Emekli olma hakkında
13
●290
- 15-09-2023, 22:39:37Üyeliği durdurulduMerhaba arkadaşlar aklıma bı soru takıldı sizle paylaşmak istedim şimdi emekli olmak şartı 5k gün ve 55 yaş biliyorum sigortaya yatırılan para tam olarak ne oluyor onu çekebilir miyiz veya 55 yaşıma kadar çalışmadan sırf 1 ay sigorta yattı diye emekli olunur mu
- Kabul Edilen Cevap
- 0 Beğeni
-
- 15-09-2023, 23:52:09Üyeliği durdurulduNasıl yani anlamadımSoviet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-09-2023, 01:04:51Emeklilik şartları şu şekilde;
Kadın ise 50, erkek ise 55 yaşını doldurmamış olmakla beraber, kadın ise 20, erkek ise 25 yıldan beri sigortalı bulunması ve en az 5000 gün, malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları primi ödemiş olma şartlarını yerine getirenler, yaşlılık aylığına hak kazanacaklardır.
Yani erkekler için minimum 25 yıllık aktif sigortalılık gerekiyor ve minimum 5000 prim günü ödediğinizde emekli olabilirsiniz fakat 5000 gün prim ile çok düşük bir maaş alırsınız. Bu sgk üzerinden emeklilik için geçerli yani bir yerde çalışıyorsanız 4a sigortalı oluyorsunuz şartlar yukardaki gibi.
Kendi primlerinizi kendiniz ödediğiniz bağkur 4b sisteminde yaş ve prim şartları biraz daha ağır, ayrıca kademeli sistem var 1999 öncesi farklı 2008 öncesi farklı sonrası farklı şartlar içeriyor ve her çıkan düzenlemede emeklilik şartları daha da zorlaşıyor.
Bir ara hükümet sgk ile bağkurluların emekli olma şartlarını eşitleyecekti ama yalan oldu sanırım. - 16-09-2023, 01:24:49Üyeliği durdurulduGünlük 400₺ yatıyor bu iyi mi ve bu pirinleri napabilirim çekebilir mıyım çeksem veya sağlıkta harcarsam etkiliyor mu emeklilik maaşıElazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-09-2023, 09:20:07400 tl ne yatıyor?ismailadem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Siz bir yerde mi çalışıyorsunuz kendi primlerinizi kendiniz ödüyorsunuz? Sizin durumu pek anlayamadım. - 16-09-2023, 12:32:03Üyeliği durdurulduİş yeri yatıyor sigorta primiElazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-09-2023, 12:47:45Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Aylık yatırılan prim tutarına göre emekli olduğunuzda alacağınız maaş yükselir. Ama söylediğimiz gibi minimum 5000 gün prim yatırmaları gerekir, yaş şartını da doldurduktan sonra emekli olabilirsiniz. Tabi ilk sigorta girişiniz önemli sigorta giriş tarihine göre şartlar değişiyor.ismailadem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yatırılan primleri toplu şekilde geri alma şansınız var ama bazı şartlar var diye biliyorum sgk'ya gidip sormanız gerek. - 16-09-2023, 12:49:29Üyeliği durdurulduTamamdır hocam anladım çok teşekkür ederim 🥰Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle