• 20-01-2024, 21:30:00
    #1
    Fanustaki balık neden ağzını suyun üstüne çıkarır? sanki ağzını su dışına çıkarıp nefes almaya çalışıyor gibi. suyu sabah değişti. Fanus çok küçük balık başparmakta nbiraz büyük gibi. kombiden alınan ılık su sabaha kadar oturma odasında bekletildi ve sabah fanusun suyu değiştirildi. yemler dibine çökmüş onları göremiyor olabilir mi? ne kadar yem verilir?
  • 20-01-2024, 21:31:41
    #2
    Suda yeteri derecede oksijen olmadığında yapar hocam genellikle. Hava motoru kullanabilirsiniz.
  • 20-01-2024, 21:35:30
    #3
    hocam fazla yemek verdiysen sindirememiş olabilir.
    balıkların midesi gözleri kadar der bir akvaryumcu
    fazla yem verme
    hangi yemi kullandığını da bilmiyorum böyle iki elinle ezmeli olanlardan mı yoksa toz olandan mı veriyorsun?
    suyun üzerine çıkıp hava alıyorsa birşey olmaz
    ama hareketsiz durursa, kafasını taşlara gömerse ve hareket etmezse o zaman öleceği vakit yaklaşyordur
    bende 4 tane japon vardı, 2 tane kaldı.
  • 20-01-2024, 21:36:44
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Fanus yetersiz gelebilir daha büyük bişeye koymanızı tavsiye ederim
  • 20-01-2024, 21:41:23
    #5
    Balık ne? Betta ise oksijen sorunu olmaz. Dipteki yemlerden bahsettiğinize göre nitrat oranı çok yükselmiştir. Dip çekimi yapın, o yemleri ortamdan uzaklaştırın. Taze su ilave edin.
    Balığın türünü söylerseniz daha fazla yardımcı olabilirim
  • 20-01-2024, 21:55:13
    #6
    profesyonel bir akvarist olarak fanusta balık bakmayı asla önermiyorum, hem düzgün filtrasyon sağlanmaz hem de havyanlar için aşırı küçük alandır, Oksijensiz kalır o yüzden oksijen almaya çalışıyor ayrıca dar alanda strese girer bu da erken ölmesine sebep olur en azından eni 30 cm boyu 100 cm yüksekliği de 55cm bir akvaryumda beslemenizi, pipo filtre ve ısıtıcı takmanızı öneririm ısıtıcı değeri en az 22 ila 24 derece olmalı yemi sadece yiyeceği kadar verin dibe çöken yem suyu kirletir ve balıklar genelde dipteki yemleri yemek yerine su üstündeki veya su içine çökmekte olan yemleri yer. Ayrıca nitrat seviyesini dengeleyip oksijeni arttırması için su üstü bitkilerinden de ekleyebilirsiniz suyun üstüne ayrıca akvaryumda kullanacağınız taşları önceden kaynatıp soğuttuktan sonra ekleyin akvaryuma, plastik bitki süs gibi şeyler de suyu zehirler onları da önermiyorum illa akvaryum içerisinde balık dışında güzel görünür bir şey olsun isterseniz moss topları veya akvaryum bitkileri de eklemenizi öneririm ayrıca canlı midye veya nerite ve elma salyangozu da eklerseniz suyun dibinde kalan yemleri yer ve camları çok güzel temizlerler ayrıca 1 adet de çöpçü balığı eklerseniz su zararlılarından olan planarya gibi görüntüyü bozan canlılar ile uğraşmak zorunda kalmazsınız hepsini afiyetle hüpletir (ben planaryaları seviyorum onların da eko sisteme olan katkısından dolayı ama çoğu kişi sevmez görüntüsü itibariyle) kafanıza takılan bir şey olursa profilimdeki whatsapptan yazarsanız yardımcı olurum
  • 20-01-2024, 22:18:44
    #7
