• 28-07-2024, 23:43:12
    #10
    SDR1035 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kat irtifakı kurmak için ne yapılması gerekmektedir? Google üzerinde çok bilgi kirliliği var kusura bakmayın.
    merhaba hocam ben yılda 30-40 tane kat irtifakı kuruyorum ortalama.

    bina şuan ne aşamada. içinde oturuyor musunuz, eski bina mı?

    yoksa yatırımlık topraktan daire mi aldınız?

    bina ne zaman yapıldı, şuanki durumu nedir, siz hangi aşamada aldınız bunları yazarsanız daha düzgün bilgi verebilirim.
  • 28-07-2024, 23:53:03
    #11
    ahmedfiratc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne alaka hocam adamların hissesi yüzde 25 ise tapu da 1/4 şeklinde yazması gerekir zaten.



    bakın bizdeki bir tapu örneği. büyük rakamlar arsa paylarının eşit olmadığı ve çok hissedar olduğu durumlarda çıkar. ama yine de sayılar en küçük şekilde yazılır.



    hisse yazılırken pay payda mümkün mertebe en küçük olacak şekilde yazılır. bu ikinci attığım tapunun hissedarlara satışlarını ben yaptım.
    Hocam şöyle söyliyim sen olayı yanlış anlamışsın senin örnekte gösterdiğin bir bölü ikiler arsadaki payını göstermez tapudaki payını göster ben de arkadaşımıza arsada ne yazdığını kaç metrekarede kaç hissesi olduğunu sordum onun dışında tapu da kendi içinde hisselere bölünüyorsa o başka bir şey zaten yani tapuyu görmeden bir şey diyemem
  • 29-07-2024, 01:01:09
    #12
    ahmedfiratc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhaba hocam ben yılda 30-40 tane kat irtifakı kuruyorum ortalama.

    bina şuan ne aşamada. içinde oturuyor musunuz, eski bina mı?

    yoksa yatırımlık topraktan daire mi aldınız?

    bina ne zaman yapıldı, şuanki durumu nedir, siz hangi aşamada aldınız bunları yazarsanız daha düzgün bilgi verebilirim.
    Merhaba hocam.
    Öncelikle teşekkür ederim.
    Eski bina içinde oturuyoruz.
    25-30 senelik bina
    15 sene önce aldık.
    Bina temelinde çalışmış bir kişiden aldık. Bildiğimiz kadarıyla arsa sahibinin ve bina temelinde çalışmış iki kişinin 1/4er payı var. Diğerlerinin toplam 1/4 payı var.
  • 29-07-2024, 01:02:24
    #13
    Şu an şehirdışındayım. Haftasonu eve döndüğümde tapuya net bakarım fakat tapuda 18/75 tarzında bir şey yazıyor.