• 24-09-2024, 02:01:08
    #10
    NightWishh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben 14 gun once motordan dustum ve ayagim motorun altında kalarak döndü. Acile gittim alcıya aldılar falan ilk 3 gün zaten ayağımı çeviremiyordum bile sonrasinda yavas yavas yurumeye basladim araba surmeye basladım ( bu arada kırık sol bilekte ) sonrasinda bugun hastaneye kontrole gittim doktora ozellikle su eczanelerde satilan bilek destekliyici coraplardan istedim alci yerine bir sey soylemedi cekmecelerini falan karistirdi dedim ne ariyorsunuz o dedigin seyden dedi varsa verecegim dedi ben de dedim ki siz yazin bana ben eczaneden alirim problem degil dedim yine bir sey demedi kagida bir sey yazdi ve dediki yan odadan git alcini yaptir dedi ben de raporu aldim yaptirmadan ciktim eve geldim alciyi soktum cunku alcinin icinde iyi hissediyordum. O eczaneden aldigim bilek destekli corabi giydim oncesinde de tabi bandaj gibi bir sey sardim. Ama bir tık ağrı artti gibi ne yapacagim daha bugun cikardim daha önce de basina gelen oldu mu acaba
    1.5 sene önce Lateral malleol (ayak bileği) ve bağ kopması kaynaklı amaliyat oldum ayak bileğimde platin var ve yaklaşık 4 ay evde yatmak zorunda kaldım. Dostum sana tek diyeceğim şey doktor alçıya alıyorsa demekki alçıda kalması gerekiyor senin keyfine kalmış bir durum değil benim 1.5 sene oldu daha yeni spor yapmaya başlayabildim adam akıllı. Ayak bileği kırıkları malesef sıkıntılı oluyor doktorlar ne diyorsa onu yap ve alçı çıkartma gibi fantazilerde bulunma. Benden sana tavsiye şimdi yapacağın ilk iş yarın sabah dr gidip ayağını tekrar alçıya aldırmak olsun.
  • 24-09-2024, 02:01:41
    #11
    NightWishh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aciyor zaten pişmanım ya uyutmuyor da
    hemen acile gidin hocam alçıya alırlar ertesi günde ortopediye çıkın. Ama ayagınıza basmayın. Ayak bileğimde 4 kırık vardı benimde trafik kazası yaptım. 5 ayda iyileştim Eğer alçıya dikkat etmesem ameliyat olup 1.5-2 senem gidecekti.
    Birde evde alçıyı nasıl söktün bildiğin spiral benzeri birşeyle söktüler benimkini
  • 24-09-2024, 02:02:05
    #12
    mehmetisgrn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hiç farketmez hocam ama önceki gittiğinize gitseniz daha iyi olur aynı doktora başka hastaneye giderseniz de yine röntgen felan çekerler duruma göre yönlendirirler sizi.
    Ben ayni hastaneye ayni doktora gitsem acaba kizar mı neden cıkardın diye
  • 24-09-2024, 02:03:21
    #13
    ^FB-DeViL^ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1.5 sene önce Lateral malleol (ayak bileği) ve bağ kopması kaynaklı amaliyat oldum ayak bileğimde platin var ve yaklaşık 4 ay evde yatmak zorunda kaldım. Dostum sana tek diyeceğim şey doktor alçıya alıyorsa demekki alçıda kalması gerekiyor senin keyfine kalmış bir durum değil benim 1.5 sene oldu daha yeni spor yapmaya başlayabildim adam akıllı. Ayak bileği kırıkları malesef sıkıntılı oluyor doktorlar ne diyorsa onu yap ve alçı çıkartma gibi fantazilerde bulunma. Benden sana tavsiye şimdi yapacağın ilk iş yarın sabah dr gidip ayağını tekrar alçıya aldırmak olsun.
    Valla su an simdi gitmek istiyorum
  • 24-09-2024, 02:03:39
    #14
    Geçmiş olsun hocam.
  • 24-09-2024, 02:04:37
    #15
    haykideveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hocam.
    Teşekkür ederim
  • 24-09-2024, 02:10:49
    #16
    Alçı veya o kısmı sabitleyen bir mekanizma çok önemli. Yerinden oynamaması gerek. Bol bol paça suyu için. Çok etkilidir.
