• 12-12-2022, 00:15:44
    #1
    Merhabalar herkese iyi forumlar. Bir soru sormak istiyorum içinde olduğum durum ile ilgili.
    Yurtdışında yaşıyorum. 4 yıllık fakülte mezunuyum mezuniyet sonrası yoklama başvurusu yaptım ve yoklama yapıldı ardından 2 yıl tecil hakkımı kullandım. Tecil ettirdim ve tecilim Ağustos ayında bitiyordu ertelendi 10 kasıma. Şimdi e devletten sorguladığımda en yakın askerlik şubesine gidin diyor sistemde. Yurtdışında yaşıyorum Ukraynada Oturumum var evlilikten. Hollanda'da yaşıyorum vs. Bu vaziyette Türkiye'ye gittiğimde tekrar yurtdışına çıkamama durumu olur mu?

    bb1098 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam tekrar arkadaşlar askerlik şubesinde çalışan tanıdığımdan aldığım kesin bilgidir. Bakaya kalmış görünüyorum. Kasım celbinde Isparta ya gitmem gerekiyormuş. Sınıflandırmam 2 yıl önce yapılmıştı. Şimdi Ukrayna, hollanda veya başka bir ülke oturum çalışma iznim ile(evlilikten) 35 yaşına kadar erteyelebiliyormuşum konsolosluğa gidip. Bildirdikten sonra da bedeliye de çevirebiliyormuşum dövizle. Ve ayrıca bakaya durumundan dolayı Türkiye'ye gidip tekrar yurtdışına çıkabiliyormuşum en fazla tutanak tutulup para cezası oluyormuş. Aynı yada benzer durumlarda olan arkadaşlara bilgi vermiş olalım böylece. teşekkürler.
  • Kabul Edilen Cevap
    • 1 Beğeni
      Yoklama kaçağı vs olma durumunuz yurtiçine giriş çıkışınıza engel değildir. Anaysada yer alan “vatandaşın yurt dışına çıkma hürriyeti, ancak suç soruşturması veya kovuşturması sebebiyle hakim kararına bağlı olarak sınırlanabilir” maddesi ile açıkça belirtilmiştir. Mahkeme tarafından hakkınızda verilmiş yurt dışı yasağı olmadığı sürece engel değildir.
  • 12-12-2022, 00:25:39
    #2
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Yoklama kaçağı vs olma durumunuz yurtiçine giriş çıkışınıza engel değildir. Anaysada yer alan “vatandaşın yurt dışına çıkma hürriyeti, ancak suç soruşturması veya kovuşturması sebebiyle hakim kararına bağlı olarak sınırlanabilir” maddesi ile açıkça belirtilmiştir. Mahkeme tarafından hakkınızda verilmiş yurt dışı yasağı olmadığı sürece engel değildir.
  • 12-12-2022, 00:27:28
    #3
    md_
    Üyeliği durduruldu
    hollanda konsolosluğuna gidin onlara sorun bence
  • 12-12-2022, 00:27:59
    #4
    Sevkten sonra 1 sene daha erteleme var. Onu da kullanın.
  • 12-12-2022, 00:31:47
    #5
    Hocam bildiğim kadar 2 yıl daha tecil hakkınız olması lazım.
  • 12-12-2022, 00:53:13
    #6
    dostum türkiyeye gelirsen yüksek ihtimalle direkt tutanak yersın toplamda 3 tutanak hakkın var ve bunlarında surelerı var egerkı ısıne yapan saglam polıslere denk gelırsen her defasında senı ugrastırırlar ama bısey olmaz bellı bır mıktar para cezası alırsın. Tavsiyem şudur konsolosluga gıdıp askerlıgını dovıze cevırt ve bulundugun ulkede euro bazında odeme yap kafan rahatlar
  • 12-12-2022, 15:10:39
    #7
    md_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hollanda konsolosluğuna gidin onlara sorun bence
    ebubekirgns adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sevkten sonra 1 sene daha erteleme var. Onu da kullanın.
    KeyCodE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bildiğim kadar 2 yıl daha tecil hakkınız olması lazım.
    duhanguneyx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dostum türkiyeye gelirsen yüksek ihtimalle direkt tutanak yersın toplamda 3 tutanak hakkın var ve bunlarında surelerı var egerkı ısıne yapan saglam polıslere denk gelırsen her defasında senı ugrastırırlar ama bısey olmaz bellı bır mıktar para cezası alırsın. Tavsiyem şudur konsolosluga gıdıp askerlıgını dovıze cevırt ve bulundugun ulkede euro bazında odeme yap kafan rahatlar
    Selam tekrar arkadaşlar askerlik şubesinde çalışan tanıdığımdan aldığım kesin bilgidir. Bakaya kalmış görünüyorum. Kasım celbinde Isparta ya gitmem gerekiyormuş. Sınıflandırmam 2 yıl önce yapılmıştı. Şimdi Ukrayna, hollanda veya başka bir ülke oturum çalışma iznim ile(evlilikten) 35 yaşına kadar erteyelebiliyormuşum konsolosluğa gidip. Bildirdikten sonra da bedeliye de çevirebiliyormuşum dövizle. Ve ayrıca bakaya durumundan dolayı Türkiye'ye gidip tekrar yurtdışına çıkabiliyormuşum en fazla tutanak tutulup para cezası oluyormuş. Aynı yada benzer durumlarda olan arkadaşlara bilgi vermiş olalım böylece. teşekkürler.
  • 12-12-2022, 17:15:43
    #8
    Hayırlısı olsun.