Merhabalar,
Kafe açmak gibi bir planım var arkadaşım ile. işletme sahibi olan veya etrafında işletme sahibi olan üstadlarım var ise yol ve fikir gösterme açısından yardımcı olabilir misiniz ?
Kafe açmak için sorularım var
4
●322
- 20-03-2024, 19:08:28
- 20-03-2024, 19:15:18Ortalama 500 bin civarı bütçe ile. Tecrübe çok fazla yok garsonluk baristalık tecrübemiz var. İşlek bir cadde konumundacozucem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-03-2024, 19:17:10Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Bütçen, sermayen, anaparan çok fazla değilse ben de pek önermem. Prensipte aynı olsalar da mesela büfelerle kafeleri ayıran çok fark var. Kafeler, gelenin kalkmadığı ve çoğunlukla fazla vakit geçirilen yerler. Bu nedenle getirileri de müşteri başına çok yüksek olmuyor; çok otantik bir iç mekân tasarımı yoksa veya spesyal ürünler ile isim yapmamışsan / lüks bir semtte değilsen ya da kafe işlek bir yerde değilse...
Daha pratik örneğin "börekçi" veya "ekmek fırını" gibi daha sürümü olan ürünlere yoğunlaşabilirsin. Kafe fikri iyi güzel hoş da, yüksek sermaye gerektiriyor bence. Gerçi her türden dükkan için aynı şeyi söylemek mümkün. Yine de sen bilirsin elbette... - 20-03-2024, 20:29:561-Bütçe Büfe için uygun Kafe için yetmez = Dükkan senin olsa bile sabit gider çok olacak
2-Sadece ortakların çalışacağı bir işletme kur = Bir personelin masrafı +- 40 bin civarı anla artık
3-Lüks değil kalite önemli batan işletmelerin %99.9 gereksiz saçma dekorasyon yüzünden batar sadece maliyet değil müşteride rahat edemiyor. = Para harcayacak müşteri dekora değil kaliteye bakar Rahat eden müşteri kalır ve daha karlıdır
Tavsiyem : Z Kuşağı olmayı bırakın
Büfe tarzı bir yer açmaya çalışın ve para kazanın Kendine Barista deyip parasız gezeceğine Türkçe OCAKÇI de ama cebinde paran olsun.
Not:
Evet yaşlı olmayı seviyorum
