• 05-10-2022, 09:52:59
    #1
    Herkese selamlar, şu an halihazırda 4 yıllık kpss atama puanı ortalama 89-90 olan bir bölümün 3.sınıfındayım. Yakın zamanda sözleşmeli uzman erbaş alımı vardı öylesine başvurdum ve kabul edilmişim.Bir sınav daha olacak ücret yatırma vs vs isteniyor her neyse bu ücret ve sınav olayı işin kolay kısmı, yeni yapılacak sınavı da geçeceğimi düşünüyorum çok alt düzeyde sorular soruluyor asıl sormak istediğim meslek hakkında bilgi edinmek, pek fazla bilgim yok dediğim gibi öylesine görüp başvurdugum bir başvuru oldu benım için google dan da tabii ki araştırıyorum ama bu işin içinde olanlara da sormak istedim.Eksileri artıları nedir? Yapılabilir bir meslek mi, Fizik endeksi olarak zayıflık ile normal in tam sınırındayım bu beni zorlar mı (eğitimler açısından) ve genel olarak görevleri nelerdir gelin tartışalım.Şimdiden çok teşekkür ederim
  • 05-10-2022, 09:57:18
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Hocam eğitimden sonrası sadece nöbet böyle dusunebilirsiniz eğitim biraz zordur uzmanlık kolay ve eğer giderseniz ilk 5 ay pişman olursunuz sonra iyi ki geldim dersiniz bence bu fırsatı değerlendirin askerlik gibisi yok ilk 5 ay psikolojik kötü hissediceksiniz çünkü sivil ile hiç bir alakası yok orası bambaşka bir yer sonra alışınca iyi ki geldim dersiniz tabi her yerin şartları da aynı değil sonuç olarak diyeceğim gidin net.
  • 05-10-2022, 10:04:39
    #3
    .best ONE 🏆
    Mesleğin zorluğunu bir kenara bırakıp tehlikesini de düşünmenizde fayda var. Ayrıca personel değilsiniz sözleşmelisiniz bir sonraki sözleşme yenilemesinde en ufak bir sıkıntı olursa işsizsiniz.
  • 05-10-2022, 10:26:24
    #4
    Merhabalar, kara kuvvetlerinin uzman erbaşlığına başvuru yaptığınızı değerlendirerek yazıyorum. Globalciuc hocam askerliği rahat yerde yapmış sanırım. Her meslek gibi askerliğinde kendine göre avantaj/dezavantajı ve zorlukları var. Statüden önce şunu söyleyeyim asker olursanız manevi olarak haz alarak yapacağınız bir meslek, maddi olarak bakacak olursak da Türkiye'deki ortalamanın üstünde bir maaş alırsınız. Zorlukları da seçeceğiniz ya da atanacağınız sınıfa göre değişir. Öyle sadece nöbet tutup günleri geçireceğiniz bir meslek değil onu söyleyeyim. Piyade, tank, top, istihkam vb bir muharip yada muharebe destek sınıfı olursanız günümüz şartlarında gözünüzü açacağınız yer Suriye yada İrak sınırı olacaktır. Diğer yardımcı sınıflar içinde azda olsa operasyon bölgesinde olma ihtimali var. Diğer bir zorlukta atama görmeniz, çalıştığınız ilin garnizon hizmet süresine göre çalışıp sonra atanıyorsunuz, buda en çok çocuklarınızı etkiliyor.

    Hep olumsuz bahsettim gibi oldu ama öyle değil aslında. Maddi olarak Türkiye'deki birçok çalışandan bir adım önde olursunuz, yaşayacağınız ilde lojman imkanınız olacak. Lisans mazunuysanız astsubay statüsüne ve sonrasında subay statüsüne geçme şansınız olacak. Yabancı dil konusunda kendinizi geliştirirseniz yurt dışında görev yapabilirsiniz. Aklıma gelenler kabaca bunlar. İyi değerlendirmek lazım, askerlik çünkü bir meslekten daha çok yaşam tarzı oluyor.
  • 05-10-2022, 10:38:42
    #5
    Globalciuc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam eğitimden sonrası sadece nöbet böyle dusunebilirsiniz eğitim biraz zordur uzmanlık kolay ve eğer giderseniz ilk 5 ay pişman olursunuz sonra iyi ki geldim dersiniz bence bu fırsatı değerlendirin askerlik gibisi yok ilk 5 ay psikolojik kötü hissediceksiniz çünkü sivil ile hiç bir alakası yok orası bambaşka bir yer sonra alışınca iyi ki geldim dersiniz tabi her yerin şartları da aynı değil sonuç olarak diyeceğim gidin net.
    kaanilbey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesleğin zorluğunu bir kenara bırakıp tehlikesini de düşünmenizde fayda var. Ayrıca personel değilsiniz sözleşmelisiniz bir sonraki sözleşme yenilemesinde en ufak bir sıkıntı olursa işsizsiniz.
    YesilPusula adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, kara kuvvetlerinin uzman erbaşlığına başvuru yaptığınızı değerlendirerek yazıyorum. Globalciuc hocam askerliği rahat yerde yapmış sanırım. Her meslek gibi askerliğinde kendine göre avantaj/dezavantajı ve zorlukları var. Statüden önce şunu söyleyeyim asker olursanız manevi olarak haz alarak yapacağınız bir meslek, maddi olarak bakacak olursak da Türkiye'deki ortalamanın üstünde bir maaş alırsınız. Zorlukları da seçeceğiniz ya da atanacağınız sınıfa göre değişir. Öyle sadece nöbet tutup günleri geçireceğiniz bir meslek değil onu söyleyeyim. Piyade, tank, top, istihkam vb bir muharip yada muharebe destek sınıfı olursanız günümüz şartlarında gözünüzü açacağınız yer Suriye yada İrak sınırı olacaktır. Diğer yardımcı sınıflar içinde azda olsa operasyon bölgesinde olma ihtimali var. Diğer bir zorlukta atama görmeniz, çalıştığınız ilin garnizon hizmet süresine göre çalışıp sonra atanıyorsunuz, buda en çok çocuklarınızı etkiliyor.

    Hep olumsuz bahsettim gibi oldu ama öyle değil aslında. Maddi olarak Türkiye'deki birçok çalışandan bir adım önde olursunuz, yaşayacağınız ilde lojman imkanınız olacak. Lisans mazunuysanız astsubay statüsüne ve sonrasında subay statüsüne geçme şansınız olacak. Yabancı dil konusunda kendinizi geliştirirseniz yurt dışında görev yapabilirsiniz. Aklıma gelenler kabaca bunlar. İyi değerlendirmek lazım, askerlik çünkü bir meslekten daha çok yaşam tarzı oluyor.
    Her birinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Okulun bitmesine 2 yıl kaldı. Yine sınava ve kazanırsam mülakata gireceğim ama sözleşme imzalamayacağım. Sadece o ortamı görmek açısından. Okul bitiminde askeriye yi düşüneceğim. Tekrar teşekkürler 🙏
  • 05-10-2022, 14:57:37
    #6
    Sabırlı biriysen ve amacın birikim yapmaksa hiç kaçırma bu firsat her zaman gelmez. Ben geriye dönebilsem kesinlikle 3-5 yıl artık ne kadarsa ilk sözleşme yi tamamlardım. Uzmanlikta ki parayı başka yerde bulmak çok zor çünkü insan günden güne vakit kaybediyor söyle böyle derken. Yinede bu soruyu herkesten evvel kendine sormalisin.