• 08-01-2024, 18:11:18
    #1
    İlk defa Apple ekosistemine dahil bir cihaz (Macbook Air M1) satın aldım ve açıkçası kullanmaya başladıktan sonra bu ekosistemin, gereğinden fazla para odaklı olduğunu düşünmeye başladım. Mesela Final Cut Pro diye bir yazılım var, 9999.99 TL. Veya en basitinden, iCloud'da bir şey depolayacaksınız diyelim, 5 GB alan veriyor size. Bunun üstü ise aylık ücrete taabi. Ücretler düşük olsa da yine de 5 GB ile sınırlandırılmak hoşuma gitmedi.

    Öte yandan teknik servisin sadece İstanbulda olması gibi bir durum var. Cihazın başına bir şey gelirse (ki gelir mi bilmiyorum, dayanıklı cihaz olduğu söyleniyor) kargolayacağız edeceğiz falan.

    Bu ve buna benzer bir sürü hoşuma gitmeyen şey oldu. Ha, artısı yok mu, illa ki var. Ses, görüntü kaliteli, silikon işlemcisi var bilmem ne falan ama, siz medya sektöründe çalışan bir profesyonel değilseniz bunların "aşırı kaliteli" olması sizi ne kadar etkiler bilemiyorum. Oyun oynayan biri değilim ama gaming'te zaten Windows ile yarışamaz.

    Tüm bunlar beni bir arayışa soktu ve uzun yıllardır bilgisayar kullanıcısı olmama rağmen Linux dünyasıyla daha yeni yeni tanıştım ve açıkçası çok hoşuma gitti. Sonra Richard Stallman üstadın "ücretsiz/özgür yazılım" felsefesini öğrendim biraz, hoşuma gitti. Adam refurbished (yenilenmiş) bir Lenovo Thinkpad kullanıyor mesela

    Gittim VirtualBox'a bir Linux Mint kurdum. Tasarım açısından olsun, performans açısından olsun, gayet hoş işletim sistemleriymiş bu Linux distroları.

    Bu Macbook'u Amazon'a iade etsem Amazon'u zarara sokmuş olur muyum, onu da bilmiyorum (ki bunu yapmak istemem). Cihaz sıfır olmaktan çıkıyor çünkü. Milyarder falan da olsa yazık Jeff Abi'ye.
  • Kabul Edilen Cevap
    • weaver adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      İlk defa Apple ekosistemine dahil bir cihaz (Macbook Air M1) satın aldım ve açıkçası kullanmaya başladıktan sonra bu ekosistemin, gereğinden fazla para odaklı olduğunu düşünmeye başladım. Mesela Final Cut Pro diye bir yazılım var, 9999.99 TL. Veya en basitinden, iCloud'da bir şey depolayacaksınız diyelim, 5 GB alan veriyor size. Bunun üstü ise aylık ücrete taabi. Ücretler düşük olsa da yine de 5 GB ile sınırlandırılmak hoşuma gitmedi.

      Öte yandan teknik servisin sadece İstanbulda olması gibi bir durum var. Cihazın başına bir şey gelirse (ki gelir mi bilmiyorum, dayanıklı cihaz olduğu söyleniyor) kargolayacağız edeceğiz falan.

      Bu ve buna benzer bir sürü hoşuma gitmeyen şey oldu. Ha, artısı yok mu, illa ki var. Ses, görüntü kaliteli, silikon işlemcisi var bilmem ne falan ama, siz medya sektöründe çalışan bir profesyonel değilseniz bunların "aşırı kaliteli" olması sizi ne kadar etkiler bilemiyorum. Oyun oynayan biri değilim ama gaming'te zaten Windows ile yarışamaz.

      Tüm bunlar beni bir arayışa soktu ve uzun yıllardır bilgisayar kullanıcısı olmama rağmen Linux dünyasıyla daha yeni yeni tanıştım ve açıkçası çok hoşuma gitti. Sonra Richard Stallman üstadın "ücretsiz/özgür yazılım" felsefesini öğrendim biraz, hoşuma gitti. Adam refurbished (yenilenmiş) bir Lenovo Thinkpad kullanıyor mesela

      Gittim VirtualBox'a bir Linux Mint kurdum. Tasarım açısından olsun, performans açısından olsun, gayet hoş işletim sistemleriymiş bu Linux distroları.

      Bu Macbook'u Amazon'a iade etsem Amazon'u zarara sokmuş olur muyum, onu da bilmiyorum (ki bunu yapmak istemem). Cihaz sıfır olmaktan çıkıyor çünkü. Milyarder falan da olsa yazık Jeff Abi'ye.
      Richard M. Stallman üstad ile 2013 yılında Ankara'da Hacettepe üniversitesinde katıldığı konferansta tanışma fırsatı bulmuştum. Felsefesi ile bilgisi ile dünyaca ünlü olmasına rağmen sıfır egosuyla o gün bir kez daha hayran olmuştum kendisine ki kendisi için o konferansa istanbul'dan ankaraya gitmiştim. Forumda bu mesajı görmek beni oldukça mutlu etti.
  • 08-01-2024, 18:16:59
    #2
    Eğer sizin için macbook un fazla geldiğini ve sizi kısıtladığını düşünüyorsanız iade edin gitsin paranız size kalır, merak etmeyin jeff abi zarar etmez.