  • 24-09-2024, 02:31:04
    #17
    Alçıdan başka çare yok hocam. Geçen yıl ben de kol dirseğimden kırık vakası yaşadım. Motosiklet kazası sebebi ile. Önce atel attılar. Atel varken çok rahattım. 3-5 gün sonra sanki alçı olmasa kolumu kulanabilecek gibiydim. Sonra araya deprem vs. girince bir 20 günü doldurdum. Başka hastanenin doktoruna gittim ısrarla. Çünkü benim doktorum da sizin doktor gibi bilgi vermeyi çok sevmiyordu. Biraz da yalan sıktım kurtulmak için 1 ay oldu hocam yeter bir kontrol mü etseniz dedim. Alçı çıkarma odasına gönderdi beni. Yarım alçıyı (atel) çıkardılar. Kolum kararmış bitkin düşmüştü. Film çektirmeye gidecektim ki kolumu hâla oynatamadığımı farkettim. İlk günkü gibi ağrıyordu oynatmaya kalkınca. Filmi ilk seferde yarım saatte çekmiştik bu sefer 15 dakikada çekebildik . Ardından doktor tam alçıya aldı. Adam akıllı 40 günü tamamladıktan sonra alçıyı çıkardık. Ağrı vs. kalmamıştı. %10 dolaylarında bir hareket kısıtlılığı vardı. O esnada 2. depreme denk gelince falan fizik tedavi de almadım, biraz eşeklik ettim. Şimdililerde %3-%5 gibi bir kısıtlılık mevcut. Tabi sizin sıkıntınız tam eklem yerinde değilse bu kadar çile çekmezsiniz. Ne olursa olsun doktorun fikirlerine sadık kalmanızı tavsiye ederim. Gidin gerekirse sıcak su döküldü, çay döküldü falan diyin tekrar taktırın. Farklı doktora gitseniz dahi sonuç çok değişmeyecek.
  • 24-09-2024, 02:49:32
    #18
    WaLKe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alçı veya o kısmı sabitleyen bir mekanizma çok önemli. Yerinden oynamaması gerek. Bol bol paça suyu için. Çok etkilidir.
    mealone01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alçıdan başka çare yok hocam. Geçen yıl ben de kol dirseğimden kırık vakası yaşadım. Motosiklet kazası sebebi ile. Önce atel attılar. Atel varken çok rahattım. 3-5 gün sonra sanki alçı olmasa kolumu kulanabilecek gibiydim. Sonra araya deprem vs. girince bir 20 günü doldurdum. Başka hastanenin doktoruna gittim ısrarla. Çünkü benim doktorum da sizin doktor gibi bilgi vermeyi çok sevmiyordu. Biraz da yalan sıktım kurtulmak için 1 ay oldu hocam yeter bir kontrol mü etseniz dedim. Alçı çıkarma odasına gönderdi beni. Yarım alçıyı (atel) çıkardılar. Kolum kararmış bitkin düşmüştü. Film çektirmeye gidecektim ki kolumu hâla oynatamadığımı farkettim. İlk günkü gibi ağrıyordu oynatmaya kalkınca. Filmi ilk seferde yarım saatte çekmiştik bu sefer 15 dakikada çekebildik . Ardından doktor tam alçıya aldı. Adam akıllı 40 günü tamamladıktan sonra alçıyı çıkardık. Ağrı vs. kalmamıştı. %10 dolaylarında bir hareket kısıtlılığı vardı. O esnada 2. depreme denk gelince falan fizik tedavi de almadım, biraz eşeklik ettim. Şimdililerde %3-%5 gibi bir kısıtlılık mevcut. Tabi sizin sıkıntınız tam eklem yerinde değilse bu kadar çile çekmezsiniz. Ne olursa olsun doktorun fikirlerine sadık kalmanızı tavsiye ederim. Gidin gerekirse sıcak su döküldü, çay döküldü falan diyin tekrar taktırın. Farklı doktora gitseniz dahi sonuç çok değişmeyecek.
    mehmetisgrn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alçıyı çıkarmayacaksınız hocam. Daha basit birşey yok gerekirse 1 ay kalacak hatay depreminde benimde bir ayağım kırıldı diğerinde bileğim çatladı ikisini 1 ay arayla çıkardım ki 1 aydan uzun süre durdu alçı doktor çıkar demeden çıkarmak yanlış olur. Hastaneye gidin tekrar yapsınlar.
    IyibirNet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam alçı çıkarılırmı o kemik bi ani darbe yerse parçalı kırılısa bide geçmiş olsun direk ameliyat + implant
    Sigma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam büyük bir hata yapıyorsunuz. Kırık iyileşmeden o çoraplar giyilmez. Alçı sonrası ayak şişmemesi yada burkulma gibi bir şey yaşamamanız işin veriliyor. Eğer kırıgınız varsa ve alçıyı çıkarttıysanız ve parçalı kırığa dönüşürse ameliyat olmanız gerekir
    Hepinize cok teşekkür ederim cevaplar icin acile gittim dus alirken ıslandigini soyleyip alciyi tekrardan yaptirdim dogru bir sey yaptigimi hissediyorum tekrardan cok teşekkürler