• 19-03-2024, 17:38:06
    #64
    intiharı aklınızdan bile geçirmeyin. Elbet ödenir..
  • 19-03-2024, 17:41:23
    #65
    üzerine haciz edilecek mülkü yoksa durum bu sanırım var o sıkıntı (arabaya gayrimenkulun her turlusune çöker sistem) bu durumda dediğiniz benim dediğim bos sizinki de.
    maasa hacizi arkadasının koyması da. mulk varsa veya bir gayrimenkulde hisse varsa ... banka avukatı bulur hacze gider ... bizim senaryolar hicbir şeyi olmamasında calısır
  • 19-03-2024, 18:04:14
    #66
    garajkayseri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    intiharı aklınızdan bile geçirmeyin. Elbet ödenir..
    İns hocam minimum harcamaya geçiyorum eşimle . İnsanı bunaltiyor sadece Allah' kimseye yasatmasin
  • 19-03-2024, 18:05:58
    #67
    is_gelistirme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üzerine haciz edilecek mülkü yoksa durum bu sanırım var o sıkıntı (arabaya gayrimenkulun her turlusune çöker sistem) bu durumda dediğiniz benim dediğim bos sizinki de.
    maasa hacizi arkadasının koyması da. mulk varsa veya bir gayrimenkulde hisse varsa ... banka avukatı bulur hacze gider ... bizim senaryolar hicbir şeyi olmamasında calısır
    İns hocam iş oralara varmaz malı mülkü eşimin uzerinede yaparım sorun değil ama çevremden alacağım tepki beni daha da çok yorabilir . İnanın hiç bir donem bu kadar aciz bu düşmüş hissetmemistim kendimi
  • 19-03-2024, 21:49:26
    #68
    hocam her detayıyla bir ekonomik planlama yapıp ardından ek gelir ek iş üzerine yoğunlaşman yerinde olur. Allah kimseye kaldıramayacağı güç yüklemez bunu da aşarsın kendini üzme çünkü istediğin kadar üzül veya ağla borç kendi kendine silinmeyecek. Ayağa kalk gerekeni yap emin ol birkaç ay sonra tutarın azaldığını gördükçe rahatlayacaksın.
    Allah büyüktür korkma
  • 19-03-2024, 21:59:58
    #69
    İki sene önce 100k yakın borcum vardı. Aldığım maaş geldiği gibi borçlara gidiyordu. Ve sabit bir işte çalışıyorum aldığım para da asgari ücretten 6-7k fazla çok bir şey değildi yani. Evliyim, tek çalışan benim, ev kira yani borcu ödemeyi bırak evi geçindirebilirsem şükrediyordum. Bazen böyle daralmalar olmadığı değil ve ben strese girince midem ağrıyordu. Şurupsuz gezemezdim. Ama asla isyan etmedim hep çıkış kapısı göstersin diye Allah'a dua ettim. Namaza başladım ve halen kılıyorum. Neyse gel zaman git zaman kayınbaba arsa sattı 10k bana verdi. Babama toplu para geçti bir yerden 5k filan bana verdi (hiçbirisine borcum var para lazım demedim) öyle gönüllerinde kopmuş verdi. Elhamdülillah evlendim evleneli kimseye muhtaç olmadım, üç farklı işte çalıştım ama bir gün boş gezmedim. İşten çıktığım gün başka yere başladım. En son çalıştığım yer ortaktı. Anlaşamadılar ayrılıyoruz sizi de yanımızda istiyoruz dediler oturduk konuştuk. Bana 73k tazminat verdiler ve işe yeniden başlamış gösterdiler. İşte beni kurtaran o oldu. Şuan çok şükür aylık 2500₺ kredi ödemem kaldı sadece o da 13 ay sonra bitiyor. Her şey imtihandır sadece dua et ve sabret. Allah yardımcınız olsun.
