• 15-12-2023, 09:36:06
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    zerkac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aileniz ve sizin bunun sizi kaldırıp kaldıramayacağınız ön planda olmalı hocam, devri sağlayacak arkadaş kabul ederse, ki bence kabul eder sonuçta bir para bağlanacak, 1 gün yanında zaman geçirin. Aklınıza o zaman yatar ya da yatmaz
    Öyle yapmayı düşünüyorum hocam bende.

    xidecn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büfe işinde eleman olmaz hocam, bunu yaklaşık 20 sene bursada büfe işletmiş birisi olarak söylüyorum.
    Bu büfexilik işinin çok garip incelikleri var. Tüm tedarikçilerle aranızı iyi tutmalısınız. Tüm tedarikçilerin size zamanında gelmesini sağlamalısınız, aynı ürün için tek tedarikçiyle çalışmamanız lazım fakat çalıştığınız her tedarikçiden haftalık, aylık duruma göre mal almanız lazım. Her zaman en iyi fiyatı veren tedarikçiyle çalışmak karlı olmayabiliyor, artık çok kalmasa da eskiden toptancı denilen 1-2 kişiyle çalışmak da önemli .Mesela basit bir ‘çakallık’ söyleyeyim, eğer tedarikçiye parayı gününde verirseniz tedarikçi size sizin ihtiyacınız olduğunda değil, kendi ihtiyacı olduğunda gelir. Borç takmak anlamında söylemiyorum , örneğin 1kutu redbull aldınız 1030 tl civarı , yanına sürekli satılan 10 koli su aldınız, abi kasada 1000 lira çıktı suların parasını haftaya geldiğinde vereyim dediğinizde o adamın haftaya hangi gün hangi saatte geleceğini bilirsiniz. Nakit verirseniz o tedarikçinin o gün ödeme yapması gerekiyorsa garanti paraya gider size gelmek yerine gibi gibi. Diyeceksin ki ya bir gün geç gelse ne olur? O gün redbull almaya gelen kişi bir daha burada yoktu diye gelmez, süper market işletmiyorsunuz.
    Büfeyi devraldığınızda eski sahibinin en az 1 hafta , mümkünse 2 hafta sizin yanınızda durmasını isteyin ki bu tarz incelikleri size uygulamalı göstersin
    Hocam devir ücreti hakkında ne diyorsunuz peki 450 bin TL uygun mu sizce ?

    ismailgokcek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @xidecn; hocamın söylediklerine ek olarak, onların söyledikleri rakamlara, işlevselliğe vs. kulak asmayın. Devir almaya niyetliyseniz, devir almadan önce 2 hafta onun yanında olup işi takip edin derim. 3 yıl İstanbul'un 3 farklı bölgesinde market işletmesini yaptık. Ondan dolayı, bir de hevesinizi kırmak istemem ama yaşadıklarıma göre söyleyebilirim ki; eğer vücut ve mental açıdan kaldıramayacağınızı düşünüyorsanız hiç bulaşmayın derim. İnsanı çok kötü yıpratıyor, hele birde tek başınaysanız geçmiş olsun.
    O şekilde yapıcam hocam evet bugün görüşücem

    aslantr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla bende bursadayım ama hiç benlik değil bu iş gecen gündüzün yok, hayatın çalışmakla geçicek, hadi birini koydun dükkana diyelim gözün arkada kalmıcak mı , iskenderin sahibini tanıyorum bursada en büyük , 30 yıllık elemanları dolandırdı haberlere çıktı, hala daha ufak tefek kırpıntı duyumları almıştım her neyse olayın bu yönünü geçtim hocam. Kendinizi bağlayacaksanız yıllarca bu işe girin derim, kendimi kitlemem gerekiyor yazmışsınız, eğer yarın öbürgün bunalıcaksanız girmeyin derim, kolay işler değil.
    Kolay para yok abi aylık 50 K para kazanmak istiyorsam bu yola girmem lazım
  • 15-12-2023, 09:42:06
    #11
    Hocam büfe dükkanmı yoksa belediyeyemi ait
  • 15-12-2023, 09:45:24
    #12
    silent34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam büfe dükkanmı yoksa belediyeyemi ait
    Belediye'ye ait bir büfe hocam devren kiralayacağım
  • 15-12-2023, 09:49:45
    #13
    MedyaBayiniz33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belediye'ye ait bir büfe hocam devren kiralayacağım
    Belediye seçimleri var hocam, bence acele etmeyin. belediyelerin işi belli olmaz seçimi bekleyin derim.
  • 15-12-2023, 09:52:36
    #14
    silent34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belediye seçimleri var hocam, bence acele etmeyin. belediyelerin işi belli olmaz seçimi bekleyin derim.
    Hocam kendimi bildim bileli o büfe orada, bursalıyım diyip oradan alışveriş yapmamış insan yoktur. o kadar işlek caddedeki bir büfeyi kaldırma ihtimalleri yok.
  • 15-12-2023, 09:52:58
    #15
    Tek başınıza iseniz tutmayın.
    - Elemanla iş yürümez; bu işin hastalığı var, yolu var, ekstra sizin işleriniz de olacak
    Zaten yol da uzak demişsiniz, yol yıpratır, neffes almadan çalışmak da sizin vücudu bozar.
  • 15-12-2023, 09:54:12
    #16
    MedyaBayiniz33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kendimi bildim bileli o büfe orada, bursalıyım diyip oradan alışveriş yapmamış insan yoktur. o kadar işlek caddedeki bir büfeyi kaldırma ihtimalleri yok.
    Doğrudur bilmediğimden sordum inşallah hakkınızda hayırlısı olsun.
  • 15-12-2023, 09:56:25
    #17
    ziynetorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tek başınıza iseniz tutmayın.
    - Elemanla iş yürümez; bu işin hastalığı var, yolu var, ekstra sizin işleriniz de olacak
    Zaten yol da uzak demişsiniz, yol yıpratır, neffes almadan çalışmak da sizin vücudu bozar.
    Bilader var, 20 yaşında tek güvencem o zaten
    Motosiklet var hocam aslında soğuk hava da binilmez sadece onun harici günlük 1 saat git gelim olur motor ile
  • 15-12-2023, 10:39:25
    #18
    MedyaBayiniz33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam devir ücreti hakkında ne diyorsunuz peki 450 bin TL uygun mu sizce ?
    Bence hazır bir işletme almak için gayet makul fiyat bugün 450.000 tl karşılığında 2010 model orta halli bir araba alınmıyor desek yeridir.