• 23-11-2024, 00:40:25
    #10
    Merhaba bir emlakçı olarak yanlis bir durum yok hatta emlakci sizden 7200 alıp fatura kesmeliydi. Kdv de almaliydi. Hizmet bedeli kiracıdan alınır bazı ülkelerde her iki taraftan da alinir. Ama resmi olarak bir problem yok emlakci hakkini almis
  • 23-11-2024, 01:00:05
    #11
    Yusufsavaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ablam ev kiralamış, ev sahibine 6000 vermiş emlakçıya 6000 depozito 8000 ev emlakçı diyorki bu para benim 1 aylık kira verdin sen bu doğru mu?
    1 kira bedeli emlakcı komisyonu
    1 kira peşin
    1 kira depozito alınır.

    depozito fazla alınmış oda muhim değil çıkarken aynen teslim edersen güncel kiran nekadar ise okadar geri alırsın
  • 23-11-2024, 01:02:26
    #12
    barisdogansutcu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ev sahibine 6000 (1 aylık ödedi)
    emlakçıya 6000 (hizmet bedeli (yersen!!))
    depozito 8000 (evden çıkarken alırsın.)
    yersen derken ? herkesi aynı kefeye koymaktan vazgeçin derim
  • 23-11-2024, 01:04:39
    #13
    En iyisi sanırım
    Yusufsavaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emlakçıya normalde ev sahibi vermiyormu hocam
    Hayır, kiralama işleminde kiralayan kişiden 1 aylık kira bedeli, 1 veya bazen 2 aylık depozito, ekstra olarak 1 aylık kira bedeli emlakçı komisyonu alınır.
    Kurumsal çoğu firmada emlakçı komisyonu bir kira bedeli + KDV'dir. Normalde 7200 TL alırdı çoğu emlakçı.