• 28-08-2023, 11:31:00
    #28
    Olurubudur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Heh demek istediğim bu hocam. Dolar alsak dolar bile ülkemizde değer kaybediyor. Atıyorum eskiden 1 dolara 3 ev alıyorsak şuan 1 dolara 1 evi zor alıyoruz.


    Burda hükümeti veya bir başkasını eleştirmiyorum. Ama bu hükümet muhafazakar diye seçtiysek muhafazakarlara da bu konuda yardımcı olması.
    Hocam umarım kafa yapınızı biraz değiştirirsiniz : (

    Ülke yönetiminin dini olmaz
    Ekonominin dini olmaz

    Ülke insanı bunu anlamadığı için bugün bu haldeyiz işin komik yanı bu duruma rağmen hala değişen bir şey yok.

    Muhafazakarlara yardım etsin ne demek Kredi vermeden önce dini sınav mı yapsın.

    Bir kredi dağıtırsa dini ne olursa olsun , buna ihtiyacı olan ve şartlara uyan herkes başvurur.
  • 28-08-2023, 11:40:48
    #29
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam umarım kafa yapınızı biraz değiştirirsiniz : (

    Ülke yönetiminin dini olmaz
    Ekonominin dini olmaz

    Ülke insanı bunu anlamadığı için bugün bu haldeyiz işin komik yanı bu duruma rağmen hala değişen bir şey yok.

    Muhafazakarlara yardım etsin ne demek Kredi vermeden önce dini sınav mı yapsın.

    Bir kredi dağıtırsa dini ne olursa olsun , buna ihtiyacı olan ve şartlara uyan herkes başvurur.
    Hocam konuyu başka yerlere çektiğinizi farketmedim değil. Farkettim farketmemezlikten gelmeye çalıştım da illa değiştiriceksiniz konuyu. Sizi dinleyelim madem.

    Ülkenin dini yok dediğiniz doğru. Peki ülkenin dini olmaması ne kadar doğru?

    1. Benim annem kapalı bir kadın olmasına ramen imamhatipte kafası açılmaya zorlandı. Ki bu tüm ülke de ki imamhatipler için geçerliydi. Tek kur'an dersinde serbest bırakıyorlardı. Onun dışında ki tüm derslerde kafasını zorunlu olarak açtırıyorlardı.
    2. Annem üniversiteyi kazandı ama gidemedi? Neden? Üniversitelerde saç kesinlikle açılıcak kuralından dolayı. Tamam ülkenin dini yok diyelim. Dini yok diye de ateist yaşayacağız diye bir kuralda yok. Nasıl kadınlar şuan g*tünü bile açarak geziyorsa ve kimse birşey demiyorsa kadın kapandığında neden bu kadar tepki çekiyor? Şuan kadın doktor du. Kim vericek bunun hesabını?
    3. Ülke de ki tecavüzcüler birkaç sene içerde yatıp çıkıyor. Dinde ki cezası HADIM'dır. Hadi yapsın bi kere daha yiyosa.
    4. Birisi hırsızlık yaparsa hangi eliyle çaldıysa o elinin kesilmesidir. 1-2 gün nezalethane de yatıp çıkması değil. Hadi çalsın bidaha.

    vs vs

    Yani senin dediğin ülkenin dini yok konusu halkının da ateist olacağı anlamına gelmiyor. O adam müslümansa müslümanlara göre kampanyalar düzenliyceksin, o adam hristiyansa hristiyana göre kampanya düzenliyceksin.


    Ülkenin dini yok diye halkını da ateist mi sanıyorsunuz?
  • 28-08-2023, 12:06:58
    #30
    Olurubudur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam konuyu başka yerlere çektiğinizi farketmedim değil. Farkettim farketmemezlikten gelmeye çalıştım da illa değiştiriceksiniz konuyu. Sizi dinleyelim madem.

    Ülkenin dini yok dediğiniz doğru. Peki ülkenin dini olmaması ne kadar doğru?

