Misafir adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
10 yıllık kiracı sorunsalı
43
●2.304
- 07-07-2023, 19:48:4710 yılın dolması kiraya verene istediği zaman sözleşmeyi sona erdirme hakkı vermez. 3 ay bilginiz doğru ama eksik. kiraya veren uzama yılının bitiminden en az 3 ay önce bildirimde bulunmak zorundadır. Örneğin 1 temmuzda yapılmış bir sözleşme var elimizde, 10 mayıs'ta bildirimde bulunursanız sözleşmeye o yıl son verememiş olursunuz.
- 07-07-2023, 19:50:40Gerçekten yanlış bilgi, 1 yıllık kiracıyı da çıkarttım tahliye taahhütnamesi ile 6 ay sürdü. 2 yıllık kiracıyı da aynı sürede çıkarttım. Tüm avukat ve dosya masrafları da kiracıya kaldı.dogaleczane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 19:51:01Doğru ama adam yıl sonu demiş zaten, yani 4 aydan daha fazla süre var, anlattığı duruma göre en makul seçenek anlaşma yoluna gitmesi.ichtyandr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 19:51:12Kiracının tahliyeye itiraz etme hakkı mevcuttur. Kiralanan taşınmazın tahliye şartlarına Borçlar Kanunu'nun 347. maddesinde açıkça yer veriliyor. Yanlış bilgi hangi kanunda ?Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 19:52:19iki yıllık kiracıyı ancak kirayı ödemez ise çıkarabilirsiniz.CoderMaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 19:54:05Buna göre; kiraya veren 10 yıllık uzama yılından sonra bu süreyi takip eden her uzama yılının sonunda en az 3 ay önceden yazılı bildirimde bulunmak şartıyla kiraya veren kiracıyı kiralanan taşınmazdan çıkarabilir.dogaleczane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yazılı bildirimin 3 ay öncesinden kişiye tebliğ edildiğine mutlaka emin olunmak gerekir. Dikkat edilirse gönderilme değil kiracıya tebliğ tarihi önemlidir.
Herşeye gelince avukat oluyorsunuzda, 5 bin lira işte 5 bin 13 sene önce 500e girilmiş olsa dahi 5 bini geçecek zaten o zam işte, konuyu açan arkadaşta biliyor olacakları sadece sizin gibilerden bi tık içini ferahlatacak yazıları görmek için gelmiş. Evinin sahibi o adamı 3 ay önceden çık dedimi bitti, ama annesi için o geçerli değil sadece yapabileceği tek şey 5 sene dolduğu için emsal kira davası açar istediği 10bini de alır. Evlere çökmek yerine biraz daha mantıklı işler yapmak gerekli. - 07-07-2023, 19:54:06Tahliye taahhütnamesi ile çıkarttım hocam neyin kafasındasın. Kirayı da gününde ödüyordu. Hatta 4 yıllık olan kiracıyı da aynı şekilde çıkarttık. Haberlere çok inanmayın yasa herkes için yasa.dogaleczane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 19:55:52ya sen kendi evini ve kiracını adamdan iyi mi bilecen?CoderMaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 19:58:04Piyasa da bir algı var, kirayı yatırdığın sürece çıkmasın vb gibi. Adamın gayrimenkulüne mi çökeceksin yok öyle bir şey sağlam iş yapılırsa patır patır çıkacak ve çıkıyor da zaten başka yolu yok.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle