• 05-11-2023, 13:16:38
    #1
    Gerekli cevaplar alındı teşekkürler.#
  • 05-11-2023, 13:20:09
    #2
    Seni ödüllendirmeleri gerekiyor 11 bin tl için nasıl vergimi veririm diyorsun. Helal olsun.
  • 05-11-2023, 13:20:46
    #3
    Bionluk komisyonunu çıkarıp sizin çektiğiniz tutarı müşterinize fatura olarak kesmelisiniz. Toplu değil tek tek tutarları kesmeniz gerekiyor. Bilgim bu yönde.
    • Ts3Destek
    Ts3Destek bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 05-11-2023, 13:24:29
    #4
    okan1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Seni ödüllendirmeleri gerekiyor 11 bin tl için nasıl vergimi veririm diyorsun. Helal olsun.
    Hocam eğer kazandığımı aşmayacak şekilde vergisini verebileceğim bir yöntem var ise tabiki ödemek isterim çünkü ilerde bu ödemeler nerden geldi vs vs diye günün birinde vergi dairesine yolumuz düşebilir o yüzden ödemek isterim elbette.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bionluk komisyonunu çıkarıp sizin çektiğiniz tutarı müşterinize fatura olarak kesmelisiniz. Toplu değil tek tek tutarları kesmeniz gerekiyor. Bilgim bu yönde.
    Fatura kesmek için şirket vs kurmak gerekiyor sanırım ? burdada bağkur vs giderler çektiğimin üstüne çıkıyor gibi.
  • 05-11-2023, 13:28:54
    #5
    Merhaba, hocam bu konuyu böyle forumlarda hem açmayın allah korusun sıkınte hem de net cevap almanız imkansız. Bunu birilerinin oturup anlatması lazım. Ben kısa cevap vermeye çalışayım. Şu an emekliyim ancak 31 yıllık mali müşavirim. Yani öylesine yazmıyorum emin olun. Ben de şu an websitelerimden tanıtım yazısı satıyorum ama anında vergi levhamı aldım kayıt oldum maliyeye bilginize.

    Şimdi verdiğiniz tablonun hiç bir önemi yok bakın konu çok net, her hangi bir işten satıştan hizmet, ürün, ..., ..., ... n e satarsanız satın ne hizmeti verirseniz verin hesabınıza 1 TL bile girse bunun için maliyeye kayıt olma zorunluluğunuz var konunun cevabı bu kadar basit.

    Ama işte girmedim kayıt bu durumda ne olur vs vs vs bunun cevabı bilinemez. Maliye yakalayamazsa hiiççççç bir şey olmaz konu kapanır gider.

    Ama maliye sizi diyelim bu tablodan dolayı şikayet veya başka bir sebeple 5 yıl sonra yakaladı diyelim ne olur biliyormusunuz? 5 yıl geri dönük res'en kayıt açar 5 yıl geri dönük boş beyanname vermek vs MİLYON TL tutar cezası.

    Ben bunu yazdığım zaman birileri çıkıp işte benim amcamın oğlu 12 yıldır kayıtlı değil bir şey olmuyor diyor İşte diyorum ya kardeşim yakalanmazsa olmuyor.

    Başka bir örnek daha vereyim belki işine yarayan dostlarımız olacaktır. Mesela tekstilci olsun örnek her şeyi tamam, maliye kaydı var fatura kesiyor, bağkurunu ödüyor vs vs vs vs. Ama bu tarz işlerde de (örnek olsun diye veriyorum), mesela Zeytinburnu tekstil piyasasındaki işlerin % 99'u faturasız dönüyor. Özetle vergi levhası olan esnafın hesabına 10 milyon TL giriyor. Ama 1 milyon TL fatura kesiyor. İşte diyor bak bana birşey olmadı. Ola ki bir şikayet olup maliye tüm banka ekstrelerini istediğinde hesaplanacak cezayı şimdiye kadar o aradaki kesilmeyen faturanın cezasını ödeyemez iflas eder.

    Dediğim gibi benim ricam hımmm o zaman .... nasıl oluyor, ,,,,, de ne yapabiliriz demeden çevrenizde ofisi olan bir müşavire girin bir çayınızı için 2 soru sormak istiyorum derseniz size bence konuyu benim anlattığım gibi riskleriyle anlatacaktır.