    1. Benim annem kapalı bir kadın olmasına ramen imamhatipte kafası açılmaya zorlandı. Ki bu tüm ülke de ki imamhatipler için geçerliydi. Tek kur'an dersinde serbest bırakıyorlardı. Onun dışında ki tüm derslerde kafasını zorunlu olarak açtırıyorlardı.
    2. Annem üniversiteyi kazandı ama gidemedi? Neden? Üniversitelerde saç kesinlikle açılıcak kuralından dolayı. Tamam ülkenin dini yok diyelim. Dini yok diye de ateist yaşayacağız diye bir kuralda yok. Nasıl kadınlar şuan g*tünü bile açarak geziyorsa ve kimse birşey demiyorsa kadın kapandığında neden bu kadar tepki çekiyor? Şuan kadın doktor du. Kim vericek bunun hesabını?
    3. Ülke de ki tecavüzcüler birkaç sene içerde yatıp çıkıyor. Dinde ki cezası HADIM'dır. Hadi yapsın bi kere daha yiyosa.
    4. Birisi hırsızlık yaparsa hangi eliyle çaldıysa o elinin kesilmesidir. 1-2 gün nezalethane de yatıp çıkması değil. Hadi çalsın bidaha.

    vs vs

    Yani senin dediğin ülkenin dini yok konusu halkının da ateist olacağı anlamına gelmiyor. O adam müslümansa müslümanlara göre kampanyalar düzenliyceksin, o adam hristiyansa hristiyana göre kampanya düzenliyceksin.


    Ülkenin dini yok diye halkını da ateist mi sanıyorsunuz?
    Halkın dini yok mu dedim mi ? Ülke yönetiminin ve ekonominin dini olmaz dedim. Yani ülkeyi veya ekonomini dine göre yönetemezsin , yönetmeye kalkarsan başına bunlar gelir.

    Ayakları üstüne basan gerçekçi denenmiş politikalar üstüne yönetim olur. Din ile bu mümkün değil.

    Din sana faiz yeme der ama günümüzde faizi kaldırma şansın yok , ekonomi diye bir şey kalmaz.
    Din sana din kardeşine yardım et der , aldık suriyelileri , bir zahmet sende evine al yardım et , almazsan eğer bana burada boş laf yapma.
    Bu liste uzar gider 50 tane madde yazabilirim , inanç Allah ve kişi arasındadır , ne zaman oradan çıkar problemler başlar.

    Benim çevrem ve ailemde kapalı , onların kafada sizin gibi başa bizden biri gelsin kafası.

    Ülkenin %95'inin kimliğinde müslüman yazıyor . Sen mevcut yönetime oy vermeyenlerin hepsini ateist mi zannediyorsun.

    Hayal dünyanda başarılar.
  • 28-08-2023, 12:45:32
    #31
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Halkın dini yok mu dedim mi ? Ülke yönetiminin ve ekonominin dini olmaz dedim. Yani ülkeyi veya ekonomini dine göre yönetemezsin , yönetmeye kalkarsan başına bunlar gelir.

    Ayakları üstüne basan gerçekçi denenmiş politikalar üstüne yönetim olur. Din ile bu mümkün değil.

    Din sana faiz yeme der ama günümüzde faizi kaldırma şansın yok , ekonomi diye bir şey kalmaz.
    Din sana din kardeşine yardım et der , aldık suriyelileri , bir zahmet sende evine al yardım et , almazsan eğer bana burada boş laf yapma.
    Bu liste uzar gider 50 tane madde yazabilirim , inanç Allah ve kişi arasındadır , ne zaman oradan çıkar problemler başlar.

    Benim çevrem ve ailemde kapalı , onların kafada sizin gibi başa bizden biri gelsin kafası.

    Ülkenin %95'inin kimliğinde müslüman yazıyor . Sen mevcut yönetime oy vermeyenlerin hepsini ateist mi zannediyorsun.

    Hayal dünyanda başarılar.
    Bunlar gelirken ülkenin dini islam değildi hocam. Ülke dinsizdi.

