• 01-11-2024, 04:48:35
    #1
    Merhaba garanti bankası banka kartı ( kredi kartı deği) düşürdüm ve bu saatte temassız ile parça parça toplam da 4000 TL para çekilmiş... Bunu yapanları nasıl bulabilirim? Bir cezası varmı nasıl yol izlemeliyim??
  • Kabul Edilen Cevap
    • 0 Beğeni
      Öncelikle geçmiş olsun.
      Şu saate kadar bankayı arayıp kartı kapattırdığınızı varsayıyorum.
      Yarın savciliga gidip suç duyurusunda bulunabilirsiniz ancak banka kartı ve temassız işlem, tamamen siz yapmış olarak gözükecektir, sorumluluk size aittir.
      Eğer uğraşacak bir görevli bulursanız belki kamera kayıtları falan ile suç duyurusunda bulunup 1-2 yıl içinde davaya dönüşebilir diye düşünüyorum, eğer kişinin suçlu olduğu netleşir,itiraf veya şüpheye maal vermeyecek ek kanıtlar,sabıkası varsa vs vs. Dolu kriter var bir ihtimal ceza alabilir.
      Mesela dayımın kartıyla çekim yapan adamın aylık maaşı yüksek, tenezzül etmez tarzı yaklaşımla suçsuz kararı verilmişti
      Sizin yapmanız gereken şu an kartı çoktan kapatmış olmak ve suç duyurusunda bulunmak.
      Sonraki sürecin de sizi yıpratmasına izin vermeyin, daha fazla çekilmedi gözüyle bakın, yoksa süreç yorucu oluyor ve yıpratıyor haberiniz olsun.
      2 sene sonra 4 bin TL için 40 bin harcadım ama ceza almadılar diye başlık açmanızı istemem.
      Saygılarımla .
  • 01-11-2024, 04:50:00
    #2
    Yardımcı olur musunuz
  • 01-11-2024, 04:52:44
    #3
    bankayı ara yarında bankaya git bulurlar
  • 01-11-2024, 04:53:44
    #4
    Bankayı arayıp hesabı kapattırın. Ardından en kısa sürede karakola gidip suç duyurusunda bulunun. Para çekimi atm'den yapılmışsa kamera kaydını savcılık temin edip, süphelileri tespit edecek. buda yaklaşık 1-2 yıl sonra mahkeme dosyası açılır. Şahısların sicilleri temiz ise (Genelde birileri 3-5 kuruş verip bu işlerini yaptırıyorlar) denetim alıp serbest bırakılır. Paranızı biri çıkartıp verirse verirse vermezse de kimse size para çıkartıp vermiyor ki genelde d*landırıcılar mağduriyet gidermez kolay kolay. Mağdur olan korkudan öderse öder.
    Kısacası Karakola gidin!
  • 01-11-2024, 04:54:48
    #5
    Bankanızı arayın kartınızı kaybettiğiniz ve izniniz dışında işlem yapıldığını belirtin muhtemelen banka iade edecektir paranızı etmezse en kısa süre de savcılığa giderek şikayetçi olun. Kartı kullanan kişiye 2 ila 5 yıl arasında hapis cezası verilir.
  • 01-11-2024, 04:55:48
    #6
    Cevap için teşekkür ederim şuan da ATM den çekildi olarak gözükmüyor pos cihazindan çekim yapılmış... Ceza alırlar mı dosya 1-2 sene sonra mi açılıyor gerçekten şahısları bulmak imkansız mı pos cihazından temassız kullanarak çekim olmuş

    WebMasterMarket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bankayı arayıp hesabı kapattırın. Ardından en kısa sürede karakola gidip suç duyurusunda bulunun. Para çekimi atm'den yapılmışsa kamera kaydını savcılık temin edip, süphelileri tespit edecek. buda yaklaşık 1-2 yıl sonra mahkeme dosyası açılır. Şahısların sicilleri temiz ise (Genelde birileri 3-5 kuruş verip bu işlerini yaptırıyorlar) denetim alıp serbest bırakılır. Paranızı biri çıkartıp verirse verirse vermezse de kimse size para çıkartıp vermiyor ki genelde d*landırıcılar mağduriyet gidermez kolay kolay. Mağdur olan korkudan öderse öder.
    Kısacası Karakola gidin!
  • 01-11-2024, 04:57:02
    #7
    O ceza kredi kartları için geçerli olabilir Google de araştırma yaptım hepsi kredi kartı ile alakalı bir şeyler söylüyor ama bende ki banka kartı
    mehmet05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bankanızı arayın kartınızı kaybettiğiniz ve izniniz dışında işlem yapıldığını belirtin muhtemelen banka iade edecektir paranızı etmezse en kısa süre de savcılığa giderek şikayetçi olun. Kartı kullanan kişiye 2 ila 5 yıl arasında hapis cezası verilir.
  • 01-11-2024, 04:59:17
    #8
    alisahbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevap için teşekkür ederim şuan da ATM den çekildi olarak gözükmüyor pos cihazindan çekim yapılmış... Ceza alırlar mı dosya 1-2 sene sonra mi açılıyor gerçekten şahısları bulmak imkansız mı pos cihazından temassız kullanarak çekim olmuş
    Atm'den çekilmiş ise %100 kamera vardır ve çekimi yapan kişiler kolaylıkla tespit edilir. Bankayı arayıp durumu anlatın, hesabınızı kapatın. Ardından Hemen karakola gidin ve şikayetci olun. Ülkemizde suç oranları çok fazla ve çok fazla dosya olduğundan dolayı savcılık aşamasında işler hızlı olsa dahi, mahkemeler uzun oluyor. Nitelikli d*landırıcıktan ağır ceza alırlar. İyi senaryo sicil temiz ise denetimlik, Sicilde benzer bir suç işlenmişse Hapis. Yakalanırlar hocam siz çıkıp karakola gidip suç duyurusunda bulunursanız neden yakalanmasın.
  • 01-11-2024, 05:00:25
    #9
    mehmet05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    banka iade edecektir.
    O hangi bankaymış bizde gidip hesap açalım