    hakancevik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    profesyonel bir akvarist olarak fanusta balık bakmayı asla önermiyorum, hem düzgün filtrasyon sağlanmaz hem de havyanlar için aşırı küçük alandır, Oksijensiz kalır o yüzden oksijen almaya çalışıyor ayrıca dar alanda strese girer bu da erken ölmesine sebep olur en azından eni 30 cm boyu 100 cm yüksekliği de 55cm bir akvaryumda beslemenizi, pipo filtre ve ısıtıcı takmanızı öneririm ısıtıcı değeri en az 22 ila 24 derece olmalı yemi sadece yiyeceği kadar verin dibe çöken yem suyu kirletir ve balıklar genelde dipteki yemleri yemek yerine su üstündeki veya su içine çökmekte olan yemleri yer. Ayrıca nitrat seviyesini dengeleyip oksijeni arttırması için su üstü bitkilerinden de ekleyebilirsiniz suyun üstüne ayrıca akvaryumda kullanacağınız taşları önceden kaynatıp soğuttuktan sonra ekleyin akvaryuma, plastik bitki süs gibi şeyler de suyu zehirler onları da önermiyorum illa akvaryum içerisinde balık dışında güzel görünür bir şey olsun isterseniz moss topları veya akvaryum bitkileri de eklemenizi öneririm ayrıca canlı midye veya nerite ve elma salyangozu da eklerseniz suyun dibinde kalan yemleri yer ve camları çok güzel temizlerler ayrıca 1 adet de çöpçü balığı eklerseniz su zararlılarından olan planarya gibi görüntüyü bozan canlılar ile uğraşmak zorunda kalmazsınız hepsini afiyetle hüpletir (ben planaryaları seviyorum onların da eko sisteme olan katkısından dolayı ama çoğu kişi sevmez görüntüsü itibariyle) kafanıza takılan bir şey olursa profilimdeki whatsapptan yazarsanız yardımcı olurum
    gunwebportal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Balık ne? Betta ise oksijen sorunu olmaz. Dipteki yemlerden bahsettiğinize göre nitrat oranı çok yükselmiştir. Dip çekimi yapın, o yemleri ortamdan uzaklaştırın. Taze su ilave edin.
    Balığın türünü söylerseniz daha fazla yardımcı olabilirim
    Winman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fanus yetersiz gelebilir daha büyük bişeye koymanızı tavsiye ederim
    chnyrdkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam fazla yemek verdiysen sindirememiş olabilir.
    balıkların midesi gözleri kadar der bir akvaryumcu
    fazla yem verme
    hangi yemi kullandığını da bilmiyorum böyle iki elinle ezmeli olanlardan mı yoksa toz olandan mı veriyorsun?
    suyun üzerine çıkıp hava alıyorsa birşey olmaz
    ama hareketsiz durursa, kafasını taşlara gömerse ve hareket etmezse o zaman öleceği vakit yaklaşyordur
    bende 4 tane japon vardı, 2 tane kaldı.
    lokmanaracc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Suda yeteri derecede oksijen olmadığında yapar hocam genellikle. Hava motoru kullanabilirsiniz.
    Cevaplar için teşekkürler. Emanet geldi bir hafta sonra verilecek geri. Türünü bilmiyorum. Yaprak parçaları şeklinde yem verdik sabah dipte hala var ama yukarlarda yok. Su temiz gibi . Şap sup ses çıkarıyor ölmese bari ama arada yüzüyor ölecek gibi de değil. Suyu bir çubukla karistirsam faydası olir mu acaba?
