• 16-01-2025, 01:22:10
    #1
    Merhabalar, bahçeli evde oturuyorum. 2024 Nisan ayında bir kedi, 3 tane yavrusunu bizim bahçeye bırakıp gitmişti. O zamandan beri 3 kediye bakıp büyüttüm bu zamana kadar geldik, hep bahçedelerdi. Tüm gün gezip oynayıp balkonda yerleri vardı yatarlardı. Kış olduğu için akşamları soğukta üşürler diye evimin garajına aldım. Gündüz sıcağında dışarı salıyordum gezip dolaşıp akşam çağırır çağırmaz zaten geliyorlardı hemen, öyle çok uzaklaşmazlardı maksimum arka sokağa falan gidip gelirlerdi yani. Hiçbir zaman bi yere gidip gelmemezlik yapmadı hiçbiri. Taş çatlasa 3 4 saat kayboldukları olurdu. En kötü dışarı salsam biraz sonra gelip balkonda takılırlar milletin bahçesinde gezerler çağırınca da hemen gelirlerdi yani. Dün akşam sularında aralarından bir tanesi kayboldu. hemen gecesinde tüm mahalleyi karış karış aradım birçok yere baktım fakat bulamadım. Hatta 2 kere gezdim aralıklı olarak hiçbir yerden çıkmadı. 1 günü geçti fakat hala ortada yok. Şu an 10 aylıklar, biri mi alıp götürdü diye düşünüyorum ya da başına bir şey mi geldi emin değilim araba mı çarptı falan diye düşündüm ama bulunduğumuz muhit de sakin bir yer öyle cadde falan yakın değil, müstakil evler var yani öyle kalabalık bi şehirde de değilim. Bugün mahallenin her yerine kayıp ilanı astım gören eden olur belki diye gündüz gözü tekrar turladım her yeri yine izine rastlamadım. Sizce başına bir şey gelmediyse ve biri alıp götürmediyse geri gelme ihtimali var mı? Ya da 10 aylık dişi bir kedi, kızgınlık dönemine girmiş olup ondan gitme ihtimali var mı? Böyle bir durumda hamileyken ya da yavrulayıp geri gelir mi? Her türlü ihtimali düşünüyorum ister istemez. Aranızda bu konuda bilgili tecrübeli arkadaşlar aydınlatırsa çok sevinirim, teşekkürler.
  • 16-01-2025, 01:24:48
    #2
    Hocam, gelir.
    Şu zamana kadar dışarı kaçan tüm kedilerim geldi .
    Lakin olası durumlar var bunun için kayıp ilanı asmanız daha doğru olur. Çevre mahalleler dahil olmak üzre

    birilerinin götürmüş olma ihtimali, sahiplenmiş olma ihtimali de yüksek. (10 Aylık) küçük sayılır yinede…

    dip not kızgınlık dönemi de olsa öyle birşey pek mümkün değil çok uzaklaşamaz.
  • 16-01-2025, 01:32:46
    #3
    resulalagozoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, gelir.
    Şu zamana kadar dışarı kaçan tüm kedilerim geldi .
    Lakin olası durumlar var bunun için kayıp ilanı asmanız daha doğru olur. Çevre mahalleler dahil olmak üzre

    birilerinin götürmüş olma ihtimali, sahiplenmiş olma ihtimali de yüksek. (10 Aylık) küçük sayılır yinede…

    dip not kızgınlık dönemi de olsa öyle birşey pek mümkün değil çok uzaklaşamaz.
    Hocam, öncelikle ilginiz için çok teşekkürler. Mahallenin tüm noktalarına toplamda 30 tane ilan astım yoldan geçen baya bir kişiyle de diyaloğa girdim fotoğrafını falan çektiler görürsek söyleriz diye, elimden başka da bir şey gelmiyor şu an. Eğer sahiplenen biri olduysa belki görür o ilanları. İnternette okudum biraz çiftleşmek için de bazen kaybolabiliyorlarmış diye umarım öyle bir durum vardır. Sesi hiç çıkmazdı miyavlaması bile kısıktı öyle uluma tarzı bir şey yoktu fakat bazen sevdirirken kalçasını kaldırıp başını aşağı doğru yatırırdı takla falan atardı sonra göbeğini sevdirirdi, ondan dolayı bu ihtimal de aklıma geliyor. Bilmiyorum çok karamsarım, her türlü ihtimal var ama ses soluk yok hala işte. Normalde sesimi duyar duymaz koşa koşa gelirdi mahallenin her yanını seslenerek gezdim fakat çıkmadı hiçbir yerden. Bilmiyorum ilerleyen zamanlarda olumlu bi gelişme olur mu elim kolum bağlı bekliyorum.
  • 16-01-2025, 01:35:36
    #4
    RedDawn1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, bahçeli evde oturuyorum. 2024 Nisan ayında bir kedi, 3 tane yavrusunu bizim bahçeye bırakıp gitmişti. O zamandan beri 3 kediye bakıp büyüttüm bu zamana kadar geldik, hep bahçedelerdi. Tüm gün gezip oynayıp balkonda yerleri vardı yatarlardı. Kış olduğu için akşamları soğukta üşürler diye evimin garajına aldım. Gündüz sıcağında dışarı salıyordum gezip dolaşıp akşam çağırır çağırmaz zaten geliyorlardı hemen, öyle çok uzaklaşmazlardı maksimum arka sokağa falan gidip gelirlerdi yani. Hiçbir zaman bi yere gidip gelmemezlik yapmadı hiçbiri. Taş çatlasa 3 4 saat kayboldukları olurdu. En kötü dışarı salsam biraz sonra gelip balkonda takılırlar milletin bahçesinde gezerler çağırınca da hemen gelirlerdi yani. Dün akşam sularında aralarından bir tanesi kayboldu. hemen gecesinde tüm mahalleyi karış karış aradım birçok yere baktım fakat bulamadım. Hatta 2 kere gezdim aralıklı olarak hiçbir yerden çıkmadı. 1 günü geçti fakat hala ortada yok. Şu an 10 aylıklar, biri mi alıp götürdü diye düşünüyorum ya da başına bir şey mi geldi emin değilim araba mı çarptı falan diye düşündüm ama bulunduğumuz muhit de sakin bir yer öyle cadde falan yakın değil, müstakil evler var yani öyle kalabalık bi şehirde de değilim. Bugün mahallenin her yerine kayıp ilanı astım gören eden olur belki diye gündüz gözü tekrar turladım her yeri yine izine rastlamadım. Sizce başına bir şey gelmediyse ve biri alıp götürmediyse geri gelme ihtimali var mı? Ya da 10 aylık dişi bir kedi, kızgınlık dönemine girmiş olup ondan gitme ihtimali var mı? Böyle bir durumda hamileyken ya da yavrulayıp geri gelir mi? Her türlü ihtimali düşünüyorum ister istemez. Aranızda bu konuda bilgili tecrübeli arkadaşlar aydınlatırsa çok sevinirim, teşekkürler.
    Hissettiklerinizi anlayabiliyorum.
    Ben hep kopek besledim ama bu yaz kedinin biri bahcede dogum yapti ve 2 yavrusuna bakiyoruz. Evde SIKILDIKCA balkon kapsini acip cikmalarina izin veriyorum. Hemen donuyorlar. Biri disi digeri erkek. Ozellikle disi olan asiri evcil. Trafik konusunda sanslisiniz, birinin almis olabilecegi en yuksek ihtimal gibi geliyor. 10 aylik kedi kizginlik donemine girip ciftlesmek ister mi, dusunuyorum ama sanmiyorum. Elinizden geleni yapmissiniz. Donerse veya bulunursa lutfen alintilayip cevap yazin. Umarim sag saglim doner. Hava soguk ve kis oldugu icin diger kedilerle oynasa bile 1 gun sonuna kadar donecegini tahmin ederim. Umarims evindirici bir gelisme yasanir.
  • 16-01-2025, 01:36:45
    #5
    Bizim binanın önünde de kediler var ve bazıları bir kaç defa ortadan kaybolup tekrar geri döndü fakat geri dönmeyenlerde olmuştu. Umarım kediniz geri döner ve hepsi iyi ve sağlıklıdır.
  • 16-01-2025, 01:36:48
    #6
    RedDawn1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, öncelikle ilginiz için çok teşekkürler. Mahallenin tüm noktalarına toplamda 30 tane ilan astım yoldan geçen baya bir kişiyle de diyaloğa girdim fotoğrafını falan çektiler görürsek söyleriz diye, elimden başka da bir şey gelmiyor şu an. Eğer sahiplenen biri olduysa belki görür o ilanları. İnternette okudum biraz çiftleşmek için de bazen kaybolabiliyorlarmış diye umarım öyle bir durum vardır. Sesi hiç çıkmazdı miyavlaması bile kısıktı öyle uluma tarzı bir şey yoktu fakat bazen sevdirirken kalçasını kaldırıp başını aşağı doğru yatırırdı takla falan atardı sonra göbeğini sevdirirdi, ondan dolayı bu ihtimal de aklıma geliyor. Bilmiyorum çok karamsarım, her türlü ihtimal var ama ses soluk yok hala işte. Normalde sesimi duyar duymaz koşa koşa gelirdi mahallenin her yanını seslenerek gezdim fakat çıkmadı hiçbir yerden. Bilmiyorum ilerleyen zamanlarda olumlu bi gelişme olur mu elim kolum bağlı bekliyorum.
    Kızgınlık dönemi belirli aralıklarla gelir. Yapmazsa 3-7 gün boyunca kendini gösterir. Sonra durur 1 hafta sonra tekrar başlar. Yani kızgınlık olsaydı bunu baştan gösterirdi. Ki olası durum dahi olsa çok fazla uzaklaşmaz çevrede bulunan kedi, kedilerle birlikte olur. Yani benim tahminim sizin açıklamanıza göre kedi birisi tarafından sahiplenildi. Aksi olsa zaten bu kadar uzun süre uzaklaşamazdı kendi bölgesinden. Geçmiş olsun umarım bir an önce geri gelir 🙏 içinizi rahat tuttun biri sahiplendiyse dahi ona iyi bakar 🫶🏻
  • 16-01-2025, 01:40:46
    #7
    Gelir diye tahmin ediyorum, eğer çok uzaklara gitmişse yolunu bulamayabilir belki çok tecrübem yok ama mahallenin yakınlarına düzenli aralıklarla mama bırakın belki mamaya gelince mahalleyi felan hatırlar, koku alma duyuları çok iyi diye biliyorum.

    Yine farklı kişiler tarafından sahiplenilmişse ve uzağa gitmemişse işe yarar diye tahmin ediyorum, resim asmanız iyi olmuş.
  • 16-01-2025, 01:49:35
    #8
    Bizim kedimiz erkekti 15 gün kaybolup gelmişti eli yüzü kara içinde, sonra 1-2 defa daha kaybolmuştu yine 1-2 günden veya bir kaç saatten geldiğinde yine eli yüzü kötüydü hatta bir keresinde ayağı kırık gelmişti, 16 yaşında 2023 de mevlit kandili günü birden hastalanıp öldü.

    Bir tanıdığın kedisi kaybolmuştu bir binanın kömürlüğüne pencereden girmiş, adamlarda kapattığından orda kalmış miyavlama sesine orayı açtırmış ve bulmuş.

    Eğer öyle girilebilecek yer varsa oralarda biraz beklemek incelemek gerek, onun dışın da eğer araba çarpması vs olduysa belki hayvan ambulansını bilen biri aradıysa hastane varsa arayın, bir ihtimal kasası olan bir arabaya biner altına üstüne girer o zaman da epey de zaman geçse gelme ihtimali yüksek.
  • 16-01-2025, 02:10:38
    #9
    Messi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hissettiklerinizi anlayabiliyorum.
    Ben hep kopek besledim ama bu yaz kedinin biri bahcede dogum yapti ve 2 yavrusuna bakiyoruz. Evde SIKILDIKCA balkon kapsini acip cikmalarina izin veriyorum. Hemen donuyorlar. Biri disi digeri erkek. Ozellikle disi olan asiri evcil. Trafik konusunda sanslisiniz, birinin almis olabilecegi en yuksek ihtimal gibi geliyor. 10 aylik kedi kizginlik donemine girip ciftlesmek ister mi, dusunuyorum ama sanmiyorum. Elinizden geleni yapmissiniz. Donerse veya bulunursa lutfen alintilayip cevap yazin. Umarim sag saglim doner. Hava soguk ve kis oldugu icin diger kedilerle oynasa bile 1 gun sonuna kadar donecegini tahmin ederim. Umarims evindirici bir gelisme yasanir.
    Çok teşekkür ederim eğer ilerleyen zamanlarda gelişme olursa mutlaka bilgilendiririm eksik olmayın.

