• 16-11-2022, 21:20:55
    #1
    Merhaba.
    Inşaat mühendisi olan var mi?
    Varsa;
    okumasi zor mu?
    Avantajlari ve dezavantajlari?
    Iş bulma?
    Yurt dişi iş imkani?
  • 16-11-2022, 21:23:36
    #2
    Mühendislik bölümlerinde kendini geliştirdikten sonra her türlü önü açık.

    Dezavantaj:
    Erkek oranı genelde yüzde 90 95 civarı. 4 yıl boyunca erkek erkeğe okursun çok sosyal birisi değilsen.
  • 16-11-2022, 21:29:40
    #3
    Mühendislik bölümleriyle İnşaat'ı doğrudan bir ilişki içerisinde görmemek gerekiyor. Bir Endüstri Müh, Makine Müh, Bilgisayar Müh gibi zemini kaygan bir bölüm değil. Mimarlık gibi daha hantal ve kendi sektörüne bağlı bir bölüm. Dolayısıyla yeni pasta yaratmak da zor. İnşaat konusunda da ülkede köşe kapmaca sebebiyle ve mezunların sayısının yüksek olması sebebiyle mühendislere talep azalıyor. Mimarlıkta da ciddi bir işsizlik ordusu oluştu. Dolayısıyla da puanlar zaten ciddi düşüş yaşadı. Onun bilincinde olmak gerek. Mimarlık'taydım sonrasında bölüm değiştirdim. Dolayısıyla tanışık olduğum İnşaat Müh çok arkadaşım oldu. Ne çektiysek benzerini çektiler. Mimarlık kahrediyor okurken. İnşaat de benzerdir diye düşünüyorum. Fakat dediğim gibi İnşaat okuyan adamın farklı sektörlere geçiş yapması daha zor. Yine de meslek sahibi bir bilirkişinin yorumları, bana kalırsa okuma sürecinin nasıl olduğuna kıyasla çok daha önemli. Bizlere anlatılan, gördüğümüz şeyler bunlardı Mimarlık'ta.
  • 16-11-2022, 22:07:23
    #4
    24 yıllık inşaat mühendisiyim
    - okuması zor mu: kazanıyorsaniz bölümü zor değil ama göreceli tabi öğrenciye göre
    - avantajlari: bu ülkede hiçbir zaman insaat ekonomisi bitmez
    - dezavantajlari: çok fazla bölüm açıldı ve çok mezun vermeye başladı
    - is bulma: kişiye göre değişir, Boğaziçi meznunun bulamadığını da gördüm, gaydirigubbap uni mezunun çok aranan bir kişi olduğunu da gördüm bu tamamen kişinin kendisi ve kendisini sunması pazarlaması 2li diyalogları vb ile ilgili
    - yurtdisi is imkani: dünyanın heryerinde artık tür müteahhitleri var siz yeter ki o ülkelenin dii ve şakır şakır ingilizceniz var mi ondan bahsedin onlar var ise hiç korkmayin

    direkt sorularınızın cevaplarını yazmak istedim
    detay isterseniz konuşabiliriz
    ama önemli olan bunlar değil yaparken yaşarken seveceğiniz mesleği yapmak yoksa ıstırap olur hayat
  • 16-11-2022, 22:16:18
    #5
    İtü ,odtü, boğaziçi gibi isim yapmış okullarda okursan iş bulman kolay
  • 17-11-2022, 21:55:31
    #6
    1. sınıfım yorumum kalsın burda