• 15-09-2023, 11:26:17
    #1
    Arkadaşlar merhaba, 20/B sosyal içerik üreticileri kapsamında %15 stopaj uygulayarak adsense gelirlerini vergilendirmek mümkün. Fakat bağkur da ödememiz gerekiyormuş, ben bağkur olmadığını düşünerek vergi dairesinden başvuru yaptım. Banka hesabını açmadım, herhangi bir ödeme de almadım. Bağkur muafiyet belgesinden itibaren direkt başlar mı yoksa hesabı açıp ödeme almaya başlamış olmam mı lazım?
  • 15-09-2023, 11:36:30
    #2
    İnteraktif vergi dairesinden bile başvurduysaniz başvurdugunuz gün bağkurunuz başlar.

    İptal etmek istersenizde bağkur oldugunu bilmiyordum açiklamasiyla iptal edebilirsiniz istisna belgenizi bağkur borcunuzu ödeyip çikarsiniz 5 gündür aktif ise 5 günlük bağkur çikacaktir.
  • 15-09-2023, 11:41:22
    #3
    miracuzunlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnteraktif vergi dairesinden bile başvurduysaniz başvurdugunuz gün bağkurunuz başlar.

    İptal etmek istersenizde bağkur oldugunu bilmiyordum açiklamasiyla iptal edebilirsiniz istisna belgenizi bağkur borcunuzu ödeyip çikarsiniz 5 gündür aktif ise 5 günlük bağkur çikacaktir.

    Selamlar teşekkür ederim cevabınız için. İnternet üzerinden iptal edebiliyor muyum vergi dairesine gitmem gerekli mi?
  • 15-09-2023, 11:43:58
    #4
    RESOLVED adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar teşekkür ederim cevabınız için. İnternet üzerinden iptal edebiliyor muyum vergi dairesine gitmem gerekli mi?
    İnteraktif vergi dairesinden iş bitirme diye panel vardi sanirsam 6 ay önce yapmiştim ordan dilekce aciklamasi yapip yapabiliyordunuz ben youtube uzerinden bi videodan bakip yapmiştim hocam ama yapilabiliyor.

    Buna ek ödeme alip almamaniz önemli degil istisna belgeniz var ise bağkurunuz başliyor ve bağkuru ödemek zorunda kaliyorsunuz yoksa faiz biniyor 1 hafta sgk da ugraştik 23 günlük bağkuru en sonunda faizli şekilde ödemiştik bu sistemi kim düşünüp yaptıysa işe yaramaz sistem olduğu açik ve belli ha şirket acmissin ha bunu ikisininde masrafi hemen hemen ayni.
  • 15-09-2023, 11:50:24
    #5
    miracuzunlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnteraktif vergi dairesinden iş bitirme diye panel vardi sanirsam 6 ay önce yapmiştim ordan dilekce aciklamasi yapip yapabiliyordunuz ben youtube uzerinden bi videodan bakip yapmiştim hocam ama yapilabiliyor.

    Buna ek ödeme alip almamaniz önemli degil istisna belgeniz var ise bağkurunuz başliyor ve bağkuru ödemek zorunda kaliyorsunuz yoksa faiz biniyor 1 hafta sgk da ugraştik 23 günlük bağkuru en sonunda faizli şekilde ödemiştik bu sistemi kim düşünüp yaptıysa işe yaramaz sistem olduğu açik ve belli ha şirket acmissin ha bunu ikisininde masrafi hemen hemen ayni.
    Kayıt olurken kendi kendime vay be nadir güzel şeylerden emeği geçenlerden Allah razı olsun demiştim. Kayıt oldum youtube'dan çıktı alıp almamam gerektiğine bakarken bir sürü şey öğrendim. Sonucunda da kapatmak zorunda kaldım. Çok garip bir durum.
    Şimdi iş bırakma bildiriminde bulundum, sonra da sanırım 3 günlük bağkur prim borcunu ödeyeceğim. Başka yapmam gereken bir şey var mı acaba?
  • 15-09-2023, 12:06:35
    #6
    yani bu işin bağkur kısmı varsa normal şirketten farkı ne ki?? şahıs şirketi açarsın hiç değilse normal şirketin olur. hatta ilk defa şirket açıyorsan devlet öder 1 yıl bağkurunu.
  • 15-09-2023, 12:27:27
    #7
    RESOLVED adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kayıt olurken kendi kendime vay be nadir güzel şeylerden emeği geçenlerden Allah razı olsun demiştim. Kayıt oldum youtube'dan çıktı alıp almamam gerektiğine bakarken bir sürü şey öğrendim. Sonucunda da kapatmak zorunda kaldım. Çok garip bir durum.
    Şimdi iş bırakma bildiriminde bulundum, sonra da sanırım 3 günlük bağkur prim borcunu ödeyeceğim. Başka yapmam gereken bir şey var mı acaba?
    mrduck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yani bu işin bağkur kısmı varsa normal şirketten farkı ne ki?? şahıs şirketi açarsın hiç değilse normal şirketin olur. hatta ilk defa şirket açıyorsan devlet öder 1 yıl bağkurunu.
    Onaylanmasini bekleyeceksiniz ek bir işlem yok bağkur durur zaten iptali onaylaninca, aynen bu işin pek de avantaji yok aslında.