• 07-04-2024, 22:09:34
    #10
    ZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aileniz sertifika programını desteklemiyor üniversite okumanızı istiyor, sizde üniversite zamanınızın geçtiğini düşünüyorsunuz öyle anladım.
    Açıkçası bende altı boş sertifika programlarını desteklemiyorum, kime göre neye göre geçerliliği var mesela.
    Sertifika yetkinliğiniz olduğu alanda alınınca bir işe yarar, kuru sertifika bir işe yaramaz.
    Ama işin kötü tarafı buna geç kalmam. Hazırlık sınavlarına gitsem bele bu mümkün olmayacaktır istesem de. Çünkü Benim 2016 yılına gitmem gerekiyor.
  • 07-04-2024, 22:09:47
    #11
    rufiqcavadov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba. Arkadaşlar Şubat ayında Baküye gidip IT STEP Akademiye yazılmışdım Siber Güvenlik alanına ve bu gün babam nasıl bir diploma veriyorlar Sana dediğinde ilgili sayfanın instagram sayfasında bak baba böyle bir sertifika veriyorlar dedim. Bunlar da 24 ülkede tanınan bir diploma verdiklerini iddia ediyorlar. Şimdi resmi sitesi aslında .org alan adı ile bitiyor. Yani aslında gerçek mi değil mi bilmiyorum ama gerçek olduğunu biliyorum aslında ama o kadar çok soyuttular ki, adamları arayıp Ben artık gelmeyeceğim dedim. Peki neden sebebini söylediler Üniversiteye hazırlanmayı düşünüyorum dedim. Şimdi aslında Ben orta okulu Bizde Azerbaycanda orta okulu 11. Sınıfa kadar okuyorsun ondan sonra işte üniversiteye gidiyorsun. Neyse orta okulda okurken de matematikten hazırlık kurslarına gitmiştim işte Azerbaycan Türkçesinden de hazırlık kurslarına gidiyordum sınavı geçmek için bu derslerden düşüyor. Bundan ziyade Kimya, Fizik, Matematik, İngilizce, Azerbaycan dilinden sınavda düşüyor. Şimdi üniversiteye istesem de bu kafayla mümkün değil. Bir yıla bunları sıfırdan hazırlanmak baya işgence ve zulüm. Şimdi bu adamlar da tüm kayıtlarımı sildiler artık. IT STEP'e o kadar hevesle gitmiştim ki, siber güvenlik konusunda eğitim alacaktım belki kariyerim değişirdi belki şanslar açılırdı. Şimdi evde artık onun defteri kapandı. Üniversite için de bir profesör tanıyorum ondan yardım istiyoruz belki o sınavı vermeden üniversiteye kabul olabilir miyim bilemez miyim bilmiyorum. Onu araştırıyoruz. Şimdi bir hoca da var Samir hoca Python programlama dilinden eğitim veriyor. Bu adamla da daha önce konuşmuştum. Rufiq Üniversite boş bak gerçekten eğer Sen bu alanı bilirsen zaten Seni havada kaparlar falan diyor. Fakat babam da bir az sabırlı ol o diploma için birşeyler yaparız belki arkadaşlar yani neyi demek istiyorum o üniversiteye artık geç kaldım Ben 0-dan başlamazsam çalışmaya mümkün değil ve kararsızım ve sızın-sızın ağlamak istiyorum. Hem o diplomayı elde istiyorum. Azerbaycan Teknik Üniversitesinin diploması. Devlette de çalışabilirim yani en azından onu da istiyorum bu tarafdan eğer üniversiteye gidersem yıllarımı veririm birşey öğrenemem ister yazılım olsun ister siber güvenlik alanında olsun. O dediğim profesör de bir yolunu buluruz Rufiq bir şekilde falan diyor bakalım artık ne yapacağız. Ama zor durumdayım gerçekten zor durumdayım bu kadar yazmamdan da anlaşılmalı zaten.
    hocam şimdi başlıkla aslında anlattığının bir bağı yok kafan dağınıksa kafanı toplarsın.
    anladığım kadarıyla 2 meslek şansın var ikisini de yapmak istiyorsun, bir analiz yap ve hangisini sevdiğine karar ver kafanı topladıktan sonra ikisinide tekrar değerlendir para ve iş bulma açısından böylece kafan rahat olur translate yaptığın için çok anlaşılmıyor yani ben böyle anladım
  • 07-04-2024, 22:09:54
    #12
    Konunuz burda ciddiye alınmalı. Bu psikoloji ile olumlu olumsuz her yorumu kaldıramayabilirsiniz. Psikolojik bir destek almalısınız, burda yazacağımız, söyleyeceğimiz şeyler anlık ruh halinizi duygu durumunuzu düzeltebilir, sizi anlayabiliriz fakat süreç içerisindeki problemleri aşabilmek için uzun vadede destek almalısınız. Zira intihar edesiniz geliyorsa bir destekle çözmek yararlı olur. Profesyonel bir desteğe yönlendirmek için burda hepimiz yardımcı oluruz 🙏🏽
  • 07-04-2024, 22:11:02
    #13
    Vigo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam şimdi başlıkla aslında anlattığının bir bağı yok kafan dağınıksa kafanı toplarsın.
    anladığım kadarıyla 2 meslek şansın var ikisini de yapmak istiyorsun, bir analiz yap ve hangisini sevdiğine karar ver kafanı topladıktan sonra ikisinide tekrar değerlendir para ve iş bulma açısından böylece kafan rahat olur translate yaptığın için çok anlaşılmıyor yani ben böyle anladım
    Translate yapmadım hocam. Türkçem gayet yeterli. Düzensiz kafa ile yazdığım için olabilir.
  • 07-04-2024, 22:11:59
    #14
    rufiqcavadov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama işin kötü tarafı buna geç kalmam. Hazırlık sınavlarına gitsem bele bu mümkün olmayacaktır istesem de. Çünkü Benim 2016 yılına gitmem gerekiyor.
    50-60 yaşında üniversite bitiriyor insanlar, sürekli bir şeyleri kolay çözme peşinde bu nesil.
    Bana sorarsan bir meslek edin, senin için en hayırlısı bu olur. Sertifika programlarıyla vs. olmaz o iş ortalık sertifikadan geçilmiyor.
  • 07-04-2024, 22:13:53
    #15
    ZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50-60 yaşında üniversite bitiriyor insanlar, sürekli bir şeyleri kolay çözme peşinde bu nesil.
    Bana sorarsan bir meslek edin, senin için en hayırlısı bu olur. Sertifika programlarıyla vs. olmaz o iş ortalık sertifikadan geçilmiyor.
    Şimdi hocam bu IT STEP'e gayet gönüllü gidiyordum zaten. Aslında Sertifika değil diplom veriyordu adamlar. 24 ülkede geçerli bir diploma veriyorlardı. Şimdi babam da şey dedi onlar Sana onu diyebilir zaten falan filan dedi. Samir isimli bir hoca ile konuştum python eğitimi için Rufiq Baküye gel Ben Sana öğreteceğim bunu bitirdikten sonra Sana yol göstereceğim burada Benim öğrencilerim bitirdikten sonra bir şirketde çalışıyor artık falan filan diyor.
  • 07-04-2024, 22:19:22
    #16
    rufiqcavadov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi hocam bu IT STEP'e gayet gönüllü gidiyordum zaten. Aslında Sertifika değil diplom veriyordu adamlar. 24 ülkede geçerli bir diploma veriyorlardı. Şimdi babam da şey dedi onlar Sana onu diyebilir zaten falan filan dedi. Samir isimli bir hoca ile konuştum python eğitimi için Rufiq Baküye gel Ben Sana öğreteceğim bunu bitirdikten sonra Sana yol göstereceğim burada Benim öğrencilerim bitirdikten sonra bir şirketde çalışıyor artık falan filan diyor.
    Diploma başka bir şey sertifika başka bir şey. Diploma veremezler, böyle diyorlarsa zaten sizi aldatıyorlar demektir.
    Sen bence bu işleri iyi araştır belli ki bilgi sahibi değilsin, bir yerden sektöre tutunmaya çalışıyorsun ama bu şekilde zor olur.
  • 07-04-2024, 22:21:24
    #17
    ZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diploma başka bir şey sertifika başka bir şey. Diploma veremezler, böyle diyorlarsa zaten sizi aldatıyorlar demektir.
    Sen bence bu işleri iyi araştır belli ki bilgi sahibi değilsin, bir yerden sektöre tutunmaya çalışıyorsun ama bu şekilde zor olur.
    Peki hocam Sence şu anda doğru yolda mıyım?

