Israr ediyorum bal bozulmaz Nem Şu bu olayı değil binlerce yıldır bozulmayan ballar bulundu ama siz 10 Bin yılda bozulur derseniz ona bir şey demem
TR balcıların çoğu ( %95 diyelim iyi niyetle ) Arıya bolca şeker basıyor üstüne Marka firma kimyasal basıyor Sonuç ortada.
Bal ne zaman bozulur : Erken hasat edilirse bozulur ,Arı aşırı şeker yemişse , Arıya verim artırmak için ilaç verilmişse.
Bunun dışında sadece Şekerlenir /Kristalize olur
Mesela:
ibit.ly/LGufh
Bal bozulmaz yazmışsınız, altına şu şu şartlarda bozulur yazmışsınız.
Süzme olarak hiçbir şekilde zamanında hasat edilmiş bala da erişemezsiniz. Olgunlaşması için sadece peteklerin sırlanması yetmiyor çünkü. Sağım/hasat zamanı; olgunlaşmış, olgunlaşmamış, sırlanmamış ballar komple toplanır süzülür. Petek bal tercih eden kişilerde görüntü itibari ile bembeyaz olanları tercih ederler. Neyse...
Nem balın bir numaralı düşmanıdır.
Bu arada beni de uygun koşullarda saklasalar, ben de bozulmam.
Vermiş olduğunuz aramadaki siteye girdim ve aşağıdaki bilgiye eriştim.
Alıntı
Secondly, honey is sweet because the bees have worked hard to evaporate much of the water to concentrate the nectar. Because of its high sugar content, honey is able to draw moisture from the surrounding air. With only about 18% water content, honey is too dry for most germs to thrive in.
Only when additional water is present, as when the honey is introduced to humidity, will bacteria be able to multiply. Honeys water content should not go beyond 25%, or else bacteria could start growing in it, therefore always store it in an airtight container.
Ben bal yok olur demedim, bal ekşir dedim bu arada.