    Herkese iyi forumlar.

    Kamu spotu: Ayrıca unutmayılım, vergi kutsaldır.
  • 05-11-2023, 13:28:57
    #6
    Ts3Destek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam eğer kazandığımı aşmayacak şekilde vergisini verebileceğim bir yöntem var ise tabiki ödemek isterim çünkü ilerde bu ödemeler nerden geldi vs vs diye günün birinde vergi dairesine yolumuz düşebilir o yüzden ödemek isterim elbette.


    Fatura kesmek için şirket vs kurmak gerekiyor sanırım ? burdada bağkur vs giderler çektiğimin üstüne çıkıyor gibi.
    Genç girişimcilikten yararlanırsanız 1 yıl bağkurunuz devlet tarafından ödenir. Giderler aylık 1 - 2 k arası olur.
    Düzenli gelir elde etmiyorsanız yılda 3 - 5 ödeme civarı alıyorsanız arazi kazanca giriyor ve vergi vermeniz gerekmiyor. Ancak düzenli ödeme alıyorsanız şirket kurmanız gerekiyor.

    Daha ucuz yolu ingilterede kurmak. tr kartlara aktarırken 18% vergi veriliyor sadece bildiğim kadarıyla.

    https://kolektifhouse.co/komag/genc-...%C4%B1d%C4%B1r.

    https://intvrg.gib.gov.tr/hazirbeyan...3%A2s%C4%B1lat.
    • Ts3Destek
    Ts3Destek bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 05-11-2023, 13:33:00
    #7
    Bu kadar küçük rakamlar için şirket açmanız vs uygun değil. Çok masraflı olur. Bir muhasebeci ile görüşüp eğer serbest meslek makbuzu vs düzenlerseniz bir sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum. (şirket sahibiyim durumunuzu tam bilemem sadece fikrimi yazdım.)
  • 05-11-2023, 18:42:40
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Genç girişimcilikten yararlanırsanız 1 yıl bağkurunuz devlet tarafından ödenir. Giderler aylık 1 - 2 k arası olur.
    Düzenli gelir elde etmiyorsanız yılda 3 - 5 ödeme civarı alıyorsanız arazi kazanca giriyor ve vergi vermeniz gerekmiyor. Ancak düzenli ödeme alıyorsanız şirket kurmanız gerekiyor.

    Daha ucuz yolu ingilterede kurmak. tr kartlara aktarırken 18% vergi veriliyor sadece bildiğim kadarıyla.

    https://kolektifhouse.co/komag/genc-...%C4%B1d%C4%B1r.

    https://intvrg.gib.gov.tr/hazirbeyan...3%A2s%C4%B1lat.
    Hocam genç girişimcilik için sanırım yaşı geçtik malesef. Dediği gibi bionluk tarafından ayda 2-3 max çekim oluyor 3 yıldada 11bin kadar çekmişim.

    SezerHayat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kadar küçük rakamlar için şirket açmanız vs uygun değil. Çok masraflı olur. Bir muhasebeci ile görüşüp eğer serbest meslek makbuzu vs düzenlerseniz bir sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum. (şirket sahibiyim durumunuzu tam bilemem sadece fikrimi yazdım.)
    Teşekkür ederim hocam serbest meslek makbuzu olayını bir araştırıyım.
  • 05-11-2023, 18:48:51
    #9
    sunucuoptimizasyon.com
    Gerekenler yazılmış.

    Normal şartlarda internet üzerinden 1 lira bile kazansanız bunu vergilendirmekle yükümlüsünüz, bionluk üzerinden yaptığınız işler ve aldığınız paralar için de komisyonlar düşüldükten sonra elinize net geçen paraya göre fatura kesmeniz gerekir.

    Serbest meslek makbuzu internet üzerinden verilen hizmetleri kapsamaz. Yani internet üzerinden verdiğiniz hizmetler için fatura yerine serbest meslek makbuzu kesemezsiniz.

    3 yılda kazanılan 11 bin lira para vergi dairesinin dikkatini çekmez, biri gider şikayet ederse belki çağırırlar. Kafaya takılacak bir durum yok özetle.