  • 20-01-2024, 22:28:18
    #8
    hakancevik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    profesyonel bir akvarist olarak fanusta balık bakmayı asla önermiyorum, hem düzgün filtrasyon sağlanmaz hem de havyanlar için aşırı küçük alandır, Oksijensiz kalır o yüzden oksijen almaya çalışıyor ayrıca dar alanda strese girer bu da erken ölmesine sebep olur en azından eni 30 cm boyu 100 cm yüksekliği de 55cm bir akvaryumda beslemenizi, pipo filtre ve ısıtıcı takmanızı öneririm ısıtıcı değeri en az 22 ila 24 derece olmalı yemi sadece yiyeceği kadar verin dibe çöken yem suyu kirletir ve balıklar genelde dipteki yemleri yemek yerine su üstündeki veya su içine çökmekte olan yemleri yer. Ayrıca nitrat seviyesini dengeleyip oksijeni arttırması için su üstü bitkilerinden de ekleyebilirsiniz suyun üstüne ayrıca akvaryumda kullanacağınız taşları önceden kaynatıp soğuttuktan sonra ekleyin akvaryuma, plastik bitki süs gibi şeyler de suyu zehirler onları da önermiyorum illa akvaryum içerisinde balık dışında güzel görünür bir şey olsun isterseniz moss topları veya akvaryum bitkileri de eklemenizi öneririm ayrıca canlı midye veya nerite ve elma salyangozu da eklerseniz suyun dibinde kalan yemleri yer ve camları çok güzel temizlerler ayrıca 1 adet de çöpçü balığı eklerseniz su zararlılarından olan planarya gibi görüntüyü bozan canlılar ile uğraşmak zorunda kalmazsınız hepsini afiyetle hüpletir (ben planaryaları seviyorum onların da eko sisteme olan katkısından dolayı ama çoğu kişi sevmez görüntüsü itibariyle) kafanıza takılan bir şey olursa profilimdeki whatsapptan yazarsanız yardımcı olurum
    Arkadaş baştan sona haklı. Yıllarımı verdim. Akvaryumforum da biyotop derecen dahi var. Anlayandan dinle. Yazacaklarimi aynen arkadaş da yazmış. Fanusta beslenen balık sen ne yaparsan yap o ölecek. Bunun kacarı yok. Yüzmeyen (yuzemeyen) her balık ölür. Bu arada kombiden su cekmek cok buyuk bilmemezlik. Sen kombide beklemiş, dinlenmiş yani mevcut oksiyeninin cogunu zaten atmış suyu balıga veriyosun. Tsbi ki yuzeye cikmaya çalışacak. Nefes alamiyor. Kaynak suyu vereceksin. Ceşmeyi aç. Biraz aksın. Borudaki suyu da verme. 27 28 dereceye yakin degerlerde hafiften ısıt. Sonra ver. Ama gerci gene ölecek. Fanus balığı sadece betadır. Japon vs asla beslenmez. Ne chicled beslenir ne tanganyika grubu.
  • 20-01-2024, 22:43:14
    #9
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş baştan sona haklı. Yıllarımı verdim. Akvaryumforum da biyotop derecen dahi var. Anlayandan dinle. Yazacaklarimi aynen arkadaş da yazmış. Fanusta beslenen balık sen ne yaparsan yap o ölecek. Bunun kacarı yok. Yüzmeyen (yuzemeyen) her balık ölür. Bu arada kombiden su cekmek cok buyuk bilmemezlik. Sen kombide beklemiş, dinlenmiş yani mevcut oksiyeninin cogunu zaten atmış suyu balıga veriyosun. Tsbi ki yuzeye cikmaya çalışacak. Nefes alamiyor. Kaynak suyu vereceksin. Ceşmeyi aç. Biraz aksın. Borudaki suyu da verme. 27 28 dereceye yakin degerlerde hafiften ısıt. Sonra ver. Ama gerci gene ölecek. Fanus balığı sadece betadır. Japon vs asla beslenmez. Ne chicled beslenir ne tanganyika grubu.
    Teşekkürler hocam, yıllarımı verdim şuan evimde ezgotik akvaryumum ve teraryumlarım var eskiden çok daha fazla canlı besliyordum artık çoğu yasaklı durumda ama balık hep baktım, oksijen seviyesi nitrat dengesi suyun kalınlığı inceliği bile çok büyük önem arz ediyor arkadaşa emanet gelmiş balık zaten ama alan kişi muhtemelen evde bi köşede dursun biz de yem verelim 2 story atalım diye almış olmalı, yazdıklarım arşiv niteliğinde 10 yıl sonra bile googleda arama yapan birisinin karşısına çıkıp işine yarayacaktır