Arkadaşlarım hayırlı geceleriniz olsun.
Shopier'de bir dijital ürünüm var ve ortalama olarak aylık 15 ila 35K arasında geliri var.
Şuan benim bir şirketim vs. yok, bundan dolayı benim başım ağrır mı?
Shopier'den gelen ödeme papara hesabıma geliyor.
Bilgi birikimlerinizi rica ediyorum.
Tekrardan hayırlı geceler.
Shopier ürün satışı hk.
4
●476
- 28-06-2024, 00:52:16Aylık 35 bin liraya yakın para girişi az bir tutar değil.
Papara diğer tüm bankalar gibi düzenli para girişlerini gelir idaresi başkanlığına raporluyor. Bu raporlar ne zaman dikkat çeker ve inceleme başlatılır orasını kestirmek zor. Aynı zamanda satış yaptığınız kişilerin fatura almadığını söyleyerek gelir idaresi başkanlığına sizi şikayet etmesi de incelemeye girmeniz yeterli bir sebep olabiliyor. Kazancınız güzel daha fazla zaman kaybetmeden şahıs şirketinizi açın kafanız rahat etsin. - 28-06-2024, 00:54:45Merhabalar, el işi ürünler esnaf vergi muafiyeti var eğer dijital ürünler için geçerli ise bakın derim. Yıllık 240K liradan fazla kazanmıyorsanız bu şekilde yapabilirsiniz. Başvurduktan sonra ticari kart başvurusu yapıyorsunuz ve ödemelerinizi buraya alıyorsunuz. %4 vergiye gidiyor bu şekilde. Kabaca bu şekilde biliyorum, internetten bakabilirsiniz. Yoksa ileride geriye dönük vergi ya da vergi cezası ödemek zorunda kalabilirsiniz. Bu arada ne satışı yapıyorsunuz? Şunu da eklemeliyim: Esnaf muafiyet belgeniz olursa fatura vs. kesmek zorunda değilsiniz diye biliyorum, dediğim gibi araştırılırsa daha iyi sonuçlara varılacaktır.JackBowas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-06-2024, 10:46:10JackBowas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Belki bugün belki yarın bir şekilde bunların vergisini ödemek durumunda kalacaksınız.
Bankanıza giren parayı banka bildirmese bile e-ticaret sitelerinden düzenli olarak mağaza bilgileri Gelir İdaresi Başkanlığına bildirilir, bu bildirimler sonucu "İzaha Davet" yazısı gelmesi muhtemeldir.
Bir an önce şahıs şirketinizi kurup, satışlarınızı faturalandırmanızı öneririm