• 29-11-2023, 01:02:22
    #10
    Size karışmak gibi olmasın ama ben olsam vatandaş vazgeçse bile kaporasını geri veririm o para bana yaramaz bu benim görüşüm.
  • 29-11-2023, 01:02:50
    #11
    akglslnt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aklımdaki eğer perşembe günü aksilik çıkarsa ptesiye kadar beklemek
    Aynen hocam, kişiye mutlaka belirtin bunu ama. Bak söz verdin bgün için olmadı, pazartesiye kadar müsaade edebilrim. Sonuçta benim de paraya ihtiyacım var aracı satmam lazım vs. Pazartesi alamzsanız ksurua bakmayın başkasına satarım arabayı sizi daha fazla bekleyemem diye. Sonradan vay şöyle böyle başınız ağrımasın
  • 29-11-2023, 01:05:37
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Verilmez kardeşim. al 10 bin lirayı çatır çatır ye...

    Sonradan uydurulan yazılı olmayan ticaret kuralı! bazıları da ticaret ahlakı der :/

    Kaporanın amacı nedir alıcının ciddiyeti ve güven oluşturma. Alıcının işlemi gerçekleştirme konusunda ciddi olduğunu gösterir, alıcı ve satıcı arasında güven oluşturarak işlemlerin ilerlemesini sağlar. Bazı durumlarda, eğer satış işlemi gerçekleşmezse ve bunun nedeni alıcıdan kaynaklanıyorsa, kapora iade edilmeyebilir.

    Birde madalyonun öteki yüzü var o da şu o süre içerisinde senin aracı bi şey oldu, sabah notere giderken kaza yaptın o zaman çok sevdiğin 10 bin lirayı seve seve vermek zorundasın.

    Not: Kapora vermemde almamda. Malın iyiyse alıcısı vardır her zaman...
  • 29-11-2023, 01:05:40
    #13
    Project10 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size karışmak gibi olmasın ama ben olsam vatandaş vazgeçse bile kaporasını geri veririm o para bana yaramaz bu benim görüşüm.
    Hocam o da bir bakış açısı elbette ama piyasanın gerçekleri var bir de. Araç piyasası zaten durgun. Hocam kaç tane alıcıyı geri çevirdi. Belki de bu adamı beklediği için satamayacak arabasını elinde kalacak, veya ederinden ucuza vermek zorunda kalacak. Kapora veren kişi, bunları göze alarak kapora vermeli diye düşünüyorum ben de. Ben bugün aracımı 30 bin lira zararla satsam kimin umrunda olur ki
  • 29-11-2023, 01:08:27
    #14
    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o da bir bakış açısı elbette ama piyasanın gerçekleri var bir de. Araç piyasası zaten durgun. Hocam kaç tane alıcıyı geri çevirdi. Belki de bu adamı beklediği için satamayacak arabasını elinde kalacak, veya ederinden ucuza vermek zorunda kalacak. Kapora veren kişi, bunları göze alarak kapora vermeli diye düşünüyorum ben de. Ben bugün aracımı 30 bin lira zararla satsam kimin umrunda olur ki
    Hocam kaporanın anlamı al bu 10k senin, "ben senin parayı tamamlayana kadar aracı başkasına satma" dır. O süre içinde başkasına aracınızı satıp nakdinizi alabilirdiniz. Fakat bekliyorsunuz.

    Ticaretiniz şimdiden hayırlısı olsun. Ben de 1.5 tsi passat düşünüyorum yakın zamanda bana da dua edin )
  • 29-11-2023, 01:10:59
    #15
    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o da bir bakış açısı elbette ama piyasanın gerçekleri var bir de. Araç piyasası zaten durgun. Hocam kaç tane alıcıyı geri çevirdi. Belki de bu adamı beklediği için satamayacak arabasını elinde kalacak, veya ederinden ucuza vermek zorunda kalacak. Kapora veren kişi, bunları göze alarak kapora vermeli diye düşünüyorum ben de. Ben bugün aracımı 30 bin lira zararla satsam kimin umrunda olur ki
    valla kayseriden bugün birisi aradı abi hemen 50bin kapora atayım şuanki arkadaşın kaporasını geri ver şuanki arkadaşın masrafı varsa onlarıda karşılayacam yeterki geleyim dedi. Doğal olarak kapora aldıgım için Reddettim. eğer aksilik olur satamazsam üzülürüm valla o anki duyguylada istesede vermem galiba kaporayı bilmiyorum. Neyse bunlar kötü ihtimaller hocam hayırlısıyla insallah persembe hallolur baya heyecqnlıyım ilk ticaretim 😊
  • 29-11-2023, 01:13:34
    #16
    SauRonn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kaporanın anlamı al bu 10k senin, "ben senin parayı tamamlayana kadar aracı başkasına satma" dır. O süre içinde başkasına aracınızı satıp nakdinizi alabilirdiniz. Fakat bekliyorsunuz.

    Ticaretiniz şimdiden hayırlısı olsun. Ben de 1.5 tsi passat düşünüyorum yakın zamanda bana da dua edin )
    inşallah alırsınız hocam 1.5ler çpk iyide fiyatları yüksek. Yoksa süper kaçıyor araba 😄 bende 1.2 golf alacagım şnsallah
  • 29-11-2023, 01:13:38
    #17
    akglslnt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla kayseriden bugün birisi aradı abi hemen 50bin kapora atayım şuanki arkadaşın kaporasını geri ver şuanki arkadaşın masrafı varsa onlarıda karşılayacam yeterki geleyim dedi. Doğal olarak kapora aldıgım için Reddettim. eğer aksilik olur satamazsam üzülürüm valla o anki duyguylada istesede vermem galiba kaporayı bilmiyorum. Neyse bunlar kötü ihtimaller hocam hayırlısıyla insallah persembe hallolur baya heyecqnlıyım ilk ticaretim 😊
    Hayırlı olur hocam inşallah. Aracın değeri ne kadar bilmiyorum ama 10k fena bir kapora değil. Ciddi alıcı olmasa vermezdi o kadar meblağ. Zamanında gelir alır inşallah Siz yine de arayan kişilere deyin ki "arkadaştan kapora aldım, satın almazsa dönüş yapayım size" kapısını açık bırakın
  • 29-11-2023, 01:14:42
    #18
    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı olur hocam inşallah. Aracın değeri ne kadar bilmiyorum ama 10k fena bir kapora değil. Ciddi alıcı olmasa vermezdi o kadar meblağ. Zamanında gelir alır inşallah Siz yine de arayan kişilere deyin ki "arkadaştan kapora aldım, satın almazsa dönüş yapayım size" kapısını açık bırakın
    Araç 590bin tl ben 1-2bin kapora olur diye düşünüyordum direk kendisi 10bin söyledi bnde tmm dedim. Ki bunun yanına 4900 Tl eksper ödedi bencede göze almaz 🤔