Anket Ekonomiden memnun musunuz ?
Toplam Katılımcı Sayısı: 204
Ekonomiden memnun musunuz ?
Evet
%7,84 (16 Oy)
Hayır
%78,92 (161 Oy)
Bazı konularda evet bazı konularda hayır
%10,29 (21 Oy)
Cevap vermek istemiyorum.
%2,94 (6 Oy)
  • 21-07-2024, 16:05:37
    #37
    d1sp0s3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yemek sepetinde 200 300 den aşağı yarım kilo börek bulamıyoruz hocam
    İstanbul'a gezmeye geldim hocam Sarıyer borekcisi bu fiyat
    İçecekler sosyal tesis
    Normal kafe olsa x 4
    Belediye tesisleri bile uçuk rakamlar ucuz gibi gözüküyor fakat porsiyonlar aşırı küçük

    Çok zor şehir İstanbul..
    • d1sp0s3
    • Zenuti
    d1sp0s3 ve Zenuti bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 21-07-2024, 16:07:22
    #38
    Zenuti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En çok ekonomi anlamında neden memnun değilsiniz ?

    Aklıma geldiği kadar madde madde sıralayayım.
    1. Alım gücümüz bitti, paramızın değeri kalmadı.
    2. Geçim sıkıntısı had safhada. Sosyal medyada gördüğümüz kadarını biliyoruz, insanlar artık geçinemediği için intihar ediyor.
    3. Kimse mutlu değil, çünkü geçinemiyoruz. Adil bir çalışma/yaşam ortamı yok.
    4. Zam ve vergi denilen iki illet ile dinamikleri yürütüyorlar. Bu yolda bizi bitiriyorlar.
    5. İnsanlar artık çalışmak istemiyor, çünkü adil bir maaş verilmiyor. Herkes birbirini öpmenin derdinde. Eskiden gurbette derdik, artık gurbete gerek kalmadı kendi ülkemizde birbirimize yapıyoruz.
    6. Kendi vatanımızda istediğimizi alamıyoruz. Zengin ve durumu iyi olanlar için bunu demiyorum. Normal bir aile, ortalama bir kazanç ile artık hiçbir şey alamıyor. Bir de kirada oturuyorsa vay haline...
  • 21-07-2024, 16:07:38
    #39
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstanbul'a gezmeye geldim hocam Sarıyer borekcisi bu fiyat
    İçecekler sosyal tesis
    Normal kafe olsa x 4
    Belediye tesisleri bile uçuk rakamlar ucuz gibi gözüküyor fakat porsiyonlar aşırı küçük

    Çok zor şehir İstanbul..
    Dün bana pet şişe suyu 40 liraya sattılar maltepe mesa'da
  • 21-07-2024, 16:15:16
    #40
    Ankete evet diyen kişi kim çıksın …
  • 21-07-2024, 16:22:06
    #41
    d1sp0s3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yemek sepetinde 200 300 den aşağı yarım kilo börek bulamıyoruz hocam
    O da tam börek sayılmaz, içinde peynir kırıntısı ve bol sanayi tipi margarin var ne yazık ki.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstanbul'a gezmeye geldim hocam Sarıyer borekcisi bu fiyat
    İçecekler sosyal tesis
    Normal kafe olsa x 4
    Belediye tesisleri bile uçuk rakamlar ucuz gibi gözüküyor fakat porsiyonlar aşırı küçük

    Çok zor şehir İstanbul..
    Maliyetler ve aracılar çığrından çıkmış gibi görünüyor.

    kci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aklıma geldiği kadar madde madde sıralayayım.
    1. Alım gücümüz bitti, paramızın değeri kalmadı.
    2. Geçim sıkıntısı had safhada. Sosyal medyada gördüğümüz kadarını biliyoruz, insanlar artık geçinemediği için intihar ediyor.
    3. Kimse mutlu değil, çünkü geçinemiyoruz. Adil bir çalışma/yaşam ortamı yok.
    4. Zam ve vergi denilen iki illet ile dinamikleri yürütüyorlar. Bu yolda bizi bitiriyorlar.
    5. İnsanlar artık çalışmak istemiyor, çünkü adil bir maaş verilmiyor. Herkes birbirini öpmenin derdinde. Eskiden gurbette derdik, artık gurbete gerek kalmadı kendi ülkemizde birbirimize yapıyoruz.
    6. Kendi vatanımızda istediğimizi alamıyoruz. Zengin ve durumu iyi olanlar için bunu demiyorum. Normal bir aile, ortalama bir kazanç ile artık hiçbir şey alamıyor. Bir de kirada oturuyorsa vay haline...
    Zengin daha zengin oldu ama orta kesim denilen insanlar artık yok. Ya durumun gerçekten iyi ya da kötü, ne yazık ki ortası yok.

    d1sp0s3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dün bana pet şişe suyu 40 liraya sattılar maltepe mesa'da
    Hocam pet şişeyi geride isterler yakında 😅

    melisa27 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ankete evet diyen kişi kim çıksın …
    Bende merak ediyorum, hem kim olduğunu hem de sebebini 🤠
  • 21-07-2024, 16:27:21
    #42
    Zenuti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O da tam börek sayılmaz, içinde peynir kırıntısı ve bol sanayi tipi margarin var ne yazık ki.



    Maliyetler ve aracılar çığrından çıkmış gibi görünüyor.



    Zengin daha zengin oldu ama orta kesim denilen insanlar artık yok. Ya durumun gerçekten iyi ya da kötü, ne yazık ki ortası yok.



    Hocam pet şişeyi geride isterler yakında 😅



    Bende merak ediyorum, hem kim olduğunu hem de sebebini 🤠
    Bende işletmecilik yapıyorum maliyet hesabıyla açıklanacak şey değil bu durum
    Su maliyet 2,10 2,20 satış 10 tl kâr %500 böyle bir kâr marji yok olmamalı evet enflasyon var evet döviz yüksek la bankadan kredi mi çekiyoruz altı üstü 500 ml su
    Bu durum hiç bir ekonomik zorlukla açıklanamaz

    Aç gözlük var
    • Zenuti
    Zenuti bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 21-07-2024, 16:31:11
    #43
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende işletmecilik yapıyorum maliyet hesabıyla açıklanacak şey değil bu durum
    Su maliyet 2,10 2,20 satış 10 tl kâr %500 böyle bir kâr marji yok olmamalı evet enflasyon var evet döviz yüksek la bankadan kredi mi çekiyoruz altı üstü 500 ml su
    Bu durum hiç bir ekonomik zorlukla açıklanamaz

    Aç gözlük var
    Ticaret yapan araba al sat yapan eve yatırım yapayım diyenler dahil, herkes, arz talep dengesini bozarak, piyasayı bu hâle getirdiler. Üzerine gelen vergiler ve zamlar sadece tuzu oldu.
  • 21-07-2024, 17:12:16
    #44
    Anne baba olmazsa adım bile atmam da işte yapacak birşey yok..

    1 ay kaldım yurtdışında harcadığım paranın 3-4 katı para gitti..
  • 21-07-2024, 17:21:26
    #45
    gosha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anne baba olmazsa adım bile atmam da işte yapacak birşey yok..

    1 ay kaldım yurtdışında harcadığım paranın 3-4 katı para gitti..
    Hocam insanın anne babası sadece kendini doğuranlar değil, ülkesi de vatanı da onun anne babasıdır. Bizler mecburiyetler diyerek görmezden geldiğimiz her hareketin bedelini ödüyoruz aslında.