Kurumlara verilen lisans MAK (Multiple Activation key)
- Üniversitelere verilenler ise KMS (Key Management Service) lisanları
Bu lisanslara belli bir adet etkilenleştirme hakkı veriyorlar. Özellikle KMS'lere örneğin 1 lisans 5 adet etkileştirme bile oluyor genelde üniversitelerde. MAK 'larda da olabilir tam bilmiyorum
Millet bu lisansları bu kurumlardan ve firmalardan alıyorlar "dijital lisans" olarak aslında kaçak olarak satıyorlar daha sonra aşağıdaki gibi etkinleştirme yapıyorlar.
https://support.microsoft.com/tr-tr/...9-2820fda32227
Etkinleştirme haliyle MİCROSOFT SUNUCULARINA BAĞLANARAK yapılıyor.
Aslında microsoft kimin hangi lisansının piyasada dolaştığını biliyor. Buna rağmen neden güncellemeleri ve etkinleştirmeeleri iptal etmediğini anlamıyorum. Aslında dediğim gibi HERŞEYİN FARKINDA MICROSOFT
Bunun dışında bazen versiyon geçişlerinde kurum ve firmalar MAK lisansı alıyor tekrar. Eski lisanslar BOŞA DÜŞÜYOR. Örneğin Windows 10 kullanıyor belediye Windows 11 alıyor Windows 10 boşa düşüyor. Windows 10 lisanslarını bilgi işlemci satıyor. Belediye örnek verdim şirket bilgi işlemcileride yapıyor bunu Bu sebeple aslında Eski SÜRÜMLER daha sağlam olabilir. Çift pc'de kullanılmadığı için.
KMS lisanslarında da üniversiteden mezun olunca 4-7 sene içinde kapanıyor normalde ben bunu kullanıyorum baya oldu hiç kapanmadı. Bizimkinde windows yok ama diğer herşey var office vs 1tb onedrive son sürüm kullanıyorum 5 pc'ye kurmayada izin veriyor
OEM (Original Equipment Manufacturer) lisanslar direkt ana kart seri numarasına göre işlem yapıyor aslında ama OEM 'de kullanıyor diyorlar bunun nasıl olduğu hakkında fikrim yok.
Bu lisanslarda FATURA ALIYORSAN hiç birşey olmaz ALICI olarak SATICI'lar çok problem yaşayabilir.
SATICI'larda genelde 90 yaşındaki dedesinin üzerine yapıyor şirketi birşey olursa almasınlar diye.
ALICI'lar eğer FATURA almıyorsa yüklü CEZASI var.
Tabi bunun helallik boyutuda var. GAVUR'dan nasıl helallik alacaksın. HADİ BAKALIM YENİ TARTIŞMA KONUSU.
Windows Server 2016 bu arada kaçak kullanmak veya lisans almak yerine kendi sitesinden indirdim kurdum. Lisansda almadım başka birşeyde yapmadım.
Kurun kullanın arada sırada bu çıkıyor kapatıyorsun devam ediyor.
