• 10-03-2024, 22:31:08
    #10
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Efendim diyen birisiyle alışveriş yapmıyorum
    Ben de daha ilk konuşmada
    - Kral
    - Kanka
    - Reis
    diyenlerle iş yapmıyorum hocam
  • 10-03-2024, 22:32:39
    #11
    Resmi dil kullanılmasından yanayım. Özellikle internet üzerinde yapılan ticaretlerde gereksiz ve abartılı samimi dil kullanımı, kimi insan için rahatsız edici olabilir.
    Örneğin ben daha ilk ticaretimi yapacağım insanın senli, benli, kankalı, ustalı, şefli, reisli konuşmasından rahatsız olurum.

    Ama hiçbir müşteri size kalkıp "neden resmi dil ile konuşuyorsun" demez. Bunun farkında olmak gerek.
    Eğer müşteri sürekli aşırı samimi bir dil kullanıyorsa ve artık satıcı için dayanılmaz bir hal aldıysa ona göre iletişimde bir ılımlaşmaya gidebilir.
    He bir de "efendim" muhabbeti var. Eğer kurumsal ve bilindik bir şirketin müşteri hizmetlerinde çalışmıyorsanız, gereksiz yere "efendim" diye hitap edilmemeli. Komik oluyor.
  • 10-03-2024, 22:34:03
    #12
    müşteriye göre değişir çoğunlukla samimi
  • 10-03-2024, 22:38:15
    #13
    Çok güzel bir noktaya değindiniz.

    Ticaret de tam olarak bunu algılayıp adamına göre muamele yapmayı öğretir. Aksi takdirde müşteriyi kaçırıtsınız.

    Örnek sokak ağzı ile konuşan bir müşteriye denk geldiniz, alttan alıp gerektiği gibi konuşmanız gerekir ki işi bağlayabilesiniz.

    Yok şöyle konuşanla böyle konuşanla iş yapmam havasına boşuna girmeyin arkadaşlar nikahını almıyorsunuz ticaret yapıyorsunuz, güvenli bir şekilde alışveriş gerçekleştiriyorsanız paranıza bakın kişilik özellikleri bizi ilgilendirmez
  • 10-03-2024, 22:42:04
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Efendim hariç her şeyi demeye kabulüm. Çoğunlukla resmi bir şekilde konuşurum, sizli bizli. Fakat müşteri ile bir çok defa çalışmışsak ve bir samimiyet oluşmuşsa sizli bizliyi bırakabilirim, bazı müşterilerde bırakmam o kişiye göre değişmekte.
  • 10-03-2024, 22:43:36
    #15
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Efendim diyen birisiyle alışveriş yapmıyorum
    dexterminate adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Resmi dil kullanılmasından yanayım. Özellikle internet üzerinde yapılan ticaretlerde gereksiz ve abartılı samimi dil kullanımı, kimi insan için rahatsız edici olabilir.
    Örneğin ben daha ilk ticaretimi yapacağım insanın senli, benli, kankalı, ustalı, şefli, reisli konuşmasından rahatsız olurum.

    Ama hiçbir müşteri size kalkıp "neden resmi dil ile konuşuyorsun" demez. Bunun farkında olmak gerek.
    Eğer müşteri sürekli aşırı samimi bir dil kullanıyorsa ve artık satıcı için dayanılmaz bir hal aldıysa ona göre iletişimde bir ılımlaşmaya gidebilir.
    He bir de "efendim" muhabbeti var. Eğer kurumsal ve bilindik bir şirketin müşteri hizmetlerinde çalışmıyorsanız, gereksiz yere "efendim" diye hitap edilmemeli. Komik oluyor.
    baalcim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Efendim hariç her şeyi demeye kabulüm. Çoğunlukla resmi bir şekilde konuşurum, sizli bizli. Fakat müşteri ile bir çok defa çalışmışsak ve bir samimiyet oluşmuşsa sizli bizliyi bırakabilirim, bazı müşterilerde bırakmam o kişiye göre değişmekte.
    Ben İsim + Bey veya Hanım olarak kullanıyorum,sizin buna yorumunuz nedir?
  • 10-03-2024, 22:45:36
    #16
    soylenmezsmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben İsim + Bey veya Hanım olarak kullanıyorum,sizin buna yorumunuz nedir?
    Resmi konuşurken direkt ve sadece isimle hitap edilmeyeceği için karşıdakine hitap etmek gerekirse en uygunu Bey/Hanım demek.
  • 11-03-2024, 13:51:46
    #17
    soylenmezsmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben İsim + Bey veya Hanım olarak kullanıyorum,sizin buna yorumunuz nedir?
    ben uzun zamandır bu tarz işlerle uğraştığımdan selin hanım, mehmet bey gibi şeklinde hitap kullanmaktayım her zaman bu dilde devam ederim karşı taraf ilerletmeyi denesede samimiyeti çin seddi gibi duvar ördüğümden mesafe konusunda bu şekilde her zaman ilerlerim
  • 11-03-2024, 15:12:51
    #18
    orta yolu bulmak iyidir,iki türlüde digeri can sıkar.müşteri de olsan,satıcı da olsan benim için durum bu.yani direkt ilk cümleden kanka naber diye gelenle,evet efendim/sepet efendim diyen aynı derecede itici geliyor bana.az önce tiktokta benzer bi konudaki videoya denk geldim mesela.garson müşteriye abi/abla demesin işte herkese efendim çeksin filan diyordu videoyu çeken arkadaş.ben buna karşıyım,garson bana 2 kere efendim derse ben ordan kalkar giderim ve mecbur kalmazsamda bidaha gelmem oraya.ama aynısı fazla samimiyet için de geçerli tabi...çayı getirip al kral,afiyet olsun paşam,yarasın yigidime filan derse onlarda hoş degil bizim insanımızda genelde orta yol yok,hiç bi konuda.çogunlukla mutlaka bi uçtayız,digerleride bundan rahatsız.