• 31-03-2023, 23:03:15
    #10
    kriptokulu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu devirde TL borcu erken kapanmamalı. Bence olabildiğince TL borçalanarak mal, döviz yatırım sahibi olunmalı
    kesinlikle katılıyorum
  • 31-03-2023, 23:03:23
    #11
    kriptokulu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu devirde TL borcu erken kapanmamalı. Bence olabildiğince TL borçalanarak mal, döviz yatırım sahibi olunmalı
    Dolar almayı düşünüyorum ama yine bi 19-20 aralık olayı yaşamak istemiyorum. Güvenemiyorum yani borsaya sizce dolar yükselir mi seçim öncesi veya sonrası
  • 31-03-2023, 23:03:53
    #12
    Hocam eğer aylık ödemeler yaşam konforunuzu düşürmüyorsa taksitle ödemeye devam etmelisiniz diye düşünüyorum.
    Bazı arkadaşların bahsettiği üzere toplu parayı TL borca ödemek yerine farklı şekillerde yatırım yapmak daha mantıklı görünüyor.

    Ama tabii hazır paranız var ve ödemeler sizi zorluyorsa ödemek iyi bir tercih olacaktır.
  • 31-03-2023, 23:07:17
    #13
    benimde 20k civarı var, hepsini kapatmıyorum ama örneğin 500 500 ödeyeceksem 1500 1500 ödüyorum. Kafam rahat olsun diye 2-3 ay sonrasını garanti ediyorum.
  • 31-03-2023, 23:07:42
    #14
    Borcunuza faiz işliyorsa kapatmak daha mantıklıdır.
  • 31-03-2023, 23:09:18
    #15
    Herkes döviz al demiş. Döviz al ki dövizin fiyatı artsın, üstüne enflasyon vs binsin paramız pul olmaya devam etsin ama dövizden nasıl olsa kâr edeceksin. Bu arada dövize saldırıldığı için oluşacak olan enflasyondan ötürü ettiğin karın 3-5-10 katı hayat pahalılılığı olarak dönecek ama önemli değil

    Paradan para kazanamıyorsan ve kafanı kurcalayıp duruyorsa borcunu erken kapatmak iyi olabilir. Diğer türlü düşük faizi düşük ise aylık ödemek mantıklı zira nakit ihtiyacın olduğu zaman elinin altında olmuş olur. Bir diğeri ise, ileride alırım dediğin bir ürün varsa onu alabilirsin.
  • 31-03-2023, 23:09:45
    #16
    TL Borcunu erken kapatmak saçmalıktır, 2021 yılında kasım ayında 90.000₺ ile 36 ay taksit yaparak araba aldım, o zaman 3.500tl ödüyorum asgari ücret tutarında,

    Belirli miktar para geçti elime ödemedim aylık ödemeye devam ettim, şimdi ise asgari ücretin 3/1'ini ödüyorum yanlızca ve çok etkilemiyor beni ve bu sadece 1 yılda oldu.

    TL ile uzun vadeli yatırım şu dönemde çok mantıklı
  • 31-03-2023, 23:21:45
    #17
    mevcut durumda bu kadar yüksek enflasyon varken borç olması iyidir. eğer faizini ödediyseniz veya faizi düşükse bence kapatmamalısınız parayı kullanabilirsiniz veya yatırım yapabilirsiniz. Ama faizi ödenmemiş ve(ya) faizi yüksek ise (3 ve üzeri) kapatmanız yararınıza olabilir. şuan 1.99 dan 400 bin kredim var bir kısmını borsada değerlendiriyorum.
  • 31-03-2023, 23:27:35
    #18
    Слава Україні! 🇺🇦
    Borçtan ne kadar erken kurtulursanız o kadar iyi hocam ama faiz işlemiyorsa en azından dövizde tutulabilir bence, YTD.