• 18-01-2024, 01:24:19
    #10
    ademakcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun
    Çok teşekkür ederim
  • 18-01-2024, 01:25:33
    #11
    MaxKreatif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkür ederim, psikolojik olarak çok etkiliyor gerçekten, üstteki konuyu biraz okuduktan sonra alt üst oldum
    https://www.r10.net/off-topic/320539...tumor-var.html

    Al benim konumu oku.

    Gençsin kendini 60 70 yaşında insanlarla bir tutma. Ve gene söylüyorum yorum okuma araştırma bunu bana çok söylediler dinlemedim bin pişman oldum. Araştırmaların sonucunda atomu parçalanmayacaksın yeni bisi de bulmayacaksın.Araştırdığında ne bulacaksın hiç bisi başkasının derdini de yükleneceksin. Araştırma, sadece rabbine sığın ve doktoruna güven.
  • 18-01-2024, 01:32:03
    #12
    RaXeS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://www.r10.net/off-topic/320539...tumor-var.html

    Al benim konumu oku.

    Gençsin kendini 60 70 yaşında insanlarla bir tutma. Ve gene söylüyorum yorum okuma araştırma bunu bana çok söylediler dinlemedim bin pişman oldum. Araştırmaların sonucunda atomu parçalanmayacaksın yeni bisi de bulmayacaksın.Araştırdığında ne bulacaksın hiç bisi başkasının derdini de yükleneceksin. Araştırma, sadece rabbine sığın ve doktoruna güven.
    Geçmiş olsun sizlere de, araştırmayı bıraktım gereksiz yere psikolojimizi bozmaya gerek yok
  • 18-01-2024, 02:23:49
    #13
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    MaxKreatif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,
    Abilerim, Kardeşlerim iyi geceler diliyorum
    Kafama takılan bir konuyu sizi ailem gibi gördüğüm için ve tecrübesi olabilecekler olduğundan sizlerle paylaşmak istedim
    Ben 6 gün önce 18 yaşıma girdim ve kalp aort kapağımda hafif çürüme ve aort damarında hafif tıkanma var, son 7-8 yıldır sürekli düzenli olarak takiplerimi yapıyoruz ve durumumda kötüye doğtur giden bir değişiklik yok.
    Hafif kapak çürümesi ve damar daralması mevcut.

    Doktorlarımla görüştüğümde durumun kötüye gitmesi durumunda tıkanma için anjiyo, kapak değişimi için ise ameliyat gerekiyor.
    Şuan ameliyatlık bir durumum yok, Sadece doktorum 1 yıl sonrada 5 yıl sonrada 10 yıl sonrada kapak işlevini yitirebilir, o zaman ameliyat gerekir dedi.

    R10'da yakınlarını bu nedenle kaybeden insanlar görünce biraz endişeye kapıldım açıkcası,
    Daha çok yapacak şeyim var çok hayallerim var ve bunları gerçekleştirmek için hiç durmadan çalışıyorum.

    Sorum ise de şu bu kapak ameliyatı riski hakkında bilgisi olan varmıdır, yüksek riskli bir ameliyat mı?
    Sağ çıkma ve sonrasında yaşam ihtimali ne kadardır?
    Teşekkürler, İyi Geceler
    Geçmiş olsun. Bunlar çok detaylı konular, kan tahlilleri, eko, bt, anjiyo sonuçları olmadan yorum yapmak çok doğru değil ancak şunları bilmeni istiyorum;

    Kalp kapakçıkları ani ölüm meydana getirmez, zamanla işlevini yitirmesi yorgunluk, ritim bozuklukları, tansiyon.. gibi senin hissedebileceğin sonuçlar doğurur. Zaten bu aşamalar hissedilir ve doktora gidilip, değişimi sağlanır.

