• 14-01-2023, 00:21:26
    #10
    piyade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yorumunuz için teşekkür ederim. Açıkçası paranın ticarette olduğunu geç anlayan birisi oldum. Son dönemde beni bu olay ciddi etkiledi. Bu sebeple bir işe atılmak istiyorum. Fakat bir söz vardır. Çıraklığını yapmadığın işin ustalığını yapamazsın diye. Bu sebeple kahveci olayına yöneldim çıraklık geremez diye. Fakat sizin tecrübeleriniz de sağlam. İkileme düşüyor insan
    Hocam zaten bilginiz yoksa bu iş zor, deneyimli ve bilgili eleman bulabilirsiniz ama kahveyle ilginiz yoksa sektörde ne işiniz var derler. Kahve için yıllarca eğitim alınması gerekir. Aşağıdaki 3 bölümlük belgeseli izlemenizi de tavsiye ederim. 5 yıl önceyi anlatsa da benzer şeyler bulursunuz.


    https://www.youtube.com/watch?v=sFImDMCg2dw
    • looktr
    • piyade
    looktr ve piyade bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 14-01-2023, 13:11:21
    #11
    Bir asker olarak kazanmama rağmen maliyeti 2-3 lira olan Türk kahvesine şu dönemde 40-50-60 tl para ödemek saçma geliyo. Memurlar arasında en çok kazanan personel olmamıza rağmen ben bile böyle düşünüyosam sende 2 kere düşün taşın aga. Dipnot: asla cimri değilim 😄
  • 14-01-2023, 13:40:38
    #12
    FatihYoldemir06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir asker olarak kazanmama rağmen maliyeti 2-3 lira olan Türk kahvesine şu dönemde 40-50-60 tl para ödemek saçma geliyo. Memurlar arasında en çok kazanan personel olmamıza rağmen ben bile böyle düşünüyosam sende 2 kere düşün taşın aga. Dipnot: asla cimri değilim 😄
    eksik kalan tamamlayıcı not: en güzel mekanlar askeriyeye ayrılmasına rağmen,ordu evlerinde herşey dışarıya göre enaz %30 ucuz olmasına rağmen, askeri kantinlerde herşeyin yine %30 en az ucuz olmasına rağmen,askeriye gazino ve çay bahçelerinde herşeyin en az %30 olmasına rağmen bende asker evladıyım iyi bilirim
  • 14-01-2023, 17:23:05
    #13
    Ufak al götür tarzı ise, tam otomatik expresso ve filtre kahve makinası işini görür (ev için olanlar değil) starbucks tarzı büyük bir yer düşünüyorsanız sadece kahve makinaları filan milyonu bulabilir. Kahve seçimi için ise herkesin damak tadı farklı, mesela bana starbucks kahvesi yanık geliyor, kahve dünyası daha iyi gibi. Tam damak tadımı bulana kadar 6 7kg kahve tüketmişimdir, en son da mehmet efendi filtre kahvenin tadında karar kıldım.