• 19-07-2024, 17:50:30
    #1
    Merhaba

    Trendyolda 800tlye bir ürün satıyorum. Maliyet, kargo, %20kdv ve komisyon (normalde 20 küsür ama şuan komisyon indirimi var 17 komisyon) çıkardığımda 200 tl gibi bir şey kalıyor. %30 falan kâr marjı oluyor sanırım.

    Sizce bu oran normal mi? Normalden yüksek veya az mi? Sizde durumlar nasıl
  • 19-07-2024, 17:51:27
    #2
    stok yenileyeceğiniz zaman yerine koyabiliyorsanız bence oranın çokda bi önemi yok
  • 19-07-2024, 17:51:34
    #3
    Normal degil tabi
  • 19-07-2024, 17:52:58
    #4
    FEYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    stok yenileyeceğiniz zaman yerine koyabiliyorsanız bence oranın çokda bi önemi yok
    Kendimiz üretiyoruz hocam ürünü. Normalde toptan satiyorduk sadece. Perakende satmaya da karar verdik
  • 19-07-2024, 17:55:16
    #5
    1 ürün satıldığında kalan parayla 2 ürün alına biliyor ise o zaman kar etmiş olursun
  • 19-07-2024, 17:59:15
    #6
    Fridibuck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 ürün satıldığında kalan parayla 2 ürün alına biliyor ise o zaman kar etmiş olursun
    Ywni hocam diğer rakiplerle aynı düzeyde fiyatlar. Hatta rakiplere de biz ürün satıyoruz toptan. Dediğin gibi kâr etmek için fiyatı yükseltmek lazım o zaman da satış yapacağımızı sanmiyorum
  • 19-07-2024, 18:00:56
    #7
    kar mantığını soruyorsan dediğim gibi olunca kar edersin adamlar çakma ayakkabıları 300 tl ye alıp 1.200 e satıyor 4/1 den bahsediyoruz diğer türlüsü senin bileceğin iş hocam
  • 19-07-2024, 18:03:40
    #8
    Fridibuck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kar mantığını soruyorsan dediğim gibi olunca kar edersin adamlar çakma ayakkabıları 300 tl ye alıp 1.200 e satıyor 4/1 den bahsediyoruz diğer türlüsü senin bileceğin iş hocam
    Ya aslında normalde ürettiğimiz üründrn 1 lira kâr elde ediyorsak katma değerini yükseltip 4 lira kâr elde ediyoruz. KDV, komisyon, kargo vs çıkarttıkca bize kalan kısım az gibi geldi o yüzden bi sormak istedim
  • 19-07-2024, 18:05:57
    #9
    Hocam, gelir vergisi, damga verginiz, aylık muhasebe gideriniz, stopaj, kiranız, üretim maliyetleriniz (elektirk, çalışan, sigorta) vb. giderleride hesaba dahil etmeniz gerekiyor kdv, komsiyon ve kargo ile olmaz sadece.