• 17-10-2024, 09:23:47
    #1
    Profesyonel Tasarım Hiz.
    Merhaba arkadaşlar, ilk defa ev satacağım için danışmak istedim. Satış tapuda oluyormuş sanırım. Satışta nelere dikkat etmem lazım, parayı aldıktan sonra geri çektirme, bloke koydurma gibi şeyler duydum da. Tecrübesi olanlar tavsiyelerde bulunursa sevinirim.
  • 17-10-2024, 09:27:54
    #2
    Tapu Takas Sistemi Nasıl Çalışır ?


    Tapu takas sistemi kullanılırken:
    • Tapu Takas sistemine e-devlet üzerinden giriş yapılarak tapu dairesinden e-ödeme numarası alınır.
    • Satıcı taraf, e-ödeme numarası sayesinde bilgileri sisteme girer ve alıcı tarafa kod gönderir.
    • E-ödeme makbuz numarasıyla alıcı kodu sisteme girer ve Takasbank hesabına taşınmazın bedelini yatırır. Sistem yatırılan parayı bloke eder.
    • Satış işlemi tamamlandıktan ve tapu devir işlemleri gerçekleştikten sonra, tapu dairesi tarafından alım satım işlemlerinin gerçekleştirildiği bilgisi duyurulur.
    • Takasbank bu duyuru üzerine para üzerindeki blokeyi kaldırır ve para satıcının hesabına aktarılır.

      Alıntıdır.
  • 17-10-2024, 09:36:51
    #3
    Evin satış fiyatı ile alım fiyatı aynı ise sorun yok. Tapu takas yaparsınız al gülüm ver gülüm olur. Yok öyle değilse parayı elden almanız lazım.
  • 17-10-2024, 09:36:52
    #4
    En garanti yöntem tapu takas yöntemi parayı atıyor karşı taraf takas bank a para bloke de bekliyor tapu da işlem yapan yetkili orda ne kadar var görüyor satış olduktan sonra senin sisteme girmiş olduğun iban a yatıyor ama kimse kullanmak istemiyor sebebi rayiç bedelini doğru yazdırmadıkları için alıcının işine gelmiyor vergi fazla geldiği için o yüzden takas bankıda kabul etmeyecektir sende burda ceza yersin bilgin olsun 3 M a satarsın evi satışı 300 bin gösterirsen ceza yolda demek bilgin olsun ya elden alacaksın yada 3-4 hesaba böl parayı
  • 17-10-2024, 10:01:39
    #5
    Profesyonel Tasarım Hiz.
    BORTECINE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En garanti yöntem tapu takas yöntemi parayı atıyor karşı taraf takas bank a para bloke de bekliyor tapu da işlem yapan yetkili orda ne kadar var görüyor satış olduktan sonra senin sisteme girmiş olduğun iban a yatıyor ama kimse kullanmak istemiyor sebebi rayiç bedelini doğru yazdırmadıkları için alıcının işine gelmiyor vergi fazla geldiği için o yüzden takas bankıda kabul etmeyecektir sende burda ceza yersin bilgin olsun 3 M a satarsın evi satışı 300 bin gösterirsen ceza yolda demek bilgin olsun ya elden alacaksın yada 3-4 hesaba böl parayı
    Ceza niye yiyorum hocam onu anlamadım, rayiç bedel toki evi olduğu için az zaten 450 bin küsür. Satacağım ücret 3 milyon civarı. Onun ücretini de alıcı ödeyecek. Ben sattığım için bir ücret vergi falan mı vermem gerekiyor ceza dediğiniz için sordum. Rayiç bedeline göre evi nasıl satalım devlet bunu bilmiyor mu mesela.
  • 17-10-2024, 10:08:33
    #6
    Yeni sistem üzerinden satışı gerçekleştir bence. Garantili ev alış satış diye bir sistem çıkarmışlar
  • 17-10-2024, 10:15:33
    #7
    Evi almanızın üzerinden 5 yıl geçmemişse eğer, aldığınız fiyatla sattığınız fiyat arasındaki kazancınız üzerinden gelir vergisi ödersiniz. Örneğin 1 milyona aldığınız evi 3’e satarsanız 2 milyon kar etmiş sayılırsınız. Tam hatırlamıyorum ama karın %30’u civarını yani vergi olarak ödersiniz
  • 17-10-2024, 10:35:41
    #8
    Profesyonel Tasarım Hiz.
    hsaat06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evi almanızın üzerinden 5 yıl geçmemişse eğer, aldığınız fiyatla sattığınız fiyat arasındaki kazancınız üzerinden gelir vergisi ödersiniz. Örneğin 1 milyona aldığınız evi 3’e satarsanız 2 milyon kar etmiş sayılırsınız. Tam hatırlamıyorum ama karın %30’u civarını yani vergi olarak ödersiniz
    Al sat yapmıyorum hocam ilk evim zaten, %30 çok değil mi. 1 milyon vergi mi vereceğim.
  • 17-10-2024, 10:50:44
    #9
    imdelibas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Al sat yapmıyorum hocam ilk evim zaten, %30 çok değil mi. 1 milyon vergi mi vereceğim.
    Evet çok ama böyle maalesef. O yüzden düşük gösteriliyor zaten. 5 yıl geçmişse eğer zaman aşımı oluyor ama. Önceden normaldi fakat enflasyon olduğu için belki aslında zarar etmişsinizdir aldığınız günün şartlarına göre ama para kazanmış görünüyorsunuz. Yine de emin olmak isterseniz muhasebecinize sorabilirsiniz