• 07-07-2023, 19:48:47
    #10
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 yılı dolmuş kiracıının tahliye davası açması gerekmez,sebep dahi göstermesi gerekmez. 3 ay önceden sözleşmeyi yenilemeyeceğini kiracısına bildirir ve iş biter.
    10 yılın dolması kiraya verene istediği zaman sözleşmeyi sona erdirme hakkı vermez. 3 ay bilginiz doğru ama eksik. kiraya veren uzama yılının bitiminden en az 3 ay önce bildirimde bulunmak zorundadır. Örneğin 1 temmuzda yapılmış bir sözleşme var elimizde, 10 mayıs'ta bildirimde bulunursanız sözleşmeye o yıl son verememiş olursunuz.
  • 07-07-2023, 19:50:40
    #11
    dogaleczane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar öncelikle Relax paniğe gerek yok. Kontrat üzerinden 13 yıl geçmiş olması yarın kapının önüne koyabileceği hakkını vermez. Yasal bir şekilde size ihtarname çekti ise Tahliye davası açabilir. Bulunduğunuz il ilçeye göre mahkeme yoğunluğu belli olmaz. hemen sonuçlanacağını sanmıyorum. Kontrat sonuna kadar artış yapamaz. yani kira artış zamanınız değil ise ilgili yasaya göre öyle bir artış yapmanız gerekmiyor.

    6. yılı dolan kiracı için ise tahliye söz konusu olamaz. 10 yıl doldurması gerekir. 6. yıllık kiracı için Kira tespit davası çabilir Bilirkişinin ve hakimin insiyatifine göre bir rakam belirlenir.

    Kira kanunda belirtilen miktardan fazla artırılamaz. Ödemelerinizi Banka üzerinden yapın. ve bir yıl içerisinde kiralarınızı iki kez geciktirmeyin.
    Gerçekten yanlış bilgi, 1 yıllık kiracıyı da çıkarttım tahliye taahhütnamesi ile 6 ay sürdü. 2 yıllık kiracıyı da aynı sürede çıkarttım. Tüm avukat ve dosya masrafları da kiracıya kaldı.
  • 07-07-2023, 19:51:01
    #12
    ichtyandr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 yılın dolması kiraya verene istediği zaman sözleşmeyi sona erdirme hakkı vermez. 3 ay bilginiz doğru ama eksik. kiraya veren uzama yılının bitiminden en az 3 ay önce bildirimde bulunmak zorundadır. Örneğin 1 temmuzda yapılmış bir sözleşme var elimizde, 10 mayıs'ta bildirimde bulunursanız sözleşmeye o yıl son verememiş olursunuz.
    Doğru ama adam yıl sonu demiş zaten, yani 4 aydan daha fazla süre var, anlattığı duruma göre en makul seçenek anlaşma yoluna gitmesi.
    • ichtyandr
    ichtyandr bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 07-07-2023, 19:51:12
    #13
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok yanlış bilgi, 10 sene dolar 3 ay önceden boşalt evimi der ve iş biter.
    Kiracının tahliyeye itiraz etme hakkı mevcuttur. Kiralanan taşınmazın tahliye şartlarına Borçlar Kanunu'nun 347. maddesinde açıkça yer veriliyor. Yanlış bilgi hangi kanunda ?
  • 07-07-2023, 19:52:19
    #14
    CoderMaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçekten yanlış bilgi, 1 yıllık kiracıyı da çıkarttım tahliye taahhütnamesi ile 6 ay sürdü. 2 yıllık kiracıyı da aynı sürede çıkarttım. Tüm avukat ve dosya masrafları da kiracıya kaldı.
    iki yıllık kiracıyı ancak kirayı ödemez ise çıkarabilirsiniz.
  • 07-07-2023, 19:54:05
    #15
    dogaleczane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kiracının tahliyeye itiraz etme hakkı mevcuttur. Kiralanan taşınmazın tahliye şartlarına Borçlar Kanunu'nun 347. maddesinde açıkça yer veriliyor. Yanlış bilgi hangi kanunda ?
    Buna göre; kiraya veren 10 yıllık uzama yılından sonra bu süreyi takip eden her uzama yılının sonunda en az 3 ay önceden yazılı bildirimde bulunmak şartıyla kiraya veren kiracıyı kiralanan taşınmazdan çıkarabilir.
    Yazılı bildirimin 3 ay öncesinden kişiye tebliğ edildiğine mutlaka emin olunmak gerekir. Dikkat edilirse gönderilme değil kiracıya tebliğ tarihi önemlidir.

    Herşeye gelince avukat oluyorsunuzda, 5 bin lira işte 5 bin 13 sene önce 500e girilmiş olsa dahi 5 bini geçecek zaten o zam işte, konuyu açan arkadaşta biliyor olacakları sadece sizin gibilerden bi tık içini ferahlatacak yazıları görmek için gelmiş. Evinin sahibi o adamı 3 ay önceden çık dedimi bitti, ama annesi için o geçerli değil sadece yapabileceği tek şey 5 sene dolduğu için emsal kira davası açar istediği 10bini de alır. Evlere çökmek yerine biraz daha mantıklı işler yapmak gerekli.
    • CoderMaN
    • XTRA
    • chalap
    CoderMaN, XTRA ve chalap bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.
  • 07-07-2023, 19:54:06
    #16
    dogaleczane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iki yıllık kiracıyı ancak kirayı ödemez ise çıkarabilirsiniz.
    Tahliye taahhütnamesi ile çıkarttım hocam neyin kafasındasın. Kirayı da gününde ödüyordu. Hatta 4 yıllık olan kiracıyı da aynı şekilde çıkarttık. Haberlere çok inanmayın yasa herkes için yasa.
  • 07-07-2023, 19:55:52
    #17
    CoderMaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tahliye taahhütnamesi ile çıkarttım hocam neyin kafasındasın. Kirayı da gününde ödüyordu. Hatta 4 yıllık olan kiracıyı da aynı şekilde çıkarttık. Haberlere çok inanmayın yasa herkes için yasa.
    ya sen kendi evini ve kiracını adamdan iyi mi bilecen?
    • CoderMaN
    CoderMaN bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 07-07-2023, 19:58:04
    #18
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ya sen kendi evini ve kiracını adamdan iyi mi bilecen?
    Piyasa da bir algı var, kirayı yatırdığın sürece çıkmasın vb gibi. Adamın gayrimenkulüne mi çökeceksin yok öyle bir şey sağlam iş yapılırsa patır patır çıkacak ve çıkıyor da zaten başka yolu yok.