    ByHazerfen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim binanın önünde de kediler var ve bazıları bir kaç defa ortadan kaybolup tekrar geri döndü fakat geri dönmeyenlerde olmuştu. Umarım kediniz geri döner ve hepsi iyi ve sağlıklıdır.
    resulalagozoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kızgınlık dönemi belirli aralıklarla gelir. Yapmazsa 3-7 gün boyunca kendini gösterir. Sonra durur 1 hafta sonra tekrar başlar. Yani kızgınlık olsaydı bunu baştan gösterirdi. Ki olası durum dahi olsa çok fazla uzaklaşmaz çevrede bulunan kedi, kedilerle birlikte olur. Yani benim tahminim sizin açıklamanıza göre kedi birisi tarafından sahiplenildi. Aksi olsa zaten bu kadar uzun süre uzaklaşamazdı kendi bölgesinden. Geçmiş olsun umarım bir an önce geri gelir 🙏 içinizi rahat tuttun biri sahiplendiyse dahi ona iyi bakar 🫶🏻
    O halde o ihtimal biraz daha düştü hocam. Diğer dediğiniz ihtimal daha olası gibi bana da öyle geliyor artık, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Başına bir şey gelmemiş olsun tek temennim o. Biri aldıysa da sonuçta sahipli olduğunu bilmeden almıştır güzel bakacaksa sorun değil tabiki. Yeter ki iyi olsun da..

    Vigo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelir diye tahmin ediyorum, eğer çok uzaklara gitmişse yolunu bulamayabilir belki çok tecrübem yok ama mahallenin yakınlarına düzenli aralıklarla mama bırakın belki mamaya gelince mahalleyi felan hatırlar, koku alma duyuları çok iyi diye biliyorum.

    Yine farklı kişiler tarafından sahiplenilmişse ve uzağa gitmemişse işe yarar diye tahmin ediyorum, resim asmanız iyi olmuş.
    Evet mahallenin bazı noktalarına mamasını bıraktım, kapının önüne mama kabını yattığı battaniyeyi falan koydum belki onun kokusuna gelir diye. Bekleyeceğiz artık, başka çare yok.

    ilgice adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim kedimiz erkekti 15 gün kaybolup gelmişti eli yüzü kara içinde, sonra 1-2 defa daha kaybolmuştu yine 1-2 günden veya bir kaç saatten geldiğinde yine eli yüzü kötüydü hatta bir keresinde ayağı kırık gelmişti, 16 yaşında 2023 de mevlit kandili günü birden hastalanıp öldü.

    Bir tanıdığın kedisi kaybolmuştu bir binanın kömürlüğüne pencereden girmiş, adamlarda kapattığından orda kalmış miyavlama sesine orayı açtırmış ve bulmuş.

    Eğer öyle girilebilecek yer varsa oralarda biraz beklemek incelemek gerek, onun dışın da eğer araba çarpması vs olduysa belki hayvan ambulansını bilen biri aradıysa hastane varsa arayın, bir ihtimal kasası olan bir arabaya biner altına üstüne girer o zaman da epey de zaman geçse gelme ihtimali yüksek.

    Ara ara tekrar geziniyorum mahallede, bu muhitte pek o tarz bir durum yok hocam ya, araba çarptıysa bile biri alıp muhtemelen çöpe vs atmıştır diye tahmin ediyorum. Kaybolduktan 3-4 saat sonra tüm yol kenarlarına bakarak gezindim, konteynırların içini bile kontrol ettim ama böyle bir bulguya rastlamadım. Tek iyi olsun da sahiplendiyse de biri artık yapacak bir şey yok.