• 22-01-2025, 16:52:46
    #1
    Merhaba
    Daha önce sosyal medyayla alakalı bir sorun yaşadım ticaret yaptığım müşterilerden birisi ödemeyi kendi hesabından değil de başkasına ödeme yaptırmış her neyse mahkeme açıldı 1.duruşma da suçu kabül etmeyerek zararı karşılayacağımı belirttim verdim
    Sonra şikayetçi taraf duruşmaya çağrıldı gitmemişti 2.duruşma bugündü yine gitmemiş
    // buraca işi biten talimatın bila ikmal iadesine karar verildi // yazıyor ne demek anlamadım bilenler yazabilirmi rica etsem
  • Kabul Edilen Cevap
    • 0 Beğeni
      JeaxyRack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Karşı tarafın duruşması bugündü
      Asıl ağır ceza mahkemesi 13 mayısta olacak yani o günümü bekleyeceğim
      13 Mayıs'a kadar beyanı alınamazsa celse atar hakim muhtemelen. Ekim'e falan.
  • 22-01-2025, 16:54:16
    #2
    Bila İkmal Yanıt Ne Demek? Bila ikmal yanıt icra sürecinin başlatılması anlamlarına gelmektedir.
  • 22-01-2025, 16:58:57
    #3
    AyyıldızWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bila İkmal Yanıt Ne Demek? Bila ikmal yanıt icra sürecinin başlatılması anlamlarına gelmektedir.
    Alakası yok üstadım. Bila ikmal yani ikmal edilememiş anlamına gelir. Türkçesi ise istenilen talimat işlemleri yerine getirilememiştir diyor yani.
  • 22-01-2025, 17:00:12
    #4
    fatiheryildiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alakası yok üstadım. Bila ikmal yani ikmal edilememiş anlamına gelir. Türkçesi ise istenilen talimat işlemleri yerine getirilememiştir diyor yani.

    Peki süreç nasıl olacak duruşma şu güne atıldı vs de yazmıyor
  • 22-01-2025, 17:00:55
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Yorumları okudukça güldüm ya
    Senin davanın adresi farklı bir ilde olduğu için senin ilindeki yerden duruşmaya girmişsin, oradaki hakim burada işi bitmiştir diyerek asıl mahkemede tekrardan işleme alıncak.
  • 22-01-2025, 17:02:54
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Bu ifade, mahkeme sizin olayla ilgili başka bir yere talimat göndermiş (örneğin şikayetçi tarafın ifadesini almak için) ama şikayetçi taraf o işlemi tamamlamamış, yani talimata uygun şekilde ifade vermemiş. 'Bila ikmal' kısmı işin tamamlanmadığını ifade ediyor. Yani özetle: Şikayetçi duruşmaya da gitmemiş, ifadesini de vermemiş, iş yine yarım kalmış. 🙄 Şikayetçi sürekli kaçıyorsa bu iş 'zaman aşımı sanatına' doğru ilerliyor olabilir. Sana tavsiyem, durumu iyi bir avukata danış. Çünkü hukuk böyle gizemli cümlelerle dolu ve bir tercümana ihtiyaç var! Ama sakin ol, şikayetçi taraf ortalarda görünmüyorsa mahkeme lehine ilerleyebilir. 😌
  • 22-01-2025, 17:02:56
    #7
    bila ikmal iadesi gördüğüm kadarıyla davalı, davacının adresinde olmaması sebebiyle verilen bir karar.

    aynı olay başımıza gelmişti. x kişiye hizmet verdik ödemeyi y kişi yaptı. Meğer x ve y kişisi arasında ticaret yapılmış ve y kişisi ödemeyi bize gönderdi fakat x kişisi de ürünü ona göndermedi. Haliyle ihale bize kaldı. Durduk yere ağır cezalık olduk.

    Mahkemede Whatsapp konuşmalarını gösterdik ve biz sıyrıldık davadan.

    Bu yüzden kiminle iş yaparsanız yapın konuşma dökümleri mutlaka siz de olsun.
  • 22-01-2025, 17:03:58
    #8
    Müşteki seninle, yani davanın görüldüğü şehirden farklı bir yerde yaşıyor. Bu yüzden talimat ifadesiyle beyanı alınacak. Oradaki asliye cezada. O ifade de senin dosyana gönderilecek, böylelikle mahkemenin görüldüğü şehre gelmesi gerekmeyecek. @Bakuriani; aynen yorumlara ben de güldüm icra micra karıştırmışlar. Bilgi sahibi değilseniz yanlış yönlendirmeyin insanları.
  • 22-01-2025, 17:04:12
    #9
    Bakuriani adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumları okudukça güldüm ya
    Senin davanın adresi farklı bir ilde olduğu için senin ilindeki yerden duruşmaya girmişsin, oradaki hakim burada işi bitmiştir diyerek asıl mahkemede tekrardan işleme alıncak.

    Karşı tarafın duruşması bugündü
    Asıl ağır ceza mahkemesi 13 mayısta olacak yani o günümü bekleyeceğim