• 15-09-2023, 11:32:40
    #19
    Basıyorlar arıya keki, şerbeti sonra doğal, hakiki diyorlar. Ben ağzıma kolay kolay bal sürmem, köyde güvendiğimiz yakınlarımızdan alırım ancak.
  • 15-09-2023, 11:43:08
    #20
    Hocam "asıl azmaz, bal kokmaz" diye bir söz var bal da zeytin yağı da bozulmaz diye biliyoruz.
  • 15-09-2023, 12:50:45
    #21
    OasisDijital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    petek bal isterseniz dayımın kovanları var yardımcı olabilirim hocam
    Balın türü ve fiyatları nedir hocam ? İzmir'in neresi ?
  • 15-09-2023, 12:53:52
    #22
    Extralarge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Balın türü ve fiyatları nedir hocam ? İzmir'in neresi ?
    mendereste hocam dayımın kovanlar petek satıyor sadece çam balı 550 lira kilosu kaynaklarda satıyordu eskiden artık toplu olarak fikret sağlama veriyor ama ben alıyorum ara ara sizede ayarlama yaparız kaç kg lazım
  • 15-09-2023, 13:20:21
    #23
    OasisDijital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mendereste hocam dayımın kovanlar petek satıyor sadece çam balı 550 lira kilosu kaynaklarda satıyordu eskiden artık toplu olarak fikret sağlama veriyor ama ben alıyorum ara ara sizede ayarlama yaparız kaç kg lazım
    Ben petekli bal pek tüketmiyorum, süzme çiçek yada hayit balı yerim. Petekli isteyen arkadaşım vardı onun için sormuştum. Teşekkür ederim.
  • 15-09-2023, 13:43:16
    #24
    Hastesi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğal, hakiki bal lafını duyunca yüzümde hep bir tebessüm oluşuyor. Arıcıların %99,9'u karadüzen gider. Aslında yazılacak çok şey var ama neyse. Doğal balın da bozulma ihtimali vardır. Bozulmaz diyenler bu işten tam anlamıyla anlamıyor deyip polemiğe girmek istemiyorum. Neyse, sebebini açıklayayım. Baldaki nem miktarı, olgunlaşmadan sağım ya da dış etkenler ile alakalı olarak bal ekşiyebilir. Bu, tamamen balın içerisinde katkı maddesi olduğu anlamına gelmez. Bal konusunda standartlarımız ülkece çok düşük. Mesela devlet bu balı satman için "x değeri 4 olmalı" diye bir kural koymuş, tüm firmalar o değeri tutturmaya çalışıyorlar. Ama o değer bile dünya standartlarına uygun değil.

    Israr ediyorum bal bozulmaz Nem Şu bu olayı değil binlerce yıldır bozulmayan ballar bulundu ama siz 10 Bin yılda bozulur derseniz ona bir şey demem

    TR balcıların çoğu ( %95 diyelim iyi niyetle ) Arıya bolca şeker basıyor üstüne Marka firma kimyasal basıyor Sonuç ortada.

    Bal ne zaman bozulur : Erken hasat edilirse bozulur ,Arı aşırı şeker yemişse , Arıya verim artırmak için ilaç verilmişse.

    Bunun dışında sadece Şekerlenir /Kristalize olur

    Mesela:
    ibit.ly/LGufh
  • 15-09-2023, 14:10:11
    #25
    Mesajım bulunsun. Bal alacağım bende
  • 15-09-2023, 14:13:43
    #26
    cozucem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Israr ediyorum bal bozulmaz Nem Şu bu olayı değil binlerce yıldır bozulmayan ballar bulundu ama siz 10 Bin yılda bozulur derseniz ona bir şey demem

    TR balcıların çoğu ( %95 diyelim iyi niyetle ) Arıya bolca şeker basıyor üstüne Marka firma kimyasal basıyor Sonuç ortada.

    Bal ne zaman bozulur : Erken hasat edilirse bozulur ,Arı aşırı şeker yemişse , Arıya verim artırmak için ilaç verilmişse.

    Bunun dışında sadece Şekerlenir /Kristalize olur

    Mesela:
    ibit.ly/LGufh
    Bal bozulmaz yazmışsınız, altına şu şu şartlarda bozulur yazmışsınız.

    Süzme olarak hiçbir şekilde zamanında hasat edilmiş bala da erişemezsiniz. Olgunlaşması için sadece peteklerin sırlanması yetmiyor çünkü. Sağım/hasat zamanı; olgunlaşmış, olgunlaşmamış, sırlanmamış ballar komple toplanır süzülür. Petek bal tercih eden kişilerde görüntü itibari ile bembeyaz olanları tercih ederler. Neyse...

    Nem balın bir numaralı düşmanıdır.

    Bu arada beni de uygun koşullarda saklasalar, ben de bozulmam.

    Vermiş olduğunuz aramadaki siteye girdim ve aşağıdaki bilgiye eriştim.

    Alıntı
    Secondly, honey is sweet because the bees have worked hard to evaporate much of the water to concentrate the nectar. Because of its high sugar content, honey is able to draw moisture from the surrounding air. With only about 18% water content, honey is too dry for most germs to thrive in.
    Only when additional water is present, as when the honey is introduced to humidity, will bacteria be able to multiply. Honey’s water content should not go beyond 25%, or else bacteria could start growing in it, therefore always store it in an airtight container.
    Ben bal yok olur demedim, bal ekşir dedim bu arada.
  • 15-09-2023, 14:19:26
    #27
    https://www.youtube.com/watch?v=pr2vqdFVT7w


    Test yaptırın