• 05-11-2024, 00:14:17
    #55
    cekerdo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vergi nasıl vereceğim?
    Şirket açacaksın. Fatura keseceksin. Shopier'de olsa Paytr'de olsa her türlü yakalanırsın, 1 sene sonra , 3 sene sonra ama kesin yakalanırsın
  • 05-11-2024, 00:21:54
    #56
    utgard adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şirket açacaksın. Fatura keseceksin. Shopier'de olsa Paytr'de olsa her türlü yakalanırsın, 1 sene sonra , 3 sene sonra ama kesin yakalanırsın
    neye yakalanacam illegalmi
  • 05-11-2024, 00:22:44
    #57
    cekerdo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    neye yakalanacam illegalmi
    X yılında X tutarda satış yapmışsın, bunun normal vergisi 1 iken sen vergi kaçırdığın için 5 ödeyeceksin diyecekler.
  • 05-11-2024, 04:51:19
    #58
    cekerdo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    neye yakalanacam illegalmi
    Dostum ya sen yazılanları anlamıyorsun yada anlamak istemiyorsun, yada dalga geçiyorsun.

    1. Soruna gelecek olursak, paytr epin ve random ürün satanlar için biraz zor pos vermekte.
    2- Evet vergi levhasız paytr kullanabilirsiniz.
    3- Sanal posdan yaptığınız tüm satışlar vergi dairesine bildiriyor, ister shopier kullanın ister paytr kullanın hiç farketmez.
    4- İşlem hacminiz yüksek olduğu için 800 adet satış yaptığınızı belirtmişsiniz, şöyle açıklayayım kesilmeyen her fatura için 3.500 TL ceza yazılmakta. Vergi cezaları dahil değil.

    İşlem hacminiz yüksek ise muhasebe ile anlaşın ve şahıs şirketi kurun.
  • 05-11-2024, 09:17:26
    #59
    LETRX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum ya sen yazılanları anlamıyorsun yada anlamak istemiyorsun, yada dalga geçiyorsun.

    1. Soruna gelecek olursak, paytr epin ve random ürün satanlar için biraz zor pos vermekte.
    2- Evet vergi levhasız paytr kullanabilirsiniz.
    3- Sanal posdan yaptığınız tüm satışlar vergi dairesine bildiriyor, ister shopier kullanın ister paytr kullanın hiç farketmez.
    4- İşlem hacminiz yüksek olduğu için 800 adet satış yaptığınızı belirtmişsiniz, şöyle açıklayayım kesilmeyen her fatura için 3.500 TL ceza yazılmakta. Vergi cezaları dahil değil.

    İşlem hacminiz yüksek ise muhasebe ile anlaşın ve şahıs şirketi kurun.
    Okurken ben delirdim, onlarca tecrübeli üye arkadaşa bu işin yasal olmadığını, ciddi cezalar alacağını ve bundan kaçamayacağını anlatmış ama o cool tavırlarla bu mesajları geçip işini nasıl yapacağı üzerinde ısrarla çözüm aramaya çalışmış. Sizin de dediğiniz gibi 1. ihtimal dalga geçiyor olması, 2. ihtimal yasal olmayan yöntemlerle ödemeyi başka hesaplara alması, 3. ihtimalde anlama sorunu olması. Bence fazla iyi niyetli forum üyelerimiz var, canla başla hala anlatmaya yol göstermeye çalışmışlar. Bırakın yolu açık olsun...
  • 05-11-2024, 09:30:49
    #60
    Arkadaş anlamamakta çok ısrar ediyor. Kısacası kazandığın her kuruşun vergisini vermek zorundasın. Devlet bunu takip ediyor. İlk önce şirketini kur ve yaptığın işlere fatura kesmeyi öğren ondan sonra ödeme sistemi entegrasyonları yapabilirsin. Aksi taktirde başın çok ağrıyacaktır.
  • 05-11-2024, 10:04:06
    #61
    sunucuoptimizasyon.com
    FurkanAkman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş anlamamakta çok ısrar ediyor. Kısacası kazandığın her kuruşun vergisini vermek zorundasın. Devlet bunu takip ediyor. İlk önce şirketini kur ve yaptığın işlere fatura kesmeyi öğren ondan sonra ödeme sistemi entegrasyonları yapabilirsin. Aksi taktirde başın çok ağrıyacaktır.
    Yaşı ufak muhtemelen kardeşimizin konunun ciddiyetinin farkında değil. Biz yol gösterelim ona risk alıp almamak ona kalmış.
  • 05-11-2024, 12:18:48
    #62
    Yakın gelecekte açılacak yeni konu;

    - Eve tebligat geldi vergi dairesine çağırılıyorum ne yapmalıyım?
    - Vergi dairesine çağırıldım ne soracaklar?
    - xxx işlem için ne kadar vergi borcu çıkar?

    Acı bi tecrübedir bazen yaşamak gerekir ( Bu arada başkalarının üzerine de alsan kurtaramazsın )

    Vergi için avukatın karşısına gittiğinde yaptığın tüm işlemlerin kayıtlarını önüne koyunca bir de kardeşim şu işlem x2 cezası x2 şusu busu diyince karşına çıkan tutar üzücü Ama evet arkadaşın yaşı ufak sanırım önerilerde de bulunulmuş. Yani yurtdışı poslar vs ler ile çalışıyorum birisi sana akıl veriyosa yok takip edemezler yok şöyle böyle bişe olmaz inanma
  • 05-11-2024, 23:43:02
    #63
    Şaka gibi konu tam krize girmelik.