• 15-12-2023, 20:36:05
    #1
    Merhaba dostlar, babadan kalan İstanbul'da bir evimiz var. Arnavutköy civarında bulunan bu ev, babamın döneminde kiradaydı. Şu anda evde oturan kişi 10 yıldır burada ve kira 2022 Mart ayında 1200 TL iken, yapılan zam sonrasında 2800 TL'ye düşürüldü. Bu artisida ben 3500 isterken o 2500 teklif etti. Arada bir rakam olsun diye 2800 yaptik. Buna rağmen bana kapılar bocekleniyor diye kapı degsitirtti. 27 bin masraf yaptim. Ancak, şu anki piyasa koşulları göz önüne alındığında, çevredeki kira fiyatları 10-15 bin TL arasında değişiyor.

    Babam vefat etmeden önce , aidatlar ve kira artışları gibi konulara fazla karışmamıştım. Ancak, şu anda bina yeni olmasa da doğalgazlı ve 27 bin TL'ye kadar kapı değişikliği yapılmış durumda.

    Kirayı 8500 TL'ye çıkarmak istiyorum, ancak bu konuda çekincelerim var. Piyasa durumu göz önüne alındığında, kiracıya bu durumu nasıl açıklamalıyım? Bu tür bir konuşma hukuki sorunlara yol açabilir mi? Para konuşmaktan hoşlanmasam da, bu durumu nasıl ele almalıyım?

    Kiracıdan gelen yanıt :/

    Alıntı
    Ben 8750 teklif ettim
    X Kardeşim bi anda 5750 zam çok değil mi biz seninle tefe tüfe oranında konuşmuştuk. (geçen yıl 2800 yaparken tefe tüfe diye konustuk ama enflasyonun bu kadar artacağını ben bilemezdim.
    Kiraların bizde farkındayız. ama birden bu kadar zam olur mu ?
    diye yazmış


    Çevredeki ilanlar


    Görüş ve önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkür ederim.
  • 15-12-2023, 20:37:46
    #2
    10 seneyi geçtiyse koşulsuz çıkarma hakkınız var
  • 15-12-2023, 20:39:35
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Fiyatlar tamamen memurlara yönelik
  • 15-12-2023, 20:41:06
    #4
    Valla hocam çok insaflisiniz, benim ev sahibi kaç yıldır eski kapıyı değişecem diye bırakmadım çıkalım, bu senede kiralar uçtu diye günü geldiğinde kira 1500 binden on bin ve ben gelip taşınacam, evi boşaltın bir sürü hakaret vs, bende ef Tüfe oranında sözleşmemiz var maden yinede ifsasiz değilim sizin gibi son beş bin verebilirim dedim, bosaltmiyorum da keyfinize göre
  • 15-12-2023, 20:42:39
    #5
    Üyeliği durduruldu
    şu an kaldığım sitede kiralar 7-8 bin lira civarında ama emlakçılar 15-18 bin lira arasında ilan veriyorlar.
  • 15-12-2023, 20:42:41
    #6
    10 yıl ne zaman doluyor? İhtar çekip koşulsuz çıkarabilirsiniz. Yokuşa sürer mahkeme falan biraz uzar ama sonuçta çıkar ve zararına olur kiracının.
  • 15-12-2023, 20:44:37
    #7
    hsaat06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 yıl ne zaman doluyor? İhtar çekip koşulsuz çıkarabilirsiniz. Yokuşa sürer mahkeme falan biraz uzar ama sonuçta çıkar ve zararına olur kiracının.
    2011 de girdi çoktan dolmuştur. Evede düzgün bakıyor öyle mala mülke zarar verenlerden degil. 2 çocuğu var bu zamana kadar bir sorun yaşamadık. Ama kira hep ucuzdu
    ben ona göre yüksek teklif etsemde hep bir mücadele içindeyiz. Kendisini kirmakta istemiyorum ama bende hane gecindiriyorum :/
  • 15-12-2023, 20:45:54
    #8
    Kurumsal PLUS
    Sinnerman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 seneyi geçtiyse koşulsuz çıkarma hakkınız var
    Benim dükkanım kirada 10 yılı geçti ama biz her yıl yeni sözleşme yapıyoruz çıkarma hakkım varmıdır ?
  • 15-12-2023, 20:48:37
    #9
    İnsanlara yüz vermeyin.
    Değer vermeyin.
    İyilik göstermeyin.

    Malesef iyilikten insanlar anlamıyor. Gün gelir öyle bir laf söyler ki kişiyi ucuza oturduğun için kendine kızarsın. Bu sene kapı değiştirirsin seneye doğalgazı sonra bir yerden su patlar vs sorun bitmez. Aldığın kirayı bunlara verir , uğraştığın ile kalırsın.

    Sen 1200den 3500 yapmak yerine 10 bin deseydin abi yapma etme 8 bine anlaşalım diyecekti. Başka şansı yok çıksa 15 bin verecek. Ama 3500 ucuz olmasına rağmen ne koparsam kaardır diyip 2800'e indirir üstüne evdeki en ufak hasarda bize size söyler verdiği 3 kuruşuda geri almaya çalışırlar.

    Babamın kiracılarda sizin gibi çok ucuza oturuyor. 20k emsal yerde 5k dedik 3500'e çektiler. Peşinden gidip 1m TLye araç aldı