Hayır, okuduğunuz sürece tecil ettirebiliyorsunuz. Askerlik şubesinden bilgi alarak yapabilirsiniz.
2024ten sonra EĞER OKURSAN tekrar tecil ettirebilirsin ama ne kadar erken yaparsan senin için o kadar iyi olur kanaatindeyim
Üniversite okuduğunuzda 6 sene kafadan tecil veriyorlar maks askere gitme yaşıda 32 dir
Liseden mezun olduktan sonra 2 yıl isteğe bağlı erteletebiliyorsun. Lise diplomanla askerlik şubeye giderek veya oluyorsa e-devletten uzatabilirsin. Daha sonra üniversiteye kaydolursan üniversite otomatik tecilini uzatıyor. Herhangi bir şey yapmana gerek yok. Üniye kaydolduktan sonra e-devletten kontrol edersin zaten, uzayacağını görürsün
Sınavda başarılar dilerim
Öncelikle; (bugün yazmışsın ama yine de hatırlatayım) her ne yapacaksan çok acil bir şekilde 31/12/2022 tarihini geçirmeden yapmalısın. Çünkü yılbaşını tecilsiz geçirirsen muhtemelen kaçağa düşersin. Eğer mezun olmana rağmen sistemde tecilli görünüyorsan, demek ki mezuniyetin hala ASAL'a düşmemiştir. Orijinal diplomanı alıp en yakın askerlik şubesine gidip durumu anlatarak manuel tecil yapmalısın.
Gelelim bildiğim kadar temel bilgilere:
Liseden mezun olduğunda 3 yıl erteletirsin. Üniversiteye kayıtlandığın vakit, üniversiten senin adına tecil yaptırır ve okuduğun süre zarfında tecilli olursun. Üniversiteden mezun olduğunda da 2 yıl isteğe bağlı ertelebilirsin. Ancak lisans mezunu birisi 28 yaşını geçemez. 27 yaşında mezun olursan maksimum 1 yıl erteletirsin. Asker alma mevzuatını açıp tek tek okuman senin adına çok yararlı olacaktır, çünkü kulaktan dolma bilgi ile riske atılacak bir iş değil bu.
Başarılar!
Cevaplar için teşekkür ederim.
Orijinal diploma olayı inşallah kesin değildir, bir kayıp mevzusu var. E devletten mezuniyet belgesi çıkardık arkadaşla gidiyoruz şuan