• 15-08-2023, 15:43:39
    #1
    Arkadaşlar merhaba;

    Daha önce hiç rent a car firmalarından bir araç kiralama işlemi yapmadım bu yüzden tercrübeli arkadaşların tecrübesinden yararlanmak için bu konuyu açıyorum.

    Bu yaz 5 günlük bir tatil için 26 Ağustos - 31 Ağustos tarihlerinde bodrumda olacağım. Gittiğimde rahat etmek için bu tarihlere bir de araç kiralaması yaptım. Kiralamayı Yolcu360 firmasından Renault Clio marka bir araç için yaptım ve kredi kartımdan 7.XXX TL ödeme yaptım. Araç kiralamasından bu yana herhangi bir iptal vs. maili bildirimi veya araması almadım hiçbir sorun yok. Yolcu360 firması araçları diğer rent a car firmalarından kiralıyor sanırım. Biz de havaalanından ince bu firmalardan aracı alıyoruz.

    Kiralama yaptıktan sonra şikayet var üzerinden yolcu360 ve aracı verecek rent a car firmasını sorgulama yaptım. Okuduğum şikayetlerin çoğu aracı alırken istenen findeks notundan kaynaklı. Çoğu kişinin findeks notunu bahane ederek araç vermemişler ve mağdur etmişler. (Benim kiraladığım rent a car muğla / milas adına böyle bir şikayet yok ).

    Öncelikle findeks notum az riskli olarak 1315 civarı çıkıyor. Araç kiralamamda bir sorun olur mu araç verilmez mi diye ben yolcu360'ı aradım onlar findeks raporumu incelediler. İncelediklerinde bana şunu söylediler; Kiraladığınız araç için istenen findeks notu 1100+ ve bu rakamın üstündesiniz, ödemeleriniz düzenli herhangi bir aksatmanız yok, bankalara borcunuz veya krediniz yok ve banka risk durumunuz yok denildi. Fakat sorun olursa kart limitlerimin düşük olduğu için bir sorun olabilceği söylendi. Kullandığım kredi kartı öğrenci olduğum ve sigortam olmadığı için enparadan verilen miktar 1.500 TL. Bir de findeks tarafından görülende garanti bankasından verilen 5.000 TL ek hesap mevcut. Bu iki limitede çoğu zaman dokunmuyorum. Findekste 6.500 TL olarak gözüküyor ve dolayısıyla düşük bir miktar.

    Tecrübeli arkadaşlara sorum, sizce araç kiralarken sorun yaşar mıyım ? Limiti bankalar yükseltmiyor, başka bankalardan kredi kartı istersem alabilir miyim orayı bilmiyorum. Garanti bankası için ek limiti yükseltebilirim bir faydası olur mu ?

    Şimdiden herkese teşekkürler.
  • 15-08-2023, 15:45:36
    #2
    Hocam en büyük detay, kıytırık firmalardan uzak dur. Avis, vs global firmalara yönel. Teslimatta sorun yaşamaman önemli.
  • 15-08-2023, 15:46:25
    #3
    Bilindik firmalar dışında hiç biyerden işlem yapmayın. Sözleşmeyi eksiksiz okuyun
  • 15-08-2023, 15:46:58
    #4
    Hin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam en büyük detay, kıytırık firmalardan uzak dur. Avis, vs global firmalara yönel. Teslimatta sorun yaşamaman önemli.
    Kredi kartı limitim düşük olduğu için kiralamayı depozitosu düşük olan firmalardan yapabiliyorum maalesef. Daha yüksek bir limit olsa direkt budget, avis gibi firmalardan yapacaktım.
  • 15-08-2023, 15:47:19
    #5
    Findeks konusunda cidden problem çıkıyor, bu konuda bende çok problem çektim. Findeks puanın isterse 1900 olsun yine bir bahane çekebiliyor. Bu yüzden bazı bir kaç firma hiç findeksine bile bakmadan (benim çalıştığım büyük bir firma mesela) direkt teslim ediyor. Bu yüzden önerim o tarz firmalarla çalışmamanız olur. Bende ilk araç kiralamamda seninle aynı mantıktaydım. Sonrasında bir firma buldum ve çok tereddüt ile gittim ama şuanda fiyatı isterse diğer bayilerle 2 katı olsun yine de asla vazgeçmem…

    MERAK EDENLER İÇİN FİRMA İSMİ: ENTERPRISE - GAYET GLOBAL VE YOLCU360 gibi firmalardan kat be kat kaliteli…
  • 15-08-2023, 15:50:52
    #6
    Sokak arası rent a carlardan uzak dur kurbanın olayım
  • 15-08-2023, 15:52:11
    #7
    ArasTasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilindik firmalar dışında hiç biyerden işlem yapmayın. Sözleşmeyi eksiksiz okuyun
    alpereneksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Findeks konusunda cidden problem çıkıyor, bu konuda bende çok problem çektim. Findeks puanın isterse 1900 olsun yine bir bahane çekebiliyor. Bu yüzden bazı bir kaç firma hiç findeksine bile bakmadan (benim çalıştığım büyük bir firma mesela) direkt teslim ediyor. Bu yüzden önerim o tarz firmalarla çalışmamanız olur. Bende ilk araç kiralamamda seninle aynı mantıktaydım. Sonrasında bir firma buldum ve çok tereddüt ile gittim ama şuanda fiyatı isterse diğer bayilerle 2 katı olsun yine de asla vazgeçmem…

    MERAK EDENLER İÇİN FİRMA İSMİ: ENTERPRISE - GAYET GLOBAL VE YOLCU360 gibi firmalardan kat be kat kaliteli…
    sfurkanoven adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sokak arası rent a carlardan uzak dur kurbanın olayım
    Aracı yolcu360 üzerinden kiraladım. Yolcu360 büyük firma değil mi yoksa ben mi yanlış biliyorum acaba ?
  • 15-08-2023, 15:53:33
    #8
    onurcanhare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aracı yolcu360 üzerinden kiraladım. Yolcu360 büyük firma değil mi yoksa ben mi yanlış biliyorum acaba ?
    YOLCU360 aracı firma, AVM gibi düşün, içinde dükkanları kiralıyor gibi düşün. Araçlar direkt yolcu360 tarafına ait değil.
  • 15-08-2023, 15:54:24
    #9
    onurcanhare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kredi kartı limitim düşük olduğu için kiralamayı depozitosu düşük olan firmalardan yapabiliyorum maalesef. Daha yüksek bir limit olsa direkt budget, avis gibi firmalardan yapacaktım.
    Bu konu için kredi kartınızın limiti 1200 TL olduğunu varsayalım. Sizin depozito ücretiniz ise 5000 TL diyelim. Bu durumda kredi kartınıza 3800 TL ödeme yapın artı bakiyede kalsın bu şekilde limit gibi kullanabilirsiniz. Onun dışında sigortanız olmadığı sürece limitiniz pek yükselmez. Az riskli durumda bahsettiğiniz araç ve segmentinde kiralamarınızda red almazsınız. Riskli statüde olanlara vermiyorlar genelde.