• 05-01-2023, 01:57:43
    #1
    Arkadaşlar merhaba, bir sorum olacak. Bir arkadaşım bugun anlattı ve açıkcası kafama yattı. Bilmiyorum bunun bir yaptırımı var mı ?

    Arkadaşım paketçi ve çalıştığı yerde bazen nakiti alıp kredi kartından çekiyor. Bu çektiği kredi kartı ise mil puan kazandırıyor. Bu şekilde harcama yapması sizce yasak mı ? Bir sorun teşkil eder mi banka tarafından ? Açıkcası ben kendisine bunun ileride sıkıntı olacağını söylemek oldu. Bilgilendirebilirmisiniz?
  • 05-01-2023, 01:58:53
    #2
    Problem olmaz hocam
  • 05-01-2023, 02:01:01
    #3
    Kurumsal PLUS
    Gezinticocuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba, bir sorum olacak. Bir arkadaşım bugun anlattı ve açıkcası kafama yattı. Bilmiyorum bunun bir yaptırımı var mı ?

    Arkadaşım paketçi ve çalıştığı yerde bazen nakiti alıp kredi kartından çekiyor. Bu çektiği kredi kartı ise mil puan kazandırıyor. Bu şekilde harcama yapması sizce yasak mı ? Bir sorun teşkil eder mi banka tarafından ? Açıkcası ben kendisine bunun ileride sıkıntı olacağını söylemek oldu. Bilgilendirebilirmisiniz?
    İllegal bir durum yok ki sıkıntı yaratsın. Tek sıkıntısı kart ödemelerinde aksama olursa olur. Başka bir sebep göremedim açıkçası.
  • 05-01-2023, 02:02:24
    #4
    Kurumsal PLUS
    günlük 10k işlem yapsa ortalama 8k puan verse 150-250k arası uçak bileti alınabiliyor. Böyle hesap yapabilirsiniz
  • 05-01-2023, 02:02:35
    #5
    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Topladığı nakitleri gün içinde gidip kredi kartına yani 12 olmadan yatırıyor. O yüzden zamanında ödememe gibi durumu yok. Fakat ne bileyim hocam çok fazla alışveriş yapıyor ya o yüzden. Banka bunları sen mi aldın gerçekten diyebilir diye düşündüm.
  • 05-01-2023, 02:02:42
    #6
    sıkıntı olmaz, çalıştıgı yer aldıgı paraya komisyon ödüyor o kadar =)
  • 05-01-2023, 02:07:44
    #7
    Kredi kartı çekimlerinde büyük firma değilse ve özel anlaşması yoksa, her çekim başında belli oranda komisyonlar kesiliyor. Böyle yaptığı sürece şu şekilde bakacak olursak iş yerindeki patronunun hakkına giriyor. Çünkü kasaya maliyetsiz para girecekken, pos üzerinden yaptığında örneğin %2 %3 gibi komisyon tutarları kesilecek olup iş yeri sahibinin hesabına eksik tutar geçecektir.
  • 05-01-2023, 02:08:13
    #8
    İnternette ufak bir araştırma yapın, iş yeriyle sıkıntı yaşayabileceğini göreceksiniz. Sıkıntı yok diyenler de bakabilirler.
  • 05-01-2023, 02:10:05
    #9
    megaboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kredi kartı çekimlerinde büyük firma değilse ve özel anlaşması yoksa, her çekim başında belli oranda komisyonlar kesiliyor. Böyle yaptığı sürece şu şekilde bakacak olursak iş yerindeki patronunun hakkına giriyor. Çünkü kasaya maliyetsiz para girecekken, pos üzerinden yaptığında örneğin %2 %3 gibi komisyon tutarları kesilecek olup iş yeri sahibinin hesabına eksik tutar geçecektir.
    Bu artık tamamen Vicdana kalmış bir olay hocam. Bunu bende belirttim. Fakat anlamadığım olay bankanın buna karışmaması. Adamın 3000tl limiti var. Her gün harcıyor o limiti ve akşamda yerine koyuyor. Marketin başında bekliyor nakit ile alışveriş yapacakları tutuyor falan. Anlamadım nasıl bir hırs bu. Açık konuşmak gerekirse kıskandım da biraz. Çünkü diğer ay yurt dışına çıkmayı düşünüyormuş. Bu şekilde giderse zaten kesin çıkar. 1.5₺ harcamaya 1MİL puan veriyormuş.