    Linux'u gerek hızı, tasarımı, istediğiniz yapabilmene olanak sağlamasını çok seviyorum. özgür yazılım felsefesini de aynı şekilde seviyorum. VirtualBox harici bir bilgisayarda test etme şansınız varsa yükleyip 3-4 gün deneme yapın.
  • 08-01-2024, 18:17:34
    #3
    İade edin matebook alın 1tb lik kafanız rahat olsun yerinizde olsam bunu yapardım.
  • 08-01-2024, 18:22:48
    #4
    kuklux adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer sizin için macbook un fazla geldiğini ve sizi kısıtladığını düşünüyorsanız iade edin gitsin paranız size kalır, merak etmeyin jeff abi zarar etmez.

    Linux'u gerek hızı, tasarımı, istediğiniz yapabilmene olanak sağlamasını çok seviyorum. özgür yazılım felsefesini de aynı şekilde seviyorum. VirtualBox harici bir bilgisayarda test etme şansınız varsa yükleyip 3-4 gün deneme yapın.
    Kısıtladığını kesinlikle düşünüyorum hocam. Ya işin yazılım kısmını geçtim daha USB portu yok, HDMI falan hiç girmiyorum zaten oraya. Laptopa klavye takmak istiyorsak gidip bilmem kaç bin liraya klavye alacağız. Bu ve bunun gibi daha nice şey bana mantıklı gelmiyor.

    @miracuzunlar Thinkpad nasıl hocam?
  • 08-01-2024, 18:26:29
    #5
    Galiba ilk kullandığım backtrack linuxdu sonra bir çok farklı linux sistemleri kullandım.

    İade edin gitsin bence öyle bir hakkın var ise durma
  • 08-01-2024, 18:28:20
    #6
    weaver adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısıtladığını kesinlikle düşünüyorum hocam. Ya işin yazılım kısmını geçtim daha USB portu yok, HDMI falan hiç girmiyorum zaten oraya. Laptopa klavye takmak istiyorsak gidip bilmem kaç bin liraya klavye alacağız. Bu ve bunun gibi daha nice şey bana mantıklı gelmiyor.

    @miracuzunlar Thinkpad nasıl hocam?
    Arkadaşımda var bi kaç kez kullandım çok iyi hocam ekranı harika tasarımını aşırı beğendim matebook'un ve çok memnun onun kullandığı buydu; https://app.hb.biz/T3K25wZglSDs

    Macbook bencede çoğu şeyi kısıtlıyor ve hep masraf bide uyum problemi var.
  • 08-01-2024, 18:29:00
    #7
    weaver adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısıtladığını kesinlikle düşünüyorum hocam. Ya işin yazılım kısmını geçtim daha USB portu yok, HDMI falan hiç girmiyorum zaten oraya. Laptopa klavye takmak istiyorsak gidip bilmem kaç bin liraya klavye alacağız. Bu ve bunun gibi daha nice şey bana mantıklı gelmiyor.

    @miracuzunlar Thinkpad nasıl hocam?
    Macbook'a elim deymedi hiç bilmiyorum nasıldır ama bu kadar kötü hissettirdiyse gidip iade etmeniz en mantıklısı olur

    Debian tavsiyemdir
  • 08-01-2024, 18:35:05
    #8
    DJ_HarrY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Galiba ilk kullandığım backtrack linuxdu sonra bir çok farklı linux sistemleri kullandım.

    İade edin gitsin bence öyle bir hakkın var ise durma
    30 gün iade garantisi var hocam. Teşekkür ederim çok

    @miracuzunlar İnceliyorum da güzelmiş hocam. Ama içinde W11 değil de Freedos yüklü bir PC olsa daha da ucuz olurdu Öylesi var Amazon'da.

    @kuklux Herkesin zevki farklı tabi ki. Ama bahsettiğim gibi, bu kadar para odaklılık bana çok ters geldi.

    Hepsi birbirinden güzel hocam distroların. Başlangıç için Mint var, Ubuntu var sanırım ikisinden biriyle başlarım. Linux Torvalds'in kendisi Fedora kullanıyormuş. Siber güvenlikçiler Kali. Ama bordo bereli kişiselleştirme/rice meraklısı kardeşlerimiz de Arch sevdalısı oluyorlar
  • 08-01-2024, 18:43:00
    #9
    weaver adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    30 gün iade garantisi var hocam. Teşekkür ederim çok

    @miracuzunlar İnceliyorum da güzelmiş hocam. Ama içinde W11 değil de Freedos yüklü bir PC olsa daha da ucuz olurdu Öylesi var Amazon'da.

    @kuklux Herkesin zevki farklı tabi ki. Ama bahsettiğim gibi, bu kadar para odaklılık bana çok ters geldi.

    Hepsi birbirinden güzel hocam distroların. Başlangıç için Mint var, Ubuntu var sanırım ikisinden biriyle başlarım. Linux Torvalds'in kendisi Fedora kullanıyormuş. Siber güvenlikçiler Kali. Ama bordo bereli kişiselleştirme/rice meraklısı kardeşlerimiz de Arch sevdalısı oluyorlar
    Yol yakınken iade et Üstad. Zira alıştıktan sonra bırakamayıp hep daha iyisini almak isteyeceksin. Her yeni çıkardıkları modelde bir heyecanlanacaksın. Sonra ya acaba bu kadar para verilir mi diyeceksin ve yine de gidip alacaksın. Nereden mi biliyorum? Sanırım 18 yıldır başka bir ekosisteme geçememekten...