

    Sizin bu yazılımları kullanıyor olmanız Microsoft'un zerre kadar umrunda değil. Ancak, eğer ticari amaçla şirket bilgisayarınıza kurarsanız o zaman uyarı + ceza biçiminde cevap alırsınız. Bunun dışında satışını yapıyorsanız, ceza alırsınız.

    Bundan 15 yıl önce falan, cezalar ticari kullanıcılar için yazılım lisans bedelinin 3 katı + $75.000 civarındaydı.
    Satışını yapanlara açılan cezalara hiç şahitlik etmedim çünkü o tarafta çalışmadım. Ancak, buna göre cezasının çok daha ağır olacağından eminim.
    Lisans satışı risk mi teşkil ediyor diyorsunuz yani?
  • 15-03-2025, 00:27:35
    #15
    Nevayi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lisans satışı risk mi teşkil ediyor diyorsunuz yani?
    Bence evet