    Zamanla derken ne kadar bir zamandan bahsediyorsun diye sorarsan, bazen birkaç sene, bazen 30 sene. Senin yaşının genç olması dolayısı ile aort kapağında ki daralma/kaçırma/kireçlenme'nin(çürüme diye birşey yoktur.) hızlı bir şekilde ilerlemiyeceğini tecrübeme dayanarak söyleyebilirim.

    LAD damarındaki tıkanıklık(Aort değil) ise kapakçığa göre daha ciddi bir konudur ancak gene yaşının genç olması dolayısı ile bununda sana senelerce sorun yaratacağını düşünmüyorum.

    Tek yapman gereken mutlaka ama mutlaka 6 ayda bir kontrollerini yaptırman. Kontrollerini aksatmadığın takdirde hiçbirşey olmayacaktır Allah'ın izni ile.
  • 18-01-2024, 02:46:28
    #14
    annem 4 kere anjiyo ve sonunda kalp pili ameliyatı oldu.ama annem sigara yüzünden hiç bırakamadı sigarayı kalp piline kadar.malesef insan en son zor aksiyona gelince tolumlu tavır koyuyor.korkmana gerek yok.güle güle ameliyat olsunsun gerekirse tabiii
  • 18-01-2024, 12:53:32
    #15
    Dostum selamlar. Aynı durum annemde de mevcut. 50 yaşında ev değiştirdiğimizde merdiven çıkamama ile karşımıza çıktı. Acil ameliyat diyen çok fazla doktor oldu ama ömür boyu kan sulandırıcı, riskler falan derken onaylamadık. Denizli'de baya işinde uzman bir kalpçi arabada motor yaptırmıyorsunuz kalp bu dedi. Bu yaşa kadar gelmiş çocuklukta olan bir durum belli dedi. Erken yorulma, sık nefes nefese kalma gibi çok sorunu oluyor ama kalp ameliyatı da büyük risk. Onun da tavsiyesi ile düzenli izliyoruz bizde. Tıp ilerliyor Adana'da bir profesör damardan girerek kapalı kapakçık ameliyatı yapıyormuş. Bu sıra onu kovalıyoruz. Hiç acele karar alma çok yeni ameliyat yöntemleri var araştır. Bu yaşta kalp ameliyatı olmak istemezsin.
  • 18-01-2024, 14:21:28
    #16
    ospakli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum selamlar. Aynı durum annemde de mevcut. 50 yaşında ev değiştirdiğimizde merdiven çıkamama ile karşımıza çıktı. Acil ameliyat diyen çok fazla doktor oldu ama ömür boyu kan sulandırıcı, riskler falan derken onaylamadık. Denizli'de baya işinde uzman bir kalpçi arabada motor yaptırmıyorsunuz kalp bu dedi. Bu yaşa kadar gelmiş çocuklukta olan bir durum belli dedi. Erken yorulma, sık nefes nefese kalma gibi çok sorunu oluyor ama kalp ameliyatı da büyük risk. Onun da tavsiyesi ile düzenli izliyoruz bizde. Tıp ilerliyor Adana'da bir profesör damardan girerek kapalı kapakçık ameliyatı yapıyormuş. Bu sıra onu kovalıyoruz. Hiç acele karar alma çok yeni ameliyat yöntemleri var araştır. Bu yaşta kalp ameliyatı olmak istemezsin.
    Selamlar,
    Sizlere de geçmiş olsun
    Şuanlık benim için ameliyatlık bir durum yok hocam, sadece biraz kafama taktım şuan kapağımdaki kaçak çok az ve daralma da çok az
    Ama biraz kafaya taktım ilerleyen zamanlarda gerekirse ne yaparız diye, ama bende belirttiğiniz yöntemi gördüm araştırma yapacağım teşekkürler
    Ama damardan girerek ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum, gördüğüme göre koltuk altından dahi yapılan ameliyat riski ve gördüğüme göre kapağı damara dikişleyerek tutturuyorlar damardan girerek dikiş atılmıyor sanırım, ameliyat biraz daha sağlıklı olur diye düşünüyorum ben