    Çok çelişkilisiniz.
  • 28-08-2023, 12:55:43
    #32
    Olurubudur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunlar gelirken ülkenin dini islam değildi hocam. Ülke dinsizdi.

    Çok çelişkilisiniz.
    Düşünceniz buysa eğer ben bir şey diyemem , şimdi bir şey yazsam onada bir laf edeceksiniz boşa tartışmanın anlamı yok.

    Zaten bu durumda ortada hiç bir problem yok.
    Haliyle bu yaşananlar için ülkenin dininin islam olmasının bedelini ödüyorsunuz , ve ödemeye devam edeceksiniz , böyle düşünün ki kendinizi yıpratmayın.
  • 28-08-2023, 13:15:20
    #33
    Alıntı
    Ama bu hükümet muhafazakar diye seçtiysek muhafazakarlara da bu tarz kampanya düzenlemesi lazım.
    Maalesef devlet dediğimiz kurum din, dil ve ırk kavramlarından soyutlanarak politika yürütmek zorundadır. Farklı bir dine mensup ya da dinsiz vatandaşının vergisini kendi dünya görüşüne yakın vatandaşlarına özel olarak harcayamaz. Dernek yönetilmiyor maalesef, devlet yönetiliyor. Enflasyonu olan ekonomide sıfır faiz diye bir şey olamaz. Enflasyon düzeyinde faiz derseniz bunu anlayış ile karşılayabiliriz ancak sıfır talebi faiz ekonomiye ciddi zarar verecek bir taleptir.

    Ayrıca siz muhafazakâr diye seçmemişsiniz maalesef, kendinize faydası olsun diye seçmişsiniz.
  • 28-08-2023, 13:37:11
    #34
    fatihemre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maalesef devlet dediğimiz kurum din, dil ve ırk kavramlarından soyutlanarak politika yürütmek zorundadır. Farklı bir dine mensup ya da dinsiz vatandaşının vergisini kendi dünya görüşüne yakın vatandaşlarına özel olarak harcayamaz. Dernek yönetilmiyor maalesef, devlet yönetiliyor. Enflasyonu olan ekonomide sıfır faiz diye bir şey olamaz. Enflasyon düzeyinde faiz derseniz bunu anlayış ile karşılayabiliriz ancak sıfır talebi faiz ekonomiye ciddi zarar verecek bir taleptir.

    Ayrıca siz muhafazakâr diye seçmemişsiniz maalesef, kendinize faydası olsun diye seçmişsiniz.
    Halkın sorunlarını çözmüyorsa devlet neden devlet? Halk sorunlarını başka yerlerde ararsa devlet devlet olmaktan çıkar.
  • 28-08-2023, 13:40:42
    #35
    Olurubudur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Halkın sorunlarını çözmüyorsa devlet neden devlet?
    Halkın sorunu sıfır faizli kredi ile çözülmez, sıfır faizli kredi daha çok halk sorununa yol açar. Devlet zaten bu sorunu çözmek için bir kurum oluşturmuş. TOKI bu sorun için var (her ne kadar son yıllarda düşük gelirli vatandaş değil de daha çok yüksek gelirli vatandaş için üretim yapsa da). Ne kadar başarılı olduğu tartışılır, o ayrı bir konu.
  • 28-08-2023, 13:42:46
    #36
    fatihemre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Halkın sorunu sıfır faizli kredi ile çözülmez, sıfır faizli kredi daha çok halk sorununa yol açar. Devlet zaten bu sorunu çözmek için bir kurum oluşturmuş. TOKI bu sorun için var (her ne kadar son yıllarda düşük gelirli vatandaş değil de daha çok yüksek gelirli vatandaş için üretim yapsa da). Ne kadar başarılı olduğu tartışılır, o ayrı bir konu.
    Hocam toki mantıklı. Ama toki ye kaç kere başvurdum. Hiçbirisinde çıkmadı. Çıkan insanlara bakıyorum. Genelde gelir durumu ortadan yüksek insanlar.