• 15-01-2025, 22:18:37
    #1
    Herkese merhaba değerli forum üyeleri.
    Yaklaşık, amatör + profesyonel olarak 5 yıldır yazılım alanında çözümler üretiyorum. Bu alan ile alakalı olsun olmasın çalıştığım kurumlarda hep bu tarafımı göstermeye ve kendimi geliştirmeye özen gösterdim. Hep tek başıma ilerledim, bir ekip veya ortak ile çalışamadım, ki bunun zorluğunu hem fikir alışverişi hem de proje zamanlaması açısından çok fazla yaşadım. Bu şekilde hayatımı idame ediyordum. Eylül 2024 gibi bir soğukluk geldi ve bir daha yazılım ve teknoloji dünyasına ısınamadım. En son çalıştığım işten ayrıldım ve freelancer olarak ta bir iş almadım. Sektör değiştireyim dedim onu da beceremedim. Hayatımda da arkadaş - dost diyebileceğim kimse yok, hayatıma kimseyi almamayı tercih ediyorum. Güven problemleri yaşıyorum hem şahsi hem iş anlamında. Geçmişi ne kadar değiştiremesek te yaşanılanlardan sürekli önyargı ile yaklaşıp eninde sonunda ihanete uğrayacakmışım gibi hissediyorum. Sabah kalkıyorum, yatana kadar boş boş oturuyorum. Kafam da rahat değil, şunu bunu yap, bak böyle bir proje geliştir gibi fikirler geliyor, ama hep negatif bir taraf ağır basıyor ve negatif düşünceler süreklilik haline gelince bıktırıyor beni, ama düşünmeden de duramıyorum. Kendimce bu sorunları çözeceğini düşündüğüm adımlar attım, spor, yürüyüş, sosyal aktiviteler gibi ama yine de kara düşünceler olduğundan yaptığım işe de odaklanamıyor, bırakıyorum. Bu durumu daha önce yaşayan var mı ? Sizler nasıl çözümlediniz ? Neler tavsiye edebilirsiniz ?
    Değerli zamanını ayırıp okuyan herkese teşekkürlerimi iletiyorum, hayırlı geceleriniz olsun.
  • 15-01-2025, 22:24:22
    #2
    Hocam, tavsiye değil ama sürekli şu şekilde mesajlar alıyorum: "Şunu ne kadara yaparsın?" diyorlar. %90'ı fiyatı pahalı buluyor. Daha düşük fiyatlar veren başka birisine işi yaptırıyorlar. Sonrasında ise sitelerinde açıklar olduğunu fark ettiklerinde bana geri dönüp, "Hocam, bunu başka birine yaptırdım ama çok açık var" diye mesaj atıyorlar.
    Sektör tam olarak böyle:
    • Bu %90'lık kesimin %40'ı dolandırılıyor.
    • %30'u açıklı bir script kullanıyor.
    • %20'si ise istediğini tam olarak alamıyor.
  • 15-01-2025, 22:29:34
    #3
    Zor bir durum . aynı sıkıntıları yaşadım ve yaşıyorum. Türkiye'de özel sektör çok zor.
    Psikoloğa gitmeni tavsiye ederim. Bir dönem verdiği ilaçlar ile çok aktif bir yaşamım olmuştu. Özel sektörde hassas insanlar çok hırpalanır. Psikolog ve verdiği ilaç çok iyi gelmişti.
    Ben de sektör değiştirmeyi , kendi işimi kurmayı çok istiyorum ama piyasanın kötü olması gözümü korkutuyor . Yazılımdan soğudum ama kopamıyorum da, kendi hobi projem var onunla ilgileniyorum.
    Bağ bahçe var , yazın onlarla ilgilenmek çok iyi geliyor. Bildiğin amelelik ama yazılımın kafa yorgunluğundan stresinden çok daha iyi.
  • 15-01-2025, 22:29:35
    #4
    Kara adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, tavsiye değil ama sürekli şu şekilde mesajlar alıyorum: "Şunu ne kadara yaparsın?" diyorlar. %90'ı fiyatı pahalı buluyor. Daha düşük fiyatlar veren başka birisine işi yaptırıyorlar. Sonrasında ise sitelerinde açıklar olduğunu fark ettiklerinde bana geri dönüp, "Hocam, bunu başka birine yaptırdım ama çok açık var" diye mesaj atıyorlar.
    Sektör tam olarak böyle:
    • Bu %90'lık kesimin %40'ı dolandırılıyor.
    • %30'u açıklı bir script kullanıyor.
    • %20'si ise istediğini tam olarak alamıyor.
    Tebrik ederim, soğuma sebebini yazmama rağmen tabiri caizse tam 12 den vurdunuz hocam.
  • 15-01-2025, 22:34:13
    #5
    firstozdemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zor bir durum . aynı sıkıntıları yaşadım ve yaşıyorum. Türkiye'de özel sektör çok zor.
    Psikoloğa gitmeni tavsiye ederim. Bir dönem verdiği ilaçlar ile çok aktif bir yaşamım olmuştu. Özel sektörde hassas insanlar çok hırpalanır. Psikolog ve verdiği ilaç çok iyi gelmişti.
    Ben de sektör değiştirmeyi , kendi işimi kurmayı çok istiyorum ama piyasanın kötü olması gözümü korkutuyor . Yazılımdan soğudum ama kopamıyorum da, kendi hobi projem var onunla ilgileniyorum.
    Bağ bahçe var , yazın onlarla ilgilenmek çok iyi geliyor. Bildiğin amelelik ama yazılımın kafa yorgunluğundan stresinden çok daha iyi.
    Daha önce hiç gitmedim, yorumunuzu dikkate alacağım hocam teşekkürler. Yani bazen öyle derin düşüncelere dalıyorum ki, diyorum keşke hiç düşünmesem ya çünkü çözüm bulamayınca ve bazı konularda çözümün de insanın elinde olmadığına kanaat getirince gerçekten çekilmez bir çile oluyor. Teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için.
    Alıntı
    Özel sektörde hassas insanlar çok hırpalanır