• 02-02-2024, 12:44:07
    #1
    Merhabalar herkese iyi forumlar dilerim. Ekipman kiralama hakkında bilgisi olanlar için bir kaç sorum olacak.
    Şimdi 1 adet ekipmanımız var. Örnek değeri 20K x kişisine günlük kiralacağım. Kiralama içinde faturasını keseceğim. Buraya kadar sorun yok.
    Ekipmanı kiralarken sözleşme imzalayacağız. Ürünün sağlam geleceğine hasar olursa karşılayacağına dair vs vs...

    Aklıma takılan soru şu kirayalan ekipmanı aldı gitti ulaşamıyorum gibi durumlar olmasın diye şöyle bir önlem almayı düşünüyorum.
    Kirayalan kişiye sözleşme imzalattıkan sonra kimlik fotokopisini çekip ekipman değerinde 20K senet imzalatmamızın yasal olarak bir sorunu oluyor mu?
    Kiralayan 1 gün sonra geldi ürünü teslim etti. Hem kimlik fotokopisini hemde seneti gözü önünde imha etsek oluyor mu?
    Yasal boyutunu soruyorum. Teşekkürler.

    Ya da başka nasıl bir önlem alabilirim?
  • 02-02-2024, 12:46:30
    #2
    E ama bu tefecilik. Yasal olduğunu hiç sanmıyorum. Sözleşmenizde tüm detayları belirtmeliniz ve imza alırken okudum anladım diye yazdırmalısınız diye biliyorum. Sözleşme yeterli olacağını düşünüyorum.
  • 02-02-2024, 12:48:57
    #3
    caneraltinel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E ama bu tefecilik. Yasal olduğunu hiç sanmıyorum. Sözleşmenizde tüm detayları belirtmeliniz ve imza alırken okudum anladım diye yazdırmalısınız diye biliyorum. Sözleşme yeterli olacağını düşünüyorum.
    İlk defa kiralama yapacağım o yüzden soruyorum hocam sadece sözleşme yeterli diyorsunuz dimi?
    Peki kimlik fotokopisi almak sorun olur mu? Dosyaya eklemek için?
    ikinci elde telefon satarken bile kimlik fotokopisi alıyorlar o yüzden soruyorum
  • 02-02-2024, 12:52:03
    #4
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar herkese iyi forumlar dilerim. Ekipman kiralama hakkında bilgisi olanlar için bir kaç sorum olacak.
    Şimdi 1 adet ekipmanımız var. Örnek değeri 20K x kişisine günlük kiralacağım. Kiralama içinde faturasını keseceğim. Buraya kadar sorun yok.
    Ekipmanı kiralarken sözleşme imzalayacağız. Ürünün sağlam geleceğine hasar olursa karşılayacağına dair vs vs...

    Aklıma takılan soru şu kirayalan ekipmanı aldı gitti ulaşamıyorum gibi durumlar olmasın diye şöyle bir önlem almayı düşünüyorum.
    Kirayalan kişiye sözleşme imzalattıkan sonra kimlik fotokopisini çekip ekipman değerinde 20K senet imzalatmamızın yasal olarak bir sorunu oluyor mu?
    Kiralayan 1 gün sonra geldi ürünü teslim etti. Hem kimlik fotokopisini hemde seneti gözü önünde imha etsek oluyor mu?
    Yasal boyutunu soruyorum. Teşekkürler.

    Ya da başka nasıl bir önlem alabilirim?
    Kiralamada senet imzalatabilirsiniz. Ancak, olumsuz bir durumda seneti tahsil edebilir misiniz, o biraz düşündürücü. Çünkü tahsil edebileceğiniz bir geliri veya taşınır taşınmaz bir mülkiyet ya da araca vs sahip değilse senet olmasının da pek anlamı kalmıyor işin açıkcası.

    Bu arada, en çok bilinen yanlışlardan bir tanesi açık senet kavramı, zaten belirtmişsiniz ama bunu da hatırlatmakta fayda var. Açık senet vs imzalatamazsınız, dediğiniz gbi değerinde senet alabilirsiniz.

    Eğer çok daha garanti ve resmi kısmını soruyorsanız ve imkanınız varsa kredi kartı provizyon işlemi yapabilirsiniz. Kiralama sonunda provizyondaki ücreti serbest bırakabilirsiniz.
  • 02-02-2024, 12:52:10
    #5
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlk defa kiralama yapacağım o yüzden soruyorum hocam sadece sözleşme yeterli diyorsunuz dimi?
    Peki kimlik fotokopisi almak sorun olur mu? Dosyaya eklemek için?
    ikinci elde telefon satarken bile kimlik fotokopisi alıyorlar o yüzden soruyorum
    Sorun olacağını sanmıyorum. Ama sözleşmenin usulüne uygun hazırlanması ve her türlü durumdan bahsedilmesi gerekli. x hasarda ne kadar alınacağına kadar.
  • 02-02-2024, 12:56:20
    #6
    Bilgiler için teşekkür ederim. İyi forumlar dilerim.