• 20-12-2022, 09:45:36
    #1
    Selamlar, iyi forumlar.
    DURUM: Anadolu lisesi mezunuyum fakat mezun senemdeyim. Şuan bir dershanede eğitim görüyorum.

    SORU: Bugün askerliği tecil ettireceğim ( 17 Aralık'ta 19 yaşıma girdim ) (2024 e kadar uzatıyorlamış )
    fakat bu tecil hakkımız kaç kere oluyor veya böyle bir sayı var mı tecil hakkı sayısı vs vs. Çünkü seneye üniversiteye gideceğim için haliyle tekrar tecil ettireceğim. Seneye bir sorunla karşılaşır mıyım?

    Cevaplar için teşekkürler.
  • 20-12-2022, 09:47:12
    #2
    Hayır, okuduğunuz sürece tecil ettirebiliyorsunuz. Askerlik şubesinden bilgi alarak yapabilirsiniz.
  • 20-12-2022, 10:02:09
    #3
    2024ten sonra EĞER OKURSAN tekrar tecil ettirebilirsin ama ne kadar erken yaparsan senin için o kadar iyi olur kanaatindeyim
  • 20-12-2022, 10:02:27
    #4
    Üniversite okuduğunuzda 6 sene kafadan tecil veriyorlar maks askere gitme yaşıda 32 dir
  • 20-12-2022, 10:02:52
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Liseden mezun olduktan sonra 2 yıl isteğe bağlı erteletebiliyorsun. Lise diplomanla askerlik şubeye giderek veya oluyorsa e-devletten uzatabilirsin. Daha sonra üniversiteye kaydolursan üniversite otomatik tecilini uzatıyor. Herhangi bir şey yapmana gerek yok. Üniye kaydolduktan sonra e-devletten kontrol edersin zaten, uzayacağını görürsün

    Sınavda başarılar dilerim
  • 20-12-2022, 10:15:35
    #6
    Öncelikle; (bugün yazmışsın ama yine de hatırlatayım) her ne yapacaksan çok acil bir şekilde 31/12/2022 tarihini geçirmeden yapmalısın. Çünkü yılbaşını tecilsiz geçirirsen muhtemelen kaçağa düşersin. Eğer mezun olmana rağmen sistemde tecilli görünüyorsan, demek ki mezuniyetin hala ASAL'a düşmemiştir. Orijinal diplomanı alıp en yakın askerlik şubesine gidip durumu anlatarak manuel tecil yapmalısın.

    Gelelim bildiğim kadar temel bilgilere:
    Liseden mezun olduğunda 3 yıl erteletirsin. Üniversiteye kayıtlandığın vakit, üniversiten senin adına tecil yaptırır ve okuduğun süre zarfında tecilli olursun. Üniversiteden mezun olduğunda da 2 yıl isteğe bağlı ertelebilirsin. Ancak lisans mezunu birisi 28 yaşını geçemez. 27 yaşında mezun olursan maksimum 1 yıl erteletirsin. Asker alma mevzuatını açıp tek tek okuman senin adına çok yararlı olacaktır, çünkü kulaktan dolma bilgi ile riske atılacak bir iş değil bu.

    Başarılar!
  • 20-12-2022, 13:45:32
    #7
    SavixieN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır, okuduğunuz sürece tecil ettirebiliyorsunuz. Askerlik şubesinden bilgi alarak yapabilirsiniz.
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2024ten sonra EĞER OKURSAN tekrar tecil ettirebilirsin ama ne kadar erken yaparsan senin için o kadar iyi olur kanaatindeyim
    ozgurwl16 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversite okuduğunuzda 6 sene kafadan tecil veriyorlar maks askere gitme yaşıda 32 dir
    hibravez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Liseden mezun olduktan sonra 2 yıl isteğe bağlı erteletebiliyorsun. Lise diplomanla askerlik şubeye giderek veya oluyorsa e-devletten uzatabilirsin. Daha sonra üniversiteye kaydolursan üniversite otomatik tecilini uzatıyor. Herhangi bir şey yapmana gerek yok. Üniye kaydolduktan sonra e-devletten kontrol edersin zaten, uzayacağını görürsün

    Sınavda başarılar dilerim
    rivy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle; (bugün yazmışsın ama yine de hatırlatayım) her ne yapacaksan çok acil bir şekilde 31/12/2022 tarihini geçirmeden yapmalısın. Çünkü yılbaşını tecilsiz geçirirsen muhtemelen kaçağa düşersin. Eğer mezun olmana rağmen sistemde tecilli görünüyorsan, demek ki mezuniyetin hala ASAL'a düşmemiştir. Orijinal diplomanı alıp en yakın askerlik şubesine gidip durumu anlatarak manuel tecil yapmalısın.

    Gelelim bildiğim kadar temel bilgilere:
    Liseden mezun olduğunda 3 yıl erteletirsin. Üniversiteye kayıtlandığın vakit, üniversiten senin adına tecil yaptırır ve okuduğun süre zarfında tecilli olursun. Üniversiteden mezun olduğunda da 2 yıl isteğe bağlı ertelebilirsin. Ancak lisans mezunu birisi 28 yaşını geçemez. 27 yaşında mezun olursan maksimum 1 yıl erteletirsin. Asker alma mevzuatını açıp tek tek okuman senin adına çok yararlı olacaktır, çünkü kulaktan dolma bilgi ile riske atılacak bir iş değil bu.

    Başarılar!
    Cevaplar için teşekkür ederim.
    Orijinal diploma olayı inşallah kesin değildir, bir kayıp mevzusu var. E devletten mezuniyet belgesi çıkardık arkadaşla gidiyoruz şuan
  • 20-12-2022, 14:00:23
    #8
    Mezuniyet belgesi iş görür diplomas istemez askeriye zaten sistemlerinde görünüyor öğrenci olunca. Ama şuan mezunsan yine de belge götür tabi
  • 22-12-2022, 02:13:34
    #9
    Okuduğun sürece tecil ettirirsin hocam. Yanlış hatırlamıyorsam 40 yaşına kadar edilebiliyor.