  • 19-03-2024, 23:01:58
    #70
    arifarifarif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam her detayıyla bir ekonomik planlama yapıp ardından ek gelir ek iş üzerine yoğunlaşman yerinde olur. Allah kimseye kaldıramayacağı güç yüklemez bunu da aşarsın kendini üzme çünkü istediğin kadar üzül veya ağla borç kendi kendine silinmeyecek. Ayağa kalk gerekeni yap emin ol birkaç ay sonra tutarın azaldığını gördükçe rahatlayacaksın.
    Allah büyüktür korkma
    Sagolasiniz hocam ben hep etrafıma destek oldum hiç bir zamanda bu kadar düşeceğini aciz olacağımı elim ayağım bağlanacağını düşünemedim çok borca girdim çıktım ama şimdi kendimi çıkmaza girdiğini düşünüyorum Allah'tan korkum olmasa ailem olmasa belkide yaşama isteğim kalmazdı . İcim darlansada bunun altından kalkmak için ugrasacagim
  • 19-03-2024, 23:04:05
    #71
    ByCoder1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sagolasiniz hocam ben hep etrafıma destek oldum hiç bir zamanda bu kadar düşeceğini aciz olacağımı elim ayağım bağlanacağını düşünemedim çok borca girdim çıktım ama şimdi kendimi çıkmaza girdiğini düşünüyorum Allah'tan korkum olmasa ailem olmasa belkide yaşama isteğim kalmazdı . İcim darlansada bunun altından kalkmak için ugrasacagim
    hocam ben de tutar daha az olsa da borca girmiş çıkmış biriyim örnegin yine içerdeyim ben de zorlanıyorum ama inan birkaç yıl sonra üzüntülerin hepsi gidiyor mesele borclar bitince bir daha aynı hataları yapmamak ben aynı hataları yaptığım için ikinci kez battım umarım ikimizde bir an önce çıkarız dert etme gelir geçer elbet
  • 19-03-2024, 23:10:21
    #72
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İki sene önce 100k yakın borcum vardı. Aldığım maaş geldiği gibi borçlara gidiyordu. Ve sabit bir işte çalışıyorum aldığım para da asgari ücretten 6-7k fazla çok bir şey değildi yani. Evliyim, tek çalışan benim, ev kira yani borcu ödemeyi bırak evi geçindirebilirsem şükrediyordum. Bazen böyle daralmalar olmadığı değil ve ben strese girince midem ağrıyordu. Şurupsuz gezemezdim. Ama asla isyan etmedim hep çıkış kapısı göstersin diye Allah'a dua ettim. Namaza başladım ve halen kılıyorum. Neyse gel zaman git zaman kayınbaba arsa sattı 10k bana verdi. Babama toplu para geçti bir yerden 5k filan bana verdi (hiçbirisine borcum var para lazım demedim) öyle gönüllerinde kopmuş verdi. Elhamdülillah evlendim evleneli kimseye muhtaç olmadım, üç farklı işte çalıştım ama bir gün boş gezmedim. İşten çıktığım gün başka yere başladım. En son çalıştığım yer ortaktı. Anlaşamadılar ayrılıyoruz sizi de yanımızda istiyoruz dediler oturduk konuştuk. Bana 73k tazminat verdiler ve işe yeniden başlamış gösterdiler. İşte beni kurtaran o oldu. Şuan çok şükür aylık 2500₺ kredi ödemem kaldı sadece o da 13 ay sonra bitiyor. Her şey imtihandır sadece dua et ve sabret. Allah yardımcınız olsun.
    Haklısınız hocam benimde düşündükçe midemde ağrı oluyor oruç ayındayız 6-7 kilo verdim zaten streste olunca , tek öğün yiyorum diyeblrm oda az birşey yeme isteği kalmadı heralde borçlar bitene kadarda bu istek gelmez . Bu forumda bir iki kelam yazıp içimi dökmek bana iyi geldi . Ben bu zamana kadar hep yardım eden taraftaydim tabi şimdi bende orselendim sadece kendime kizginim kalkmaya çalışıyorum yoksa kimseden beklentim olmaz . Burada arkadaşların iyi temennileri bana çok iyi geldi