    Samir hoca ile Python öğrenerek başlamak daha yararlı mı olur?

    Baküye haftada 2 kez gelirsin ya gelip Benim yanımda öğrenirsin en azından bir şey öğrenirsin diyor adam. Daha önce de programlamaya siber güvenlik alanına merak salmış biriyim. Mesela elimden bilgisayar işleri falan geliyor en fazla gidip Fizik, Kimya okuyamam üniversite için ama bu diplomayı farklı yolla belki ileride bir şekilde parayla da olsa hall edebilirim üniversite diplomasını diyorum it step diplomasını demiyorum. Bu arada diploma ve sertifika tamam farklı şeyler bunu biliyorum ama kafam bir az yorgun ve gerçekten yorgun ve sinirliyim.
  • 07-04-2024, 22:25:42
    #18
    rufiqcavadov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki hocam Sence şu anda doğru yolda mıyım?

    Samir hoca ile Python öğrenerek başlamak daha yararlı mı olur?

    Baküye haftada 2 kez gelirsin ya gelip Benim yanımda öğrenirsin en azından bir şey öğrenirsin diyor adam. Daha önce de programlamaya siber güvenlik alanına merak salmış biriyim. Mesela elimden bilgisayar işleri falan geliyor en fazla gidip Fizik, Kimya okuyamam üniversite için ama bu diplomayı farklı yolla belki ileride bir şekilde parayla da olsa hall edebilirim üniversite diplomasını diyorum it step diplomasını demiyorum. Bu arada diploma ve sertifika tamam farklı şeyler bunu biliyorum ama kafam bir az yorgun ve gerçekten yorgun ve sinirliyim.
    Ben Samir hocanı tanımam etmem ama bence yanlış yoldasın. Zaten bu alana ilgin olsa bu yaşına kadar kendini azda olsa geliştirmiş olurdun demek ki çok ilgin yok.
    Herkes kendi yolunu kendi belirler ama senin o yolu belirleyecek psikolojide olduğunu düşünmüyorum. Profesyonel destek almayı düşünebilirsin.