Soğuk Çay Zararlı mı?
38
●1.694
- 23-08-2023, 22:02:10Hocam su gibi akıyor zaten, hatta suyu sindirmekten daha kolay içtikçe içiyor insan 😄A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-08-2023, 22:06:08Konunun uzmanı değilim hocam ama dışarıda satılan her şey kimyasal, sık sık paylaşımlar yapılıyor. Özellikle şekersiz içecek bulmak çok zor. Ben de içecek tüketmeyi severim ama artık şeker dokunmaya başladı rahatsız ediyor. Mümkünse şekersiz içecekler tüketmeye çalışıyoruz ama onlarda kullanılan tatlandırıcılar da çok zararlıymış.
Aslında en güzeli kendi içeceğinizi yapmanız. Hem tat, lezzet seçenekleri de olur. Açıkçası bu konuyu araştırıyorum bazen. Geçenlerde söylemesi ayıp ailem erik konsantresi gibi bir şey yapmışlardı. Şekerden rahatsız olduğum için mümkün olduğunca az koyuyorlar zaten. Buzlu suyla sulandırıp sulandırıp içmiştik.
Yada ev yapımı limonata gibi şeyler tavsiye edebilirim. Evet meyveler,sebzeler pahalı ama içine istediğinizi koyabildiğiniz için çeşitli tatlarla makul ve çok seçenek ortaya çıkıyor.
Evde soğuk çay tarifleri vardı. Bilgim yok ama satılan kimyasallardan daha sağlıklı olduğuna eminim.
İlerde nasip olursa dışarıdan içecek almak yerine evde yapıp içmeyi planlıyorum.
Tabi hazır içeceklerin zahmetsiz ve her yerden ulaşılabilir olması cazip geliyor o ayrı konu. Ama içine koruyucu, tatlandırıcı koyulan yapay aromalar verilen kimyasalları bu kadar çok tüketmek kısa vadede farkedilmese bile maazallah uzun vadede sorunlara sebep olabilir. Bir kaç akademik makale ve araştırmaya bakmak lazım tabi. - 23-08-2023, 22:16:32Hayatımda 1 kere yanlışlıkla gazoz içtim , soda bile içemem , kola ve fantayı daha 24 yaşındayım geçen yıl kıramaycağım birinden dolayı sadece dilime değdirdim
ama ice teayı tekte 1.5 gömerim bunu kim çıkardıysa Allah razı olsun
- 23-08-2023, 22:20:11Şekersiz lipton icetea var onu iç en iyisiA.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-08-2023, 22:23:59https://www.youtube.com/shorts/ZI-VZ46QIxI
Ne ahmaklar var. Yazık vucuduna verdiği hasara. - 23-08-2023, 23:11:53herkes şekerden bahsetmiş fakat şekerden daha sıkıntılısı içindeki sitrik asit çok zararlı sırf onun için bile içmemek lazım hocam su iyidir
ama ice teayı tekte 1.5 gömerim bunu kim çıkardıysa Allah razı olsun 