• 29-12-2024, 00:42:39
    #10
    GezWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış anlaşılmış.
    Bende var, 1. Dereceye alınıyor.
    Hayır hocam kadro derecesi 3 lere düştüğü anda kademesi 1 2 3 fark etmeksizin alabilir. Ben 2 nin 2 siyim. 3 un 1 ine iner inmez basvurdum. 8 gunde eve geldi.

    otuziki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anne, Baba, Eş ve Çocuklar bu haktan yararlanabilir.
    Hayır. Alt soya yürür. Üst soya yürümez. Anne babaya alamazsiniz.

    otuziki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasıl yok. Ben Yeşil pasaportluyum, istersem anneme de çıkıyor, eşim ve çocuklarım da yeşil pasaportlu, eşim kendisi almaya hakkı olduğundan babasına da alabiliyor.
    Yalnis alintilamisim. Anne baba (üst soy) alinmaz. Hatta kardeslerine de alamazsinjz. Sadece eş ve çocuklar. Yalniz sizin aileniz yani.
  • 29-12-2024, 00:46:20
    #11
    otuziki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasıl yok. Ben Yeşil pasaportluyum, istersem anneme de çıkıyor, eşim ve çocuklarım da yeşil pasaportlu, eşim kendisi almaya hakkı olduğundan babasına da alabiliyor.
    anne baba yok hocam, olsa şimdiye kadar 10 kez çıkarmıştım zaten
    Eş ve çocuklar (öğrenci ise 25 değilse 18 yaş ile sınırlı, ek olarak öğrenci olsa bile sigortalı işe başlarsa hakkını kaybediyor)
  • 29-12-2024, 01:16:21
    #12
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam kadro derecesi 3 lere düştüğü anda kademesi 1 2 3 fark etmeksizin alabilir. Ben 2 nin 2 siyim. 3 un 1 ine iner inmez basvurdum. 8 gunde eve geldi.



    Hayır. Alt soya yürür. Üst soya yürümez. Anne babaya alamazsiniz.



    Yalnis alintilamisim. Anne baba (üst soy) alinmaz. Hatta kardeslerine de alamazsinjz. Sadece eş ve çocuklar. Yalniz sizin aileniz yani.

    Mesajımı yanlış anlamışsınız 1/4 durumundayım zaten.
    " 1.2 ve 3. Derecede yakınlar " şeklinde olan ifade için yazdım.

    2 ve 3 e alınamaz; üste alınamaz, eş ve çocuk için alınır.
  • 29-12-2024, 01:58:27
    #13
    GezWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesajımı yanlış anlamışsınız 1/4 durumundayım zaten.
    " 1.2 ve 3. Derecede yakınlar " şeklinde olan ifade için yazdım.

    2 ve 3 e alınamaz; üste alınamaz, eş ve çocuk için alınır.
    2 ve 3 e alinamaz dediginiz derece degil mi? Ben 4/3 den 3/1 duser dusmez aldim. Yani 1 2 3 derecelerde alinir demek istedim. Su an 2/2 yim. 15. Yilimi calisiyorum.
  • 29-12-2024, 02:01:59
    #14
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam kadro derecesi 3 lere düştüğü anda kademesi 1 2 3 fark etmeksizin alabilir. Ben 2 nin 2 siyim. 3 un 1 ine iner inmez basvurdum. 8 gunde eve geldi.



    Hayır. Alt soya yürür. Üst soya yürümez. Anne babaya alamazsiniz.



    Yalnis alintilamisim. Anne baba (üst soy) alinmaz. Hatta kardeslerine de alamazsinjz. Sadece eş ve çocuklar. Yalniz sizin aileniz yani.
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 ve 3 e alinamaz dediginiz derece degil mi? Ben 4/3 den 3/1 duser dusmez aldim. Yani 1 2 3 derecelerde alinir demek istedim. Su an 2/2 yim. 15. Yilimi calisiyorum.

    4/1 düştükten sonra alınır.

    2-3 yazılanlar alt ve üst kişlerden bahsedilmektedir. "1.2 ve 3. Derecede yakınlar " TIRNAK içinde yazıyorum; sorulan soruda yakınlık derecesi kasedilmektedir...
  • 29-12-2024, 03:17:05
    #15
    mtrkmn61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar herkese,
    Amcamın oğlu kamu görevlisi ve kendisinin yeşil pasaportu var. Bir yerde okudum ama yanlış okumadıysam kamu çalışanlarının 1.2 ve 3. Derecede yakınlar tarzında bir ifade var. Tam olarak anlayamadım ya da yanlış mı anladım emin olamadım.
    Yok öyle birşey. Gerekli şartları taşıyan memurların kendisi ile eş ve çocukları dışında başka hiçbir akrabası hususi pasaport (yeşil pasaport) alamaz. Pasaport Kanunu 14. maddeyi inceleyin. Siz bu paragrafı okuyup konudan ayrılabilirsiniz 😀

    Diğer üstte yazan arkadaşlar için detay bilgi vereyim. Kadro derecesi, ödemeye esas derece, kazanılmış hak aylık derecesi, emeklilik derecesi gibi hitap bilgilerinize baktığınızda 4 tane derece/kademe görürsünüz. İşgal ettiğiniz kadro derecenizin 1-2-3. derece olması gerekiyor. Kha derecesi ve işgal edilen kadro derecesi farklı olabilir. Kazanılmış hak aylık derece ve kademesi 6/1 olup 3. derece torba kadroya atanmış birisi de hususi pasaport alabilir. Öğretmenlere torba kadro ataması yapılamadığı için 3. dereceye kadar yükselmeleri gerekir. Memur kadro unvanındaki birisi kadro düzenlemelerine göre 5. dereceden yukarı çıkamadığı için yeşil pasaport alamaz.
  • 29-12-2024, 03:31:19
    #16
    Allahtan böyle bişey yok düşüncesi bile dünyanın en saçma şeyi

    (gümrük memuru: yeşil pasaportu nasıl aldınız

    yeşilpasaport sahibi: ya benim dayı kızı okudu örtmen oldu oradan hak zahibi oldum)
  • 29-12-2024, 07:13:23
    #17
    Bu konuda yanlış bilinen bir gerçek her memura yeşil pasaport verilmiyor hocam belli bir kademeden ve yıldan sonra veriliyor
    Kime Verilir ?
    1.Derece yakınına
    Eş( Süresiz)
    Çocuk (25 yaşına kadar sınırlı)
  • 29-12-2024, 07:29:16
    #18
    olayı yanlış anlamışsın orada gördüğün 1. 2. 3. akrabalık derecesi değil memuriyet derecesi, memur dereceleri nasıl oluşuyor bilmiyorum