• 10-03-2023, 12:06:51
    #1
    Merhaba, evimizin terası yağmur yagdigi zaman cama geliyor ve içeriye alttan akıtıyor. Bu yüzden terasın üstünü kapatalım dedik. Teras yine aynı şekilde kalıyor. Sadece üstünü kapatalım dedik. Bugün yapılırken biri şikayet etmiş ve yapılırken geri söküldü. Birkaç makale okudum kimi yerde bina sakinlerinden izin alınmalıdır diyor. Terasi oda yapmıyoruz. Yada odaya kalmıyoruz. Kimisi sorun olmaz diyor. Bilgisi olan var mı bu konularda ?
  • 10-03-2023, 12:09:20
    #2
    Teras ortak alan mı?? Ortak alansa tüm apartman sakinleri sizin yaşadığınız sorunu ortak bütçeden çözmek zorunda. Eğer teras ortak alan değilse çevreyi minimal düzeyde rahatsız ederek istediğinizi yapabilirsiniz.
  • 10-03-2023, 12:09:54
    #3
    Hocam normalde yasak diye biliyorum. Daha doğrusu toplu kullanım alanıysa tüm binadan izin alınması gerekiyor. Sizinki gibi cins komşulara sahip insanlar için zor bir hale geliyor bu durum.
  • 10-03-2023, 12:10:18
    #4
    bilgekadin2019 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teras ortak alan mı?? Ortak alansa tüm apartman sakinleri sizin yaşadığınız sorunu ortak bütçeden çözmek zorunda. Eğer teras ortak alan değilse çevreyi minimal düzeyde rahatsız ederek istediğinizi yapabilirsiniz.
    Hayır teras ortak bir alan değil. Evime ait.
  • 10-03-2023, 12:12:18
    #5
    Binanın dış görünüşünü etkileyecek ek yapılar için belediyeden izin alınması gerektiğini biliyorum.

    Teras eğer ortak alan olarak geçiyor ve giriş çıkışları evinizden bağımsız ile bina sakinlerinden onay alınmasa gerekir.

    Ama eğer ortak değilse tamamen sizin evinizin içinde kalıyor bina ile ilgili değilse giriş çıkış vs ortak kullanım alanı değilse kimse karışamaz.
  • 10-03-2023, 12:12:29
    #6
    Binanın iskanı var mı? Eğer iskanı yoksa yapamazsınız
  • 10-03-2023, 12:12:51
    #7
    Apartmanin dis gorunusunu bozacak islemler icin apartman sakinlerinden izin alinmasi gerekiyor.Buna balkon cam kaplamalari da dahil. 10 daireli bir apt oturuyorum gecen yil teras balkonu kapattim bende.Komsulariniz mulayim insanlarsa genelde ses etmiyorlar boyle islemlere.Bana hayirli olsun cok guzel olmus orjinal gibi bile dediler
  • 10-03-2023, 12:19:00
    #8
    bilalaydemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam normalde yasak diye biliyorum. Daha doğrusu toplu kullanım alanıysa tüm binadan izin alınması gerekiyor. Sizinki gibi cins komşulara sahip insanlar için zor bir hale geliyor bu durum.
    Ortak alan değil hocam. Ve cins komşular demek de pek hoş bir cevap olmadı.

    SaDo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Binanın dış görünüşünü etkileyecek ek yapılar için belediyeden izin alınması gerektiğini biliyorum.

    Teras eğer ortak alan olarak geçiyor ve giriş çıkışları evinizden bağımsız ile bina sakinlerinden onay alınmasa gerekir.

    Ama eğer ortak değilse tamamen sizin evinizin içinde kalıyor bina ile ilgili değilse giriş çıkış vs ortak kullanım alanı değilse kimse karışamaz.
    Evimize ait hocam. Binadan harici vs giriş yok. Sadece evimizden giriş. Dış görünüşü görünüm olarak biraz etkiliyor evet.

    Gostren adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Binanın iskanı var mı? Eğer iskanı yoksa yapamazsınız
    Iskanli bina hocam.

    WebToPay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Apartmanin dis gorunusunu bozacak islemler icin apartman sakinlerinden izin alinmasi gerekiyor.Buna balkon cam kaplamalari da dahil. 10 daireli bir apt oturuyorum gecen yil teras balkonu kapattim bende.Komsulariniz mulayim insanlarsa genelde ses etmiyorlar boyle islemlere.Bana hayirli olsun cok guzel olmus orjinal gibi bile dediler
    Yani, daha bu sabah geldi ustalar, yapılırken o anda şikayet etmişler sökülmesini istedi. Bu konularda biraz anlayışlı olmak lazım. Evimi büyütmeye çalışsam şikayeti normal karşılarım. Ama sadece üstünü kapatmanın yasak olması tuhaf geldi.
  • 10-03-2023, 12:21:20
    #9
    Normalde balkona cam balkon yaptırırken bile apartman sakinlerinden müsaade almak gerekiyor diye biliyorum. Aranızın bozuk olduğu bir komşu varsa gıcıklığına şikayet etmiş olabilir.
    Bu arada zabıta mı geldi? Kim